Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-09, 20:49
  #1
Medlem
Fruktansvärt dum fråga kanske men ja är en kebabrulle så farligt om man vill gå ner i vikt. Ja menar, de måste ju vara bättre än pizza. Hur måga kcal kan det innehålla tror ni?
Citera
2006-05-09, 20:57
  #2
Banned
Mausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingOfFire
Fruktansvärt dum fråga kanske men ja är en kebabrulle så farligt om man vill gå ner i vikt. Ja menar, de måste ju vara bättre än pizza. Hur måga kcal kan det innehålla tror ni?

Det är ingen fördel att stoppa i sig snabbmat med jämna mellanrum om du strävar efter en bättre form.
Citera
2006-05-09, 21:03
  #3
Medlem
lillapojkens avatar
Håller med Mauser, men skippar du såsen till kebabrullen så är det en början i alla fall och kan säkert klämmas in på en ätardag.
Citera
2006-05-09, 21:16
  #4
Medlem
brobbans avatar
Be dem ta extra sallad och skära ner på såsen och köttet.
Citera
2006-05-09, 21:33
  #5
Medlem
vitt bröd, kött och fet olja. Knappast en hälsodiet. Handlar väl om hur pass aktiv du är i övrigt. Tränar du och äter bra kan du säkert unna dig en rulle då och då.
Citera
2006-05-09, 21:55
  #6
Medlem
sarajevoexpresss avatar
Kebab Ger Kraft Och Mannamod!

en kebabrulle tror jag är bättre än pizzan. som sagt öser man i lite extra sallad så hjälper ju det.

Det skulle vara skoj o försöka göra en nyttig kebabrulle. Fullkornsbröd, lightsås osv...;P
Citera
2006-05-09, 22:05
  #7
Medlem
ja fattar inte att det inte finns någon (de e klart att det finns NÅGON) som kör nån lowfat variant. Typ fullkornsbröd och lightsås (precis som du sa du där uppe). Så kunde man ha lite samvete kvar i alla fall.
Citera
2006-05-09, 22:13
  #8
Medlem
Tiwazs avatar
Finns det någon poäng med att äta kebab om man ska ha fullkornsbröd, lightsås, extra mkt sallad och extra lite kebabkött? Är inte själva grejen att man ska vältra sig i flott när man äter den?! Annars kan man ju lika gärna beställa en sallad direkt!
Citera
2006-05-09, 22:28
  #9
Medlem
Snövits avatar
Det här kanske inte alls är vad som efterfrågas. Men jag kommer med tipset ändå. Jag gillar nämligen kebab och har en hemmalagad bättre variant.

Stek renskav med mycket chilli, paprika och andra kryddor. Till detta kan man äta sallad med en tomatbaserad stark sås och eventuellt en yogurt baserad vitlöksdressing. Kan man tänka sig kolhydrater är bulgur eller ett tortillabröd gott.
Citera
2006-05-10, 00:48
  #10
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det här kanske inte alls är vad som efterfrågas. Men jag kommer med tipset ändå. Jag gillar nämligen kebab och har en hemmalagad bättre variant.

Stek renskav med mycket chilli, paprika och andra kryddor. Till detta kan man äta sallad med en tomatbaserad stark sås och eventuellt en yogurt baserad vitlöksdressing. Kan man tänka sig kolhydrater är bulgur eller ett tortillabröd gott.


hehe va gulligt av dig.... måste prova på din variant
Citera
2006-05-12, 10:22
  #11
Medlem
coffe_olbs avatar
känner ni inte till kebabdieten?

ena dagen käkar man kebabrulle frukost, lunch och middag, andra dagen så käkar man ingenting. så håller man på. vääärsta fatburner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback