Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-26, 23:27
  #1
Medlem
Jag har stöt på ett problem med paypal.
Det är nämligen så att jag har en online store där jag använder Paypal som payment provider.
Kunder kan betala med debit & kreditkort och paypal ect.

Problemet är att kunder kan bara betala med kort på Pc hemsidan, där kommer det upp andra alternativ än bara paypal, som kortbetalningar osv.

Men på mobilhemsidan kommer det bara upp paypal, där man måste registrera sig på paypal för att kunna betala. (Samma url givetvis)

Det är ett vanligt problem enligt diverse forum.
Jag använder Shopify som platform. Men paypal fungerar felfritt när jag kopplar upp mig mot USA vpn.

Så det är bara här i EU det strular med mobilhemsidan. När jag har USA IP fungerar det att betala med kort på både mobil och Pc sidan utan problem.

Har någon haft sama problem och löst det på något sätt?
Har någon här inne testat Paypal Pro?

Jag har Paypal Business och mitt bolag är registrerat i UK.
Citera
2020-08-27, 04:46
  #2
Medlem
TheFinals avatar
Låter snarare som Shopify-problem.

Har flertalet e-stores (inte shopify) med paypal och de fungerar prima oavsett var jag surfar ifrån. Så min tanke är nog implementationen av paypal som shopify gör som är bäng.
Citera
2020-08-27, 12:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Låter snarare som Shopify-problem.

Har flertalet e-stores (inte shopify) med paypal och de fungerar prima oavsett var jag surfar ifrån. Så min tanke är nog implementationen av paypal som shopify gör som är bäng.


Men varför fungerar det galant när jag befinner mig i USA, men inte i EU?

Jag har läst i diverse forum och det är en hel del personer som har samma problem men ingen lösning.

Förutom att det fungerar felfritt i USA och Canada.

Men när du säger att det fungerar prima, är det även kortbetalningar ect? Mobil och data hemsida?
Om du inte använder Shopify som platform, är det Wocom eller?

Mvh
Citera
2020-08-28, 14:18
  #4
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Men varför fungerar det galant när jag befinner mig i USA, men inte i EU?

Jag har läst i diverse forum och det är en hel del personer som har samma problem men ingen lösning.

Förutom att det fungerar felfritt i USA och Canada.

Men när du säger att det fungerar prima, är det även kortbetalningar ect? Mobil och data hemsida?
Om du inte använder Shopify som platform, är det Wocom eller?

Mvh
Yes, mest Woocommerce och Magento.

Tror dock på shopify, antagligen har de sina servrar spridda över världen och din butik existerar i 2-3-4 kopior, beroende på varifrån man surfar hamnar man på olika serverhallar (nu gissar jag)
Och sen har shopify eller paypal olika regler eller kopplingar till paypal beroende på land.

Du kan ju testa, öppna kommandoprompten på din dator och kör en ping mot ditt domännamn både med och utan VPN, är min teori rätt bör du få 2 olika ipnummer, ett från din dator med vpn och ett helt annat utan.

Try it!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback