2020-09-01, 13:21
Medlem
tinca75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förmodligen har det tagits ett helt flak. Eller flera. Smugglarna har troligtvis blandat flaskor med narkotika tillsammans med vanlig öl. Så det troliga är att flera öl från samma flak druckits på festen, men att kvinnan fick den farliga flaskan.

Låter rimligt, kan inte vara fermats stora sats att lösa i digitaliseringens värld 2020, men det är Sverige, just där kanske vi svek och var lite godtrogna, varför ens sätta en cctv eller ens chippa beslagsrummet ?? Sista idioten är inte född än, och dom som skyddar det gamla korrupta systemet är dom som har mest att förlora
Citera
2020-09-01, 13:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ahhh nu börjar bilden att klarna.
Polisen har norpat till sig en större mängd beslagtagen öl för själva festen.
Media hjälper med att täcka upp, det var bara en öl bara en ynka öl och att den ölen vandrade ifrån hand till hand så att man vet inte vem som tog den.
Men att verkligheten kan vara den att det har norpats en massa öl och att i vart fall en flaska innehöll amfetamin bas.

Ja ja det är väl bra då att det smugglas så att poliserna kan hålla sina fester.

Precis så! Ska man smuggla amfetaminbas i en ölflaska är det perfekt att ställa den i en hel platta med vanliga öl. Fastnar man i tullen så har man ju bara alkohol med sig. Mottagaren av ölen fick förmodligen en hel platta som han kanske gav bort i sin tur och sedan blev det ett lotteri om vem som skulle råka få knarkflaskan när det väl blev fest.
Citera
2020-09-01, 13:29
Medlem
Derzu-Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Hur kan en ölflaska passera via ett antal såna skummisar utan att det ringer nån varningsklocka?

Visst är det skumt. En enda flaska? Troligen var den ämnad att ta en annan väg. Om den som tog den först visste vad det var i den.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Schysst att ge henne en flaska öl som kom från beslagtaget gods hos polisen då vet man ju fan inte vad det kan innehålla. Kanske någon som ville att någon skulle dö

Antingen det, eller att den skulle säljas på marknaden.

Även om bara poliser har tillgång till det rummet borde det vara kameraövervakat, eller låst med tumavtrycks-id eller liknande. Allt annat är vansinne. Även poliser kan falla för frestelser.

Således, en polis tog flaskan, gav den till en civilanställd, som gav den till en bekant. Denne gav den i sin tur till kvinnan på festen.
Helt galen story. Nåt lurt är där.
Om det inte är överlagt mord på kvinnan, kan de varit meningen att nån av de tidigare mottagarna av "presenten" skulle dö.
Eller så skulle den ut på marknaden via den andra eller tredje mannen. För rimligen måste polisen som tog flaskan vetat vad den innehöll. Annars hade han inte bara tagit en flaska. Vore det bara en flaska skulle druckits upp direkt, något annat är helt osannolikt.
Vore det "ett flak" i omlopp skulle fler dött vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av tinca75
Om man nu har tillgång till beslagsrummet, så varför sno en flaska bärs värt a 20 spänn på sin höjd, lär väl ha tagits ett flak, eller back, och en innehöll skiten, vore intressant ifall utredningen blev transparent efteråt, hela historien känns knepig och intrikat
Citera
2020-09-01, 13:30
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Vad är din agenda med att försöka skydda polisen? Finns inte på kartan att en städare skulle få gå in och rota i beslagsrummet.

Det stämmer att det måste städas vilket väl en städare gör, men framgick redan i första artikeln att flaskan spårats till en civilanställd hos polisen, som i sin tur fått flaskan av en polis som hade tillgång till förvaringen. Om civilaren är städare, så är det ändå inte städaren som norpat flaskan om man ska tro på uppgifterna.

Jag tvivlar på att den som moppar golvet bland mordvapen och heroin går in ensam efter kontorstid. Samtidigt...vem skulle bli förvånad...
Citera
2020-09-01, 13:31
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är samma sak?

Nej. Polisen har mängder civilanställda. IT-support, vaktmästare, pressansvariga osv
Citera
2020-09-01, 13:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är samma sak?

Nej, inte detsamma.
En Polis är någon som har Polisexamen och tjänstgör i någon av dom förekommande Polisyrkena.

En polisanställd är en civil person anställd av Polismyndigheten och som tjänstgör med någon av dom civila delarna av verksamheten.
Citera
2020-09-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Nej. Polisen har mängder civilanställda. IT-support, vaktmästare, pressansvariga osv

De är utredare, kriminaltekniker med flera som ej har yrkesutbildning men arbetar polisiärt och är anställda av polismyndigheten att säga att detta ej är riktiga poliser är lyteskomik.

Har aldrig sett en tidningsrubrik som säger att civilanställd polis klarar upp brott, när det går bra så är de med i teamet men i motvind så är det inte riktiga poliser!

Lustigt hur saker och ting fungerar, en riktig polis som de vill kallas har en yrkesutbildning och en uniform som ger intryck av att de vill invadera Polen!
Citera
2020-09-01, 13:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, det är bara poliser vad jag förstått som får gå in där på egen hand. Så något har brustit i rutinerna eftersom tjuven inte är en polis.

Hade det varit en polis hade Expressen skrivit det. Det säljer mer. Nu står det polisanställd.

Stämmer ej, flera, sågott som alla polisanställda kan ha tillträde till beslagsrummen.
Beslagshandläggare som arbetstjänst tex, är en civil tjänst...
Citera
2020-09-01, 13:41
Medlem
Citat:

Även utredare.
Citera
2020-09-01, 13:44
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
De är utredare, kriminaltekniker med flera som ej har yrkesutbildning men arbetar polisiärt och är anställda av polismyndigheten att säga att detta ej är riktiga poliser är lyteskomik.

Har aldrig sett en tidningsrubrik som säger att civilanställd polis klarar upp brott, när det går bra så är de med i teamet men i motvind så är det inte riktiga poliser!

Lustigt hur saker och ting fungerar, en riktig polis som de vill kallas har en yrkesutbildning och en uniform som ger intryck av att de vill invadera Polen!

Jag svarade en användare som trodde att anställd hos Polismyndigheten = Polis. Jag gav exempel på yrken där man inte ens kommer i närheten av en polisutredning.
Citera
2020-09-01, 13:45
Medlem
Är amfetaminbas så starkt att det räcker med att bara få det i käften för att dö? Hur mycket hinner slemhinnorna ta upp om man spottar ut det direkt? Det här låter jävligt märkligt...

Det finns väl säkerligen olika nivåer på säkerheten kring beslagtagna grejer beroende på värde på det beslagtagna. En back med öl kanske inte är längst in i valvet, så att sånna grejer ”försvinner” är väl inte så konstigt. Ärligt talat vet jag inte om jag bryr mig överdrivet mycket om en polis tar hem ett par bira i stället för att de hälls ut i avloppet. Känns som att det finns värre och större problem inom polisen. Typ som att en snut driver en bordell på fritiden, som är aktuellt nu. Den där hor-snuten Tobias bör väl för övrigt ha tillhört samma station som ölen har försvunnit ifrån. Jag menar inte att det finns en koppling, men det kanske säger något om Huddingepolisen (om det nu är samma).
Citera
2020-09-01, 13:46
Medlem
Citat:
Jag svarade en användare som trodde att anställd hos Polismyndigheten = Polis. Jag gav exempel på yrken där man inte ens kommer i närheten av en polisutredning.

Det förstår jag men som jag skrev så är det lustigt hur man separerar på sig i motvind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in