Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-30, 07:34
  #1
Medlem
31G350125s avatar
TV marknaden ligger lite efter mobil data och mobil på OS sidan. Fortfarande 2020 finns det tillverkare som har egna lösningar på OS, därav står man återigen inför att välja VHS eller BETAMAX.

Jag gissar Android TV är ett säkert kort att satsa på, men t.ex. Samsung kör med eget OS..
Citera
2020-08-30, 08:03
  #2
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag köpte en TV nyss. Det blev en Samsung med Tizen OS och jag är extremt nöjd. Stabil, enkel att använda och hyfsat app-utbud. Apparna är direkt byggda för stor bild och hög upplösning.

LG har WebOS som också ska vara bra.

Sony kör med Android. Bättre app-utbud än både Samsung och LG däremot lär det vara segt och buggigt samt hänga sig ibland.

Innan jag började se mig om trodde jag själv att det skulle bli Android.
Citera
2020-08-30, 08:27
  #3
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag köpte en TV nyss. Det blev en Samsung med Tizen OS och jag är extremt nöjd. Stabil, enkel att använda och hyfsat app-utbud. Apparna är direkt byggda för stor bild och hög upplösning.

LG har WebOS som också ska vara bra.

Sony kör med Android. Bättre app-utbud än både Samsung och LG däremot lär det vara segt och buggigt samt hänga sig ibland.

Innan jag började se mig om trodde jag själv att det skulle bli Android.

Har också Samsung och är nöjd. Vad jag däremot INTE är nöjd med är att dom har reklam i gränssnittet. Det är bedrövligt rent ut sagt.

Någon som vet om LG har reklam?
Citera
2020-08-30, 08:28
  #4
Medlem
Ontogeness avatar
OS:et på min smart-tv från Samsung är inihelvete långsamt, det kan jag säga i alla fall. Tar typ 1-2 minuter att öppna Netflix.
Citera
2020-08-30, 08:37
  #5
Medlem
Senapstjuvens avatar
Android TV funkar bra. Hade inte köpt en Philips dock. De är värdelösa på mjukvara. Var till slut tvungen att skaffa en extern enhet att kolla film på efter att de hade strulat till det i en uppdatering.
Citera
2020-08-30, 08:46
  #6
Medlem
Jag har en Sony Bravia 55" med Android OS och kan hålla med om att den är lite seg ibland, har dock aldrig hängt sig. Apputbudet är i stort sett som i en android telefon så man kan tex installera spel, kodi och andra saker, till och med installera appar och sånt från USB-stickor.
Citera
2020-08-30, 09:14
  #7
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Har också Samsung och är nöjd. Vad jag däremot INTE är nöjd med är att dom har reklam i gränssnittet. Det är bedrövligt rent ut sagt.

Någon som vet om LG har reklam?

Citat:
Ursprungligen postat av Ontogenes
OS:et på min smart-tv från Samsung är inihelvete långsamt, det kan jag säga i alla fall. Tar typ 1-2 minuter att öppna Netflix.

Håller med om att reklam i TizenOS är jävligt irriterande.

Netflix startar dock blixtnabbt som allt annat. Kan det vara en fråga om uppdatering av appen eller OS?
Citera
2020-08-30, 09:23
  #8
Medlem
Ontogeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Håller med om att reklam i TizenOS är jävligt irriterande.

Netflix startar dock blixtnabbt som allt annat. Kan det vara en fråga om uppdatering av appen eller OS?

Ja det borde jag faktiskt kolla upp. För att förtydliga så är det inte bara Netflix utan alla appar som tar en evighet på sig att starta, och när man ska öppna upp menyn för att välja appar tar det ca 10sek innan den ens dyker upp. Ska kolla på om det finns några mjukvaruuppdateringar tillgängliga, tack!
Citera
2020-08-30, 09:38
  #9
Medlem
GormDenGamles avatar
Har en LG. Bästa jag har haft.
Citera
2020-08-30, 09:56
  #10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Har också Samsung och är nöjd. Vad jag däremot INTE är nöjd med är att dom har reklam i gränssnittet. Det är bedrövligt rent ut sagt.

Någon som vet om LG har reklam?
Nej ingen reklam i LG. Men vem vet, det kanske kommer vid nån uppdatering...
Citera
2020-08-30, 10:27
  #11
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Har också Samsung och är nöjd. Vad jag däremot INTE är nöjd med är att dom har reklam i gränssnittet. Det är bedrövligt rent ut sagt.

Någon som vet om LG har reklam?

Du kan välja om du vill ha reklam i WebOS för LG.

Jag har aldrig haft reklam påslaget och jag är extremt nöjd med min LG tv
Citera
2020-08-30, 10:53
  #12
Medlem
31G350125s avatar
Philips har ett riktig skräp OS på sina billigaste apparater medan på dyrare på apparater har man Android.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback