• 1
  • 2
2020-08-31, 13:19
Medlem
På deras hemsida står det "använd vårat nya hjälpcenter"

Går man in på hjälpcenter så finns bara en massa FAQ och allmän info om tjänsterna mm, inget telefonnummer och ingen mejladress man kan skriva till.

Det står även "Öppettider för chatten: bla bla" men det finns ingen länk till någon chatt någonstans eller är jag helt blind??

Jag vill skriva en recension för min beställning, normalt sätt brukar man väl få ett mejl med en länk till där man kan skriva en recension, någon sån har jag inte fått
Citera
2020-08-31, 13:39
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Testa: info@foodora.se
Citera
2020-08-31, 14:04
Medlem
321js avatar
Välkommen till Trustpilot!

Världens mest inflytelserika omdömesplattform – gratis och öppen för alla.

https://se.trustpilot.com/review/foodora.se
Citera
2020-08-31, 15:09
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

oj det var inte lite dåliga omdömen där.. inte förvånad... ser dagligen dessa utländska förvirrade som kör runt.. verkar inte hitta för fem öre trots telefon o kan inte ett ord svenska oftast... noll service o foodora tar noll ansvar ifall ens mat blir kall o försenad eller om det saknas grejer i beställningen... undvik skitet. dom skrattar väl åt alla puckon som beställer genom detta jippo

går fan snabbare gå till närmaste pizza men folk har blivit så förbannat lata idag...
Citera
2020-08-31, 15:40
Medlem
De vill väl helst inte ha personal som svarar i telefon. minimalt med personal fast de rånar matställena med helvetiska % avgifter.

Det är vi kunder som får betala skiten iform av högre priser.

Stöd ditt lokala matställe och handla direkt hos dom med kontanter istället.
känner till 2 stora matställen som gick ihop för att få dom att sänka sina % avgifter men de flesta vågar och kan aldrig göra detta.

De försöker tydligen värva kiosker nu också med 30% i avgifter.

Tror nog knappast nån kiosk är så dum och nappar på detta om de nu inte höjer godispriserna extremt bara för utkörning plus cigaretter som har 4spänn i vinst.
De vill alltså ha 40 kr i utkörningsavgift för 2 cigarettpaket när kiosken tjänar 4kr per paket på cigaretter minus kortavgift och sen skatt på det.

Foodora är extremt giriga.
Citera
2020-08-31, 20:53
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
oj det var inte lite dåliga omdömen där.. inte förvånad... ser dagligen dessa utländska förvirrade som kör runt.. verkar inte hitta för fem öre trots telefon o kan inte ett ord svenska oftast... noll service o foodora tar noll ansvar ifall ens mat blir kall o försenad eller om det saknas grejer i beställningen... undvik skitet. dom skrattar väl åt alla puckon som beställer genom detta jippo

går fan snabbare gå till närmaste pizza men folk har blivit så förbannat lata idag...
Ja, undvik detta företag! De verkar anse, att kall mat är fullt ätbar.

Hur beräknar Trustpilot genomsnittsbetyget för företagen som fått omdöme?
För Foodora ramlar det nästan bara in en-stjärnors-betyg. Men ändå blir genomsnittsbetyget 1,3. Spontant känns det som att genomsnittssiffran borde ligga lägre.
Det känns i alla fall som att flera kunder skulle vilja ge betyget noll, om den möjligheten fanns.
Citera
2020-08-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De vill väl helst inte ha personal som svarar i telefon. minimalt med personal fast de rånar matställena med helvetiska % avgifter.

känner till 2 stora matställen som gick ihop för att få dom att sänka sina % avgifter men de flesta vågar och kan aldrig göra detta.

Tror nog knappast nån kiosk är så dum och nappar på detta om de nu inte höjer godispriserna extremt bara för utkörning plus cigaretter som har 4spänn i vinst.
De vill alltså ha 40 kr i utkörningsavgift för 2 cigarettpaket när kiosken tjänar 4kr per paket på cigaretter minus kortavgift och sen skatt på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Ja, undvik detta företag! De verkar anse, att kall mat är fullt ätbar.

Hur beräknar Trustpilot genomsnittsbetyget för företagen som fått omdöme?
För Foodora ramlar det nästan bara in en-stjärnors-betyg. Men ändå blir genomsnittsbetyget 1,3. Spontant känns det som att genomsnittssiffran borde ligga lägre.
Det känns i alla fall som att flera kunder skulle vilja ge betyget noll, om den möjligheten fanns.

Jag har använt Foodora eller som det hette förut, Onlinepizza och jag har väl beställt från dem ca 10 gånger när jag har varit för bakfull för att gå ut och handla och jag har då aldrig upplevt något dåligt med dem, bor i förorten och har alltid fått min mat inom 30min... att maten ska vara stekhet direkt från ugn anser jag inte att man kan kräva när de ändå ska leverera maten så jag fattar inte vad ni har haft för hemska upplevelser med dem lol

Kanske har låga krav men jag har då aldrig upplevt något dåligt med den förutom att det svider lite att behöva punga ut minimum 200kr

Och nej, varför i helvete ska jag ha kontanter för, bara efterblivna människor traskar runt med kontanter år 2020

Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Testa: info@foodora.se

Får prova det då haha
Citera
2020-08-31, 22:12
Medlem
Att dagens unga inte vet vad en telefonkatalog är vet jag men hitta.se eller söka borde väl vara känt. https://www.hitta.se/foodora+ab/lund/amrbbdigo
Citera
2020-08-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att dagens unga inte vet vad en telefonkatalog är vet jag men hitta.se eller söka borde väl vara känt. https://www.hitta.se/foodora+ab/lund/amrbbdigo

Att en stor hemsida som Foodora inte har kontaktinformation på sin hemsida är efterblivet, man ska inte behöva gå omvägar för att kunna komma i kontakt med ett företag om de har en hemsida.
Det är lite det som är "sidopoängen" med mitt inlägg eftersom jag radar upp deras icke alternativ i mitt första inlägg

"Ogiltigt nummer" är vad man hör när man ringer
Där fick du tji för ditt fina klagomål på unga människor
Senast redigerad av uttrakad90 2020-08-31 kl. 22:34.
Citera
2020-10-17, 22:44
Medlem
spermaoffrets avatar
Ett riktigt luffarbolag detta. Kan jag skriva under på efter att ha blivit utsatt för deras "tjänster".
Citera
2020-10-21, 14:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

De tar mer än 30%!!

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-2...-foodora-vaxer
Citera
2020-12-01, 18:40
Medlem
415brushans avatar
Känns som de har försämrats ännu mer!

Nu har de tydligen en ny rutin där de restaurangen får bekräftelse ENDAST när en chafför är ledig. Man får alltså vid beställning en status kring leveranstid säg 30min, sen rullar tiden iväg mot 45min och då står det plötsligt "mindre än 5min kvar".. sen fortsätter skiten att stå så i ytterligare 10min och inte förens DÅ ändras det till "restaurang har bekräftat din beställning" !!!! Det är inte förens DÅ som de börjar tillaga maten och sen är maten framme efter ytterligare 15-20min

HELT OACCEPTABELT!!
Värsta är att de inte längre har CHATTEN heller fyfan säger jag bara

Finns det någon annan app som funkar BÄTTRE??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in