2020-09-01, 13:04
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Sak samma, personen jobbar hos polisen och hade tillgång till beslagsrummet. Du kan väl inte mena att städarna får gå in och rota i beslagsrummen?

Måste väl städas där också
Citera
Medlem
Citat:
Känns ju sjukt konstigt att dom sparar öl flaskor i beslagsrummet om det inte finns narkotika i dom. Isåfall borde det finnas mer utav dessa amfetamin flaskor.
Måste ju vara nån idiot som snodde den , jag menar vem fan snor en öl från jobbet och ger bort i present?
Så med största sannolikhet är nog den här polisen allmänt efterbliven och trodde det var en vanlig öl. Alternativt så visste han vad som fanns i den och ville döda någon.

Håller med. Vem tar en öl från jobbet, när den kostar några kronor att köpa, och sedan dessutom tar med på en fest. Lutar mer åt den som tog med den visste vad som fanns i den, och att det inte var någon slump att det var kvinnan, som några mellanhänder senare, var den som fick dricka av den. Eller så var det någon som bara hittade den i ett skåp på festen, där den var undanlagd, och sedan bjöd bort det någon annan stulit. Men även det är skitkonstigt eftersom innehållet i flaskan hade stort värde och borde förvarats på ett säkert ställe.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men hur kommer sig det att man har gett denna öl vidare från person till person? Varför dricker man inte bara upp den? Jag känner ingen som håller på och ger öl till varandra på det viset i långa kedjor. Varför skulle man göra det? Skall man ha fest köper man öl och så dricker man upp den på festen, sedan är ölen slut. Den går högst till en annan person än köparen. Och det trodde väl hon att värden köpt ölen för kvällen.

Person 1 som stjäl ölen ger ölen till en nära anhörig, person 2, om jag förstått det rätt.

Sen kanske den personen känt för att tjäna en slant (Inte helt ologiskt) och sålt ölen till person nummer 3. Det här kanske har hänt många gånger med alkohol som funnits i polishuset. Kanske person 1 och 2 har det som en sidoinkomst. Så person nr 3 kan vara en stamkund.

Person 3 ger ölen till en eller flera av sina vänner. En av de är kvinnan. Hon dör för hon får flaskan med narkotika. De andra har druckit sina öl utan problem.
Citera
2020-09-01, 13:05
Medlem
Fler skriver ”kl 04”. Är det bekräftat/publicerat att hon ska ha druckit ölen då? Eller kopplades polisen in då? Var kommer klockslaget ifrån?

Öppnar man en ny öl kl 04 på morgon, då festar man väl ändå på rätt bra. :-) Obs, inget fel med det.
Citera
2020-09-01, 13:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Sak samma, personen jobbar hos polisen och hade tillgång till beslagsrummet. Du kan väl inte mena att städarna får gå in och rota i beslagsrummen?

Nej, det är bara poliser vad jag förstått som får gå in där på egen hand. Så något har brustit i rutinerna eftersom tjuven inte är en polis.

Hade det varit en polis hade Expressen skrivit det. Det säljer mer. Nu står det polisanställd.
Citera
2020-09-01, 13:09
Medlem
tinca75s avatar
Om man nu har tillgång till beslagsrummet, så varför sno en flaska bärs värt a 20 spänn på sin höjd, lär väl ha tagits ett flak, eller back, och en innehöll skiten, vore intressant ifall utredningen blev transparent efteråt, hela historien känns knepig och intrikat
Citera
2020-09-01, 13:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Du menar tvärt om.

Tack för att du påpekade det. Får skylla på tröttheten. Men som sagt var, polisen reagerade blixtsnabbt för de undrade säkert om det var nån galning som medvetet tillsatt innehållet. Kanske det fanns fler flaskor i omlopp. Så det brann ju i knutarna.
Citera
2020-09-01, 13:13
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Överdos är sällan målsättningen förstås, men jag känner folk som börjar med 0.5 och sen fortsätter fylla på så de förbrukar över 1g själva vid ett sammanhängande tillfälle.

Jag hade mer gissat på att en frisk människa tål ett gram i ett svep (idiotiskt såklart) men fått hjärtklappning och varit ett vrak, men kunnat hantera det. Har aldrig varit i samma sällskap som någon som gjort det, tänker bara att det bör finnas ett och annat dumskaft som tror det är så man gör. Typ "det där skulle räcka till alla, varför frågade du inte först om du inte visste bättre".

Om man har tolerans och är en inbiten tjackis så vet jag att det finns dårar som slår i sig 0,5 - 1,0 gram i varje spruta, eller bomb. Fattar inte hur det kan gå men det gör det. Inte ovanligt att dom drar upp en femma på nån dag eller två.

Otroligt tragiskt för kvinnan och hennes nära.
Senast redigerad av Cashew 2020-09-01 kl. 13:15.
Citera
2020-09-01, 13:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinca75
Om man nu har tillgång till beslagsrummet, så varför sno en flaska bärs värt a 20 spänn på sin höjd, lär väl ha tagits ett flak, eller back, och en innehöll skiten, vore intressant ifall utredningen blev transparent efteråt, hela historien känns knepig och intrikat

Förmodligen har det tagits ett helt flak. Eller flera. Smugglarna har troligtvis blandat flaskor med narkotika tillsammans med vanlig öl. Så det troliga är att flera öl från samma flak druckits på festen, men att kvinnan fick den farliga flaskan.
Citera
2020-09-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Håller med. Vem tar en öl från jobbet, när den kostar några kronor att köpa, och sedan dessutom tar med på en fest. Lutar mer åt den som tog med den visste vad som fanns i den, och att det inte var någon slump att det var kvinnan, som några mellanhänder senare, var den som fick dricka av den. Eller så var det någon som bara hittade den i ett skåp på festen, där den var undanlagd, och sedan bjöd bort det någon annan stulit. Men även det är skitkonstigt eftersom innehållet i flaskan hade stort värde och borde förvarats på ett säkert ställe.
Ja precis det är något som inte stämmer med hela den här historian, jag får verkligen inte det att gå ihop.. Finns väl ingen normal människa som snor en öl från jobbet och ger bort i present.. bland det sjukaste jag hört.

Som sagt personen kan mycket möjligt vetat vad som var i den och ville döda någon av personerna som han gav den till, så kanske var kvinnan målet eller någon annan.
Citera
2020-09-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Måste väl städas där också
Vad är din agenda med att försöka skydda polisen? Finns inte på kartan att en städare skulle få gå in och rota i beslagsrummet.
Citera
2020-09-01, 13:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det verkar inte vara en polis utan en polisanställd.

Det är samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in