Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-26, 08:46
  #1
Medlem
T-80Us avatar
Stämmer detta verkligen? Detta måste isf vara något oerhört sällsynt i dagens svenska samhälle. Finns ens skolor kvar där svenska ungar kan säga såhär utan att bli ihjälslagna?

Eller, rör det sig om araber som hatar negrer, eller liknande scenario? Kommer det här att tystna tvärt när förövaren visar sig heta Achmed?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-under-mattan
Citera
2020-08-26, 08:52
  #2
Medlem
Rasande-Roses avatar
Eftersom det är Aftonbladet så tror jag historien är fabricerad. Alltså lögn. Många avskyvärda brott just nu utförda av migranter, så då måste slaskpressen hitta på en tårdrypande motbild.
Citera
2020-08-26, 08:53
  #3
Medlem
Kan lika gärna vara svenskar. Min lillesyrra går i småskola och hon säger att många utav killarna där säger saker som kan anses vara väldigt rasistiska.

Det är bra. Tyder på att våra unga grabbar numera är jävligt voke.

Med tanke på hur de andra eleverna hade garvat åt det hela så kan man ju bara anta att hon försökte sticka ut näsan litegrann och kalla svenskar för rasister och att hon därmed gavs lite svar på tal.
Citera
2020-08-26, 08:54
  #4
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Haha en rasistattack i Sverige, den senaste jag hörde var ju den där partiledaren i Feministiskt Initiativ. Jävlar vad hon tjatade om det, tills övervakningskamerorna visade att det faktiskt var hon som hoppat på en svensk man och pekat finger och slagits. Hoppas det finns kameror här med, men tyvärr gör det väl inte det.

Sanningshalt uppskattas till minus 45 procent i dagsläget.
Citera
2020-08-26, 08:55
  #5
Medlem
lite citat kanske? tänker inte ge klick till Fablernas värld...
Citera
2020-08-26, 09:00
  #6
Medlem
Wow! De fick gräva djupt för att hitta någon form av "rasistattack" där offret inte var svenskt. Ända nere i "mörka" Småland. Svenska ungdomar får dagligen utstå rasistattacker av detta slag, men eftersom det går emot den politiska verkligheten så existerar de inte i Aftonbladets värld.

Tänk också på att det är lägligt att slå på stora trumman med artiklar som dessa i samband med att svenska ungdomar nyligen utsatts för tortyr av utländska förmågor. Damage Control så att säga.

Maken till sjuk tidning får man leta länge efter.
Den dagen Aftonbladet går i kk ska jag fira med skumpa.
Citera
2020-08-26, 09:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Stämmer detta verkligen? Detta måste isf vara något oerhört sällsynt i dagens svenska samhälle. Finns ens skolor kvar där svenska ungar kan säga såhär utan att bli ihjälslagna?

Eller, rör det sig om araber som hatar negrer, eller liknande scenario? Kommer det här att tystna tvärt när förövaren visar sig heta Achmed?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-under-mattan

OK, vi är många som ogillar negrer. Men av den svenska befolkningen är det extremt få om ens någon som skulle gå fram till en tjej och uttrycka sig på detta sätt. Vuxen som barn. MEN vi har en extremt stor arabisk befolkning och de hatar negrer som ingen annan. Orden slav och neger är tom samma.
Så OM det är sant så är det ett invandrarproblem och det förklarar också skolledningens initiala reaktion.
Citera
2020-08-26, 09:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
OK, vi är många som ogillar negrer. Men av den svenska befolkningen är det extremt få om ens någon som skulle gå fram till en tjej och uttrycka sig på detta sätt. Vuxen som barn. MEN vi har en extremt stor arabisk befolkning och de hatar negrer som ingen annan. Orden slav och neger är tom samma.
Så OM det är sant så är det ett invandrarproblem och det förklarar också skolledningens initiala reaktion.
Det slår slint i vänsterblivnas hjärnor, små rökpuffar stiger ur skallen; en invandrare som är rasistisk mot en annan invandrare... Syntax error
Citera
2020-08-26, 09:08
  #9
Medlem
Kan säga att det inte är helt ovanligt att vita, svenska snorungar kastar ur sig sånt här på daglig basis. Tonåringar och prepubertala kids har ju, som bekant, dåligt konsekvenstänk och är många gånger jävligt gränslösa i beteende och språk när de små änglarna är bortom föräldrarnas vakande blick. Handlar det dessutom om ungar med taskig impulskontroll så är det jävligt svårt att stävja. Skolor är rätt handfallna för att få bort oönskat beteende hos ungar. Tillsägelse, hemringning, samtal med föräldrar-mentor-rektor-elev och sen till sist avstängning och om elever ska stängas av så är skolan skyldig att tillhandahålla hemundervisning, dvs. avvara en lärare från en redan slimmad organisation.
Citera
2020-08-26, 09:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VettasjukNanting
Kan säga att det inte är helt ovanligt att vita, svenska snorungar kastar ur sig sånt här på daglig basis. Tonåringar och prepubertala kids har ju, som bekant, dåligt konsekvenstänk och är många gånger jävligt gränslösa i beteende och språk när de små änglarna är bortom föräldrarnas vakande blick. Handlar det dessutom om ungar med taskig impulskontroll så är det jävligt svårt att stävja. Skolor är rätt handfallna för att få bort oönskat beteende hos ungar. Tillsägelse, hemringning, samtal med föräldrar-mentor-rektor-elev och sen till sist avstängning och om elever ska stängas av så är skolan skyldig att tillhandahålla hemundervisning, dvs. avvara en lärare från en redan slimmad organisation.
Gäller detta även om offret är svenskt och gm invandrare?
Citera
2020-08-26, 09:11
  #11
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Stämmer detta verkligen? Detta måste isf vara något oerhört sällsynt i dagens svenska samhälle. Finns ens skolor kvar där svenska ungar kan säga såhär utan att bli ihjälslagna?

Eller, rör det sig om araber som hatar negrer, eller liknande scenario? Kommer det här att tystna tvärt när förövaren visar sig heta Achmed?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-under-mattan

När jag gick i högstadiet så råkade jag ut för betydligt värre saker , men de liksom skyddar förövarna och jag tror det förekommer på andra skolor , även om detta för min del var 15-20 år sedan.
För min del bytte jag skola och där stängdes elever av för skitsaker, så hur de jobbar är väldigt olika.

Så det kan mycket väl stämma! Visst så blir man ju skeptisk efter ha hört såna löjliga grejer som kallas för rasism . Det som beskrevs var rasistiskt och kidsen är inte straffmyndiga , sen om de har taskig bakgrund eller dåliga familjeförhållande så brukar de inte stängas av ifrån skolan eller något annat som ger konsekvens, och de skiter fullständigt i sina betyg.
Givetvis finns det ungar som är mobbare som passar den profilen.
Citera
2020-08-26, 09:13
  #12
Medlem
Questioneers avatar
Om en svart pissar på en svensk så är det en icke-nyhet, däremot om en svensk säger något elakt till en svart då är det en världsnyhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback