2020-09-07, 13:05
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anka12345
Hej

det verkar vara två läger i detta fall gällande namnet på BO. Samtidigt förstår jag inte riktigt varför.

Alla brott, misstänkta brott, olyckor brukar namn förekomma på både offer och misstänkta gärningsmän/orsakande, INNAN det blir offentligt (från media, rättsväsende, polis, domstol etc).

Jämförelse:

Ingen tog hänsyn till anhöriga med flera i t.ex.:

* Misstänkta Markarydsmordet som sen blev dom i
* Flygolyckan med fallskärmsklubben
* Bilolyckan där mamman dog efter krock med drogpåverkad förare (annat fordon) men familjens bil bröt mot väjningsplikt
* MP försvinnande

Varför skiljer sig detta fall ? Fanns anhöriga , föräldrar, syskon, barn, småbarn i dessa fall också.

Bara en undrar
I det här fallet är den som antas vara BO inte avregistrerad från ratsit. Jag är fine med att släppa namn så fort de finns, men om det gäller en avliden person vill jag att den ska vara avregistrerad från ratsit först. Det har flera skäl, huvudsakligen att avregistreringen är en bekräftelse på dödsfallet samt att det finns lite väl stora möjligheter för att ställa till med bassa problem för en person om den sägs vara död och den fortfarande finns i system (id-stölder osv).

Så fort BO är avreggad från ratsit går jag ut med namnet.
Citera
2020-09-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Man beslagtar inte alkohol. Det handlar i så fall om enorma mängder alkohol som ska användas i en utredning om spritsmuggling. Det förvaras inte i beslagsrummet på den lokala polisstationen. En teori är att man gjort ett tillslag mot ett labb eller en mellanhand. Knarkhundarna har blivit helt vilda när dom närmat sig ölflaskorna. Man tar in flaskorna för analys.
Jo, polisen beslagtar alkohol. Kollar du mina inlägg så har jag länkat ett antal fall där man gjort det.

Från en bröllopsfest som inte följde tillstånden. Från en misstänkt langare. Och så vidare. Minsta volym i de länkar jag lagt in är fem liter öl och fem liter sprit.
Citera
2020-09-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
I det här fallet är den som antas vara BO inte avregistrerad från ratsit. Jag är fine med att släppa namn så fort de finns, men om det gäller en avliden person vill jag att den ska vara avregistrerad från ratsit först. Det har flera skäl, huvudsakligen att avregistreringen är en bekräftelse på dödsfallet samt att det finns lite väl stora möjligheter för att ställa till med bassa problem för en person om den sägs vara död och den fortfarande finns i system (id-stölder osv).

Om namnet som nämns flera gånger på systerns twitter stämmer, så finns det inte på ratsit.
Citera
2020-09-07, 16:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Om namnet som nämns flera gånger på systerns twitter stämmer, så finns det inte på ratsit.

Smeknamn eller likande, hon finns kvar.
Citera
2020-09-07, 17:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hon finns kvar på ratsit.
Citera
2020-09-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
1 öl som gå bort present. Det verkar inte alls vara troligt. Sedan är ju fortfarande frågan vad 1 öl gjorde ensam någonstans utanför beslagsförrådet och hur den kom dit.

Egentligen har vi inte någon aning om hur många flaskor som var beslagtagna eller hur många flaskor hen fick med sig. Det enda vi vet är att EN flaska öppnades och dracks det ur. Kan ju ha varit ett dussin flaskor för allt vad vi vet.
Citera
2020-09-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fick namn i PM, av en nyreggad, för några dagar sedan. Får se om h*n postar namnet, nu när h*n själv kan.

Uppenbarligen så gör inte hen det så det kanske är dags för dig att hosta upp namnet - eller hur!
Citera
2020-09-07, 17:37
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Hon ska tydligen ha drivit nåt hund eller kattcafé i stickholmstrakten
Citera
2020-09-07, 19:22
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Egentligen har vi inte någon aning om hur många flaskor som var beslagtagna eller hur många flaskor hen fick med sig. Det enda vi vet är att EN flaska öppnades och dracks det ur. Kan ju ha varit ett dussin flaskor för allt vad vi vet.

Exakt. Det har jag sagt hela tiden. Polisen måste minst ha beslagtagit några backar med den aktuella ölsorten.
Citera
2020-09-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR

Tack för svar. Jag tänkte det var def. klarlagt om personen
Citera
2020-09-07, 21:20
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Hon ska tydligen ha drivit nåt hund eller kattcafé i stickholmstrakten
Länk, eller liknande som bekräftar ditt påstående?
Citera
2020-09-07, 21:48
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Länk, eller liknande som bekräftar ditt påstående?

Nej jag har dessvärre inte det, men någonstans runt söder. Tänker mig att det inte dräller av djurcaféer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in