Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-08-31, 18:40
  #25
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
LG eller nån med Android Tv

Får man Netflix, HBO och Viaplay enkelt åtkomligt direkt i TV-n då?
Citera
2020-09-01, 16:55
  #26
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Får man Netflix, HBO och Viaplay enkelt åtkomligt direkt i TV-n då?

Japp! Finns direkt i menyn
Citera
2020-09-01, 17:52
  #27
Medlem
Jag har en Android-tv från i år, OS'et är blixtsnabbt och startar apparna snabbare än någon annan enhet jag hittills upplevt inklusive telefoner. Det hade jag absolut inte förväntat mig av en tv.
Citera
2020-09-02, 16:29
  #28
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Japp! Finns direkt i menyn

Låter bra, får kolla upp detta, tackar för svar
Citera
2020-09-05, 12:04
  #29
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Android på min Philips. Fruktansvärt, ett av mina sämsta köp någonsin.
Överhuvudtaget är det ju mjukvaran som åldras sämst på tvs med inbyggd mjukvara av det slaget, även om bild och övrigt kan vara bra. Borde vara uppgraderingsbart med hårdvarumoduler som man kan trycka in i tv:n för nån tusenlapp. Skulle kunna ge nytt liv åt gamla trotjänare utan att behöva fylla tv bänken med externa enheter.
Citera
2021-08-30, 20:16
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Har också Samsung och är nöjd. Vad jag däremot INTE är nöjd med är att dom har reklam i gränssnittet. Det är bedrövligt rent ut sagt.

Någon som vet om LG har reklam?

Hoppas det inte är en Samsung Qled q90 där strömuttaget sitter precis där man ska sätta skenorna för väggfästet. Efterblivna samsung-idioter. 😅 Skickar tillbaka min tv. Sista gången Samsung.

https://ibb.co/BVjWf9Y
Citera
2021-11-29, 20:09
  #31
Medlem
LedBellys avatar
Bytte ut en 4 år gammal Philips med android till en LG Qled med WebOS, och kunde snabbt konstatera att WebOS är helt efterblivet...
I vanlig ordning verkar det som att de olika avdelningarna inte synkat UX med varann, så när man går runt i menyer och inställningar så fungerar muspekaren ibland, sen i en submeny så är det nav-knappar som gäller, och sammantaget känns hela WebOS som ett lapp-täcke.
Vidare så är app-utbudet minst sagt skralt jämfört Android /Google TV.

Så, efter att ha haft tv'n på väggen i fyra dagar så ska den tillbaks till försäljaren för att bytas ut mot en Sony med Google TV.
Citera
2022-09-12, 18:18
  #32
Medlem
Alla efter något år.
Citera
2022-09-13, 01:08
  #33
Medlem
Waterlilys avatar
Jag har en Sony Bravia. Ingen av de appar jag har provat har 5.1-ljud när originalkällan har det. Apparna som jag har provat och som saknar 5.1-ljud är:

SVTPlay
FastCast
TeliaPlay
TV4Play

Jag har anmält detta till Sony Sverige.

Ni som har Sony och prenumererar på någon Streaming-tjänst. Har appen 5.1-ljud?

Vänligen Näckrosen
Citera
2022-09-17, 15:55
  #34
Avstängd
PalmeKillers avatar
Du kan köpa en google tv med som tillbehör för 700:-

Citat:
Ursprungligen postat av LedBelly
Bytte ut en 4 år gammal Philips med android till en LG Qled med WebOS, och kunde snabbt konstatera att WebOS är helt efterblivet...
I vanlig ordning verkar det som att de olika avdelningarna inte synkat UX med varann, så när man går runt i menyer och inställningar så fungerar muspekaren ibland, sen i en submeny så är det nav-knappar som gäller, och sammantaget känns hela WebOS som ett lapp-täcke.
Vidare så är app-utbudet minst sagt skralt jämfört Android /Google TV.

Så, efter att ha haft tv'n på väggen i fyra dagar så ska den tillbaks till försäljaren för att bytas ut mot en Sony med Google TV.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback