Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-09-01, 18:41
  #25
Medlem
1:30:40 in i filmen så säger han nu "I did what I had to do..." vet inte om han syftar på avrättningen där. Men nu syns ju inte ens bortförandet till av vakterna?? Jag tror jag måste sätta på mig en foliehattm. Det här börjar bli obehagligt.
2020-09-01, 18:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaFroggy
”Filmen” finns i flera olika klippningar.

Ja men det här är ju samma film som jag scrollade genom när jag saknade själva avrättningen för nån månad sen. Det väckte lite huvudbry i mig men då tog jag fasta på att vakter inhämtade de som skulle avrättas.

Nu är ju fasiken det borta tillika som avrättningen.
2020-09-01, 19:15
  #27
Medlem
På denna sida kan man se vad som skiljer mellan Theatrical och Extended versionerna.
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=2462
2020-09-01, 19:33
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
På denna sida kan man se vad som skiljer mellan Theatrical och Extended versionerna.
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=2462

Okej. Jag får väl utgå från att min film är besatt och antar dom olika versionerna lite som den vill då. Ganska coolt om man tänker efter. En vara som anpassar sig och ger en lite olika insynsvinklar.

Mandela effekten? hmm måste undersöka det närmre. Verkligen.
__________________
Senast redigerad av Sheriff-John-Brown 2020-09-01 kl. 19:34. Anledning: stavfel
2020-09-01, 20:16
  #29
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Mandela Effekten


Inte alltid så.
Har en DVD med Sökarna. Scenen när Thorsten Flinck munknullar en strippa och säger "sug din havande grissugga" är helt borta.
2020-09-01, 20:24
  #30
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriff-John-Brown
Scrollar genom filmen just för närvarande och hittar inte ens tidpunkten i filmen då de insamlar de som ska avrättas. Säg inte att det har försvunnit med! Kan nån annan hitta det!? jeez

Du har helt rätt! Men det var långbåge de sköt med

Kolla på länken "Gladiator Deleted Scene" länk

Tidsaxel rullar på under videon Det du skrev börjar ca. 0:45
2020-09-01, 21:08
  #31
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaFroggy
Om du såg VM-94 så minns du att Arne Hegerfors har sagt ”det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk” trots att han aldrig sagt det.

Jo det sa han jag såg det själv men det var tidigare än 94 tror jag
2020-09-01, 21:18
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jo det sa han jag såg det själv men det var tidigare än 94 tror jag
Ingen har sagt det - det är ett helt fabricerat citat som är skapat långt efter 94.
Finns en OÄNDLIG tråd om det här på FB...
2020-09-01, 22:12
  #33
Medlem
Samizdats avatar
Mandelaeffekten kan diskuteras i ett lämpligare forum.

Att filmer ofta finns i flera olika versioner är knappast någon nyhet. Vill man diskutera filmen Gladiator (2000) kan man göra det här: (FB) Gladiator (2000)

Tråd låst.
/Moderator
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback