• 1
  • 2
2020-08-24, 20:41
Medlem
Dr.Brauns avatar
Nu när Level rätt så nyligen la ned sin papperstidning (2018) så undrar jag om det över huvud taget finns några tv-spel tidningar att köpa på hyllorna runt om i landet i mackarna/pressbyrån/mat affärerna?
Vore trevligt att börja läsa lite igen som på dom gamla goda tiderna när man var liten och Läste Nintendo Magasinet och Super Power.
För övrigt är det någon som vet vad dom gamla pionjärerna Tobias Bjarneby och Thomas Wiborg ect ect gör nu för tiden? Håller de fortfarande på arbetar inom tv-spels universumet?
Citera
2020-08-24, 20:54
Medlem
Narutoshippchops avatar
De finns oftast svenska TV-spels magasin i barnhörnan.
Citera
2020-08-24, 20:55
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
De finns oftast svenska TV-spels magasin i barnhörnan.
Jaha ytterliggare en hater här.. Samma sak med film-magasin med då antar jag? Idiot...
Citera
2020-08-24, 20:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Jaha ytterliggare en hater här.. Samma sak med film-magasin med då antar jag? Idiot...

LÖÖÖÖL

Men det är ju sant!
De riktar sig till barn och de skriver typ bara om pokemon och super mario.
Gå och kolla i närmsta pressbyrå själv om du inte tror mig
Citera
2020-08-24, 21:08
Medlem
Elementarts avatar
Tobias Bjarneby startade ju ett spelbolag efter Level, som nyligen släppte indie-spelet 198X. Han är gift med en tjej som heter Lovisa, men jag vet inte om det är samma Lovisa som skrev för Super Play/Level. Svenska PC Gamer verkar finnas kvar, annars är det nog dåligt med svenska magasin på den fronten. Brittiska Edge finns kvar, brukar finnas o köpa på större tidningsbutiker på Arlanda, Centralstationen.
Citera
2020-08-24, 21:47
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Nu när Level rätt så nyligen la ned sin papperstidning (2018) så undrar jag om det över huvud taget finns några tv-spel tidningar att köpa på hyllorna runt om i landet i mackarna/pressbyrån/mat affärerna?
Vore trevligt att börja läsa lite igen som på dom gamla goda tiderna när man var liten och Läste Nintendo Magasinet och Super Power.
För övrigt är det någon som vet vad dom gamla pionjärerna Tobias Bjarneby och Thomas Wiborg ect ect gör nu för tiden? Håller de fortfarande på arbetar inom tv-spels universumet?

PC Gamer och Gameplay är väl de enda som finns kvar.
Citera
2025-04-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tobias Bjarneby startade ju ett spelbolag efter Level, som nyligen släppte indie-spelet 198X. Han är gift med en tjej som heter Lovisa, men jag vet inte om det är samma Lovisa som skrev för Super Play/Level. Svenska PC Gamer verkar finnas kvar, annars är det nog dåligt med svenska magasin på den fronten. Brittiska Edge finns kvar, brukar finnas o köpa på större tidningsbutiker på Arlanda, Centralstationen.

Säkert samma Lovisa.
Citera
2025-04-05, 22:55
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Fan vad man satt och njöt av var nummer av Super Play
back in the day.
Innan man knappt använde internet satt man där och suktade pixelgrafik och längtade efter spel.
Citera
2025-04-05, 23:09
Medlem
Edge & usa eller uk PC Gamer finns på pressbyråns & tidningskungens tror jag det var websidor, websök efter tidningar.
Inte så farliga priser om man jämför med utländska spelmags på 90 talet, jag har ett par nummer. Inget slår svenska Super Play dock, månadens höjdpunkt när man var runt 15, rip.

Game Informer har dött & återuppstått nyligen.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-04-05 kl. 23:11.
Citera
2025-05-06, 03:09
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Fan vad man satt och njöt av var nummer av Super Play
back in the day.
Innan man knappt använde internet satt man där och suktade pixelgrafik och längtade efter spel.
Super Play var så himla bra fram till PS2/Xbox/Gamecube-generationen tog vid. Tror dels det berodde på att flera nya skribenter togs in 2001, någon designmiss, och för att webben började bli allt mer populär.

Sen gillade jag aldrig ”the brown generation of gaming”, dvs den period på 00-talet då alla spelen var antingen bruna eller grå. Slutet av 90-talet var däremot en guldålder. Att sitta och gå igenom Nordic Games listor med importspel från USA eller Japan blev aldrig tråkigt. Super Play med sitt RPG-fokus var helt i min stil.

Drömmer mig ibland tillbaks till heta somrar på en filt på gräsmattan i sällskap med några fina Super Play från typ 1997 eller 1998, kanske numret med Banjo Kazooie på framsidan som jag tyckte var jävligt nice (aldrig spelat det däremot).

Idag finns det faktiskt ännu en speltidning som täcker mina behov till 100%. Den är visserligen brittisk, men det är inget hinder. Retro Gamer heter den. Finns på papper och i PDF-form. Rekommenderas varmt!
Citera
2025-05-06, 09:24
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Super Play var så himla bra fram till PS2/Xbox/Gamecube-generationen tog vid. Tror dels det berodde på att flera nya skribenter togs in 2001, någon designmiss, och för att webben började bli allt mer populär.

Sen gillade jag aldrig ”the brown generation of gaming”, dvs den period på 00-talet då alla spelen var antingen bruna eller grå. Slutet av 90-talet var däremot en guldålder. Att sitta och gå igenom Nordic Games listor med importspel från USA eller Japan blev aldrig tråkigt. Super Play med sitt RPG-fokus var helt i min stil.

Drömmer mig ibland tillbaks till heta somrar på en filt på gräsmattan i sällskap med några fina Super Play från typ 1997 eller 1998, kanske numret med Banjo Kazooie på framsidan som jag tyckte var jävligt nice (aldrig spelat det däremot).

Idag finns det faktiskt ännu en speltidning som täcker mina behov till 100%. Den är visserligen brittisk, men det är inget hinder. Retro Gamer heter den. Finns på papper och i PDF-form. Rekommenderas varmt!

Numret som kom efter E3 mässan i typ Juni. Vad man njöt.
Tack för det tipset. Blir sugen på att prenumerera på den.
Citera
2025-05-06, 10:31
Medlem
Bret-Harts avatar
Den där retro tidningen som kom ut via Spel och sånt ska tydligen få flera nummer utgivna nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in