• 1
  • 2
2020-09-02, 16:13
Medlem
kompjuters avatar
https://youtu.be/QwzvNAAqH3g LIVE

Jaha, då ska vi se hur det här går.
David skall alltså lyfta med ett knippe ballonger till runt 5.000 meter.
Vad tror ni?
Svårt att fejka iallafall.
2020-09-02, 17:11
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
David Blaine LIVE STREAM, han flyger över Arizonaöken, med 52 ballonger

Hej!

LIVE Stream, följ David Blaine här i luften

https://www.youtube.com/watch?v=QwzvNAAqH3g

Citat:
Den amerikanske illusionisten och performancekonstnären David Blaine planerar att lämna marken och flyga fritt över Arizonaöknen med hjälp av ett fång heliumballonger.

Om vädret tillåter är tanken att Blaine ska lyfta strax innan klockan 6 på morgonen lokal tid den 2 september, och luftfärden väntas pågå i ungefär en timme.
2020-09-02, 17:20
Medlem
Hegamons avatar
12000 fot och han har svårt att andas. Kan säkert leda till medvetslöshet. Jag har glömt bort hur andningen ska fungera vid hög höjd. Jag tror han gör fel som andas ut och in genom munnen. Det kommer sabotera syrenivån i blodet, jag tror han ska försöka andas genom näsan i stället. Så han inte får panik och tuppar av.

Galenskap det här. 12 000 fot är väldigt högt upp. 3657 meter. Mannen låter pressad och lite lätt ilsken. Han ökar i höjd tydligen.
2020-09-02, 17:27
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
12000 fot och han har svårt att andas. Kan säkert leda till medvetslöshet. Jag har glömt bort hur andningen ska fungera vid hög höjd. Jag tror han gör fel som andas ut och in genom munnen. Det kommer sabotera syrenivån i blodet, jag tror han ska försöka andas genom näsan i stället. Så han inte får panik och tuppar av.

Galenskap det här. 12 000 fot är väldigt högt upp. 3657 meter. Mannen låter pressad och lite lätt ilsken. Han ökar i höjd tydligen.

3600m är ju inget speciellt, har själv varit uppe i den höjden och inte haft svårt att andas.
2020-09-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
3600m är ju inget speciellt, har själv varit uppe i den höjden och inte haft svårt att andas.

Han ska väl upp ända till 5000 meter också?
2020-09-02, 17:33
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Han ska väl upp ända till 5000 meter också?

Ok då förstår jag. Fattade inte först vad poängen med stuntet var men det handlar alltså om att han kan kontrollera syrenivån(?).
2020-09-02, 17:35
Medlem
Vad är grejen?
2020-09-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Ok då förstår jag. Fattade inte först vad poängen med stuntet var men det handlar alltså om att han kan kontrollera syrenivån(?).

Experter som samarbetar med David Blaine hävdar att han kan nå en maxhöjd på 5,4 kilometer, och då kvarstår ett problem: Landningen.

– Han har ingen erfarenhet av liknande terräng.
2020-09-02, 17:40
Medlem
Oljeapans avatar
Över 6000 meter nu.
2020-09-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Vad är grejen?

695 042 tittar nu bara, han ska flyga över Arizonaöken, med hjälp av 52 Heliumballonger, han hänger själv med..
2020-09-02, 17:54
Medlem
retrospectives avatar
Bara för att tydliggöra: det är inte ett spontant experiment eller något han kom på för två veckor sedan.

Detta är noggrant planerat, utstuderat, reviderat och även till viss grad testat av gubben själv.

Vi kan diskutera lungkapacitet i relation till atmosfär men han satt nyss i en podcast och förklarade att hans lungor fungerade bättre på en viss höjd än även de mest erfarna. Huruvida det är skitsnack eller ej är en annan sak men han har bevisligen - under 10+ år? - uppvisat mer eller mindre sjuklig enträgenhet i syfte att underhålla/chocka, och detta imponerar inte mig mer än ett snyggt korttrick.

Visuellt är nog ordet.

edit: Om någon är förbluffad över evenemanget ifråga, då gäller det väl att googla hans karriär. Typ en vecka i ett isblock var väl då fan mer påfrestande? Eller hur länge det nu var. Bara för att ta ett exempel.
Senast redigerad av retrospective 2020-09-02 kl. 17:57.
2020-09-02, 17:57
Medlem
Sheps avatar
Detta var en besvikelse, trodde det skulle vara nåt mer än att bara glida upp med ballonger, andas syrgas och sen hoppa fallskärm.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback