Citat:
Ursprungligen postat av
Svartskägg
I går kväll tog jag ut två tvåhundralappar i bankomaten på Ica. Sen gick jag in och handlade för 117 kr. Jag betalade med en tjuga och en tvåhundring och skulle alltså få 103 kr tillbaka i växel.
När jag kom hem såg jag att jag bara hade en tvåhundring i plånboken, men ingen hundralapp. Jag mindes då att jag bara fick mynt tillbaka i affären, men ingen hundralapp.
Är det någon idé att gå dit och klaga? Jag kan ju inte bevisa något.
Det beror helt på vem handlaren är och hur väl han/hon vill hålla sig med kunderna.
Jobbade själv på ICA för antalet år sen med en vanlig manuell kassa och gav misstänkt fel växel vid ett tillfälle jag minns då det var mycket lång kö och jag var trött. Minns att killen jag då skulle ha gett fel blev sjötokig, handlaren var där och fick reda ut det då vi vanliga dödliga inte hade befogenhet att prova korrigera. Som jag förstått det så fick han inte växeln tillbaka han begärde. Hade jag varit handlare hade jag nog gett kunden pengarna han begärde då det även i det fallet var, så vitt jag minns, 100 kronor det gällde. Inte minst då det inte såg snyggt ut att handlaren stod och grälade med en kund i tio minuter mitt i en fullproppad butik.