• 2
  • 3
2020-08-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Haha ja det är meningslöst att föra ett samtal med någon som inte förstår att livet är till för att njutas.
Trist med din partner dock, det är inte meningen att man ska röka på för att man "behöver" det, eller dricka för att man "behöver" det, då heter det missbruk.
Ansvarkänsla, själv rökte jag på igår, medan jag lagade mat till ungarna, idag följde jag dom till skolan och sen ska jag jobba. Vad är problemet? Att du och andra inte kan konsten att slappna av? Trist, jäkligt trist för dig.

Jag hoppas du inte är överviktig.
När en tjockis som har även gjort sina barn tjocka, börjar prata ansvar.
Då är det fan dags att ringa soc!

Varför i hela fridens namn utgår du ifrån att jag är överviktig? Röker du själv på för att hålla vikten eller? Själv klarar jag av både att hålla vikten och att slappna av utan att ta till droger. Jag förstår att det är njutbart för dig själv att du röker på men jag tycker synd om dina barn som inte har en förälder som kan klara vardagen i skärpt tillstånd och som förmodligen har minne som en guldfisk.
Så länge du röker så ofta som du gör lär du ju inte känna av någon abstinens men avstå en vecka och se hur mycket du kan njuta av livet - jag gissar att du kommer bli rätt irritabel och det innebär att du faktiskt har ett missbruk. Som jag redan sagt tycker alltid de som röker på själva att de är helsköna och alla andra är stela typer, men det beror på att deras självbild föds ur THC.
Citera
2020-08-25, 09:30
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Varför i hela fridens namn utgår du ifrån att jag är överviktig? Röker du själv på för att hålla vikten eller? Själv klarar jag av både att hålla vikten och att slappna av utan att ta till droger. Jag förstår att det är njutbart för dig själv att du röker på men jag tycker synd om dina barn som inte har en förälder som kan klara vardagen i skärpt tillstånd och som förmodligen har minne som en guldfisk.
Så länge du röker så ofta som du gör lär du ju inte känna av någon abstinens men avstå en vecka och se hur mycket du kan njuta av livet - jag gissar att du kommer bli rätt irritabel och det innebär att du faktiskt har ett missbruk. Som jag redan sagt tycker alltid de som röker på själva att de är helsköna och alla andra är stela typer, men det beror på att deras självbild föds ur THC.

Jag gör det ju inte inför dom, då kan dom ju skvallra i skolan.
Minne som en guldfisk? Så, bara för att man dricker en öl, så måste man tokdricka tills man däckat?
Nej, likadant med rökat, du måste inte röka ner dig så du tuppar av. Man kan ta LITE av rätt sort, du vet det finns rätt många, som är till för helt olika ändamål.
Sånt förstår inte amatörpuffare som köper på gatan.

Abstinens, det går perioder när jag bara inte är sugen, då skiter jag i det.
Men tillvaron blir roligare, jag blir roligare, och lär barnen en massa kreativa saker.

Min självbild har säkert påverkats av THC.
Men det är väl bra? Jag riskerar inte att drabbas av nervösa besvär, utmattningssyndrom, stress och annan kärringsjuka.
Jag är inte arg och krävande mot mina barn, dom kan prata med mig om allt, och visar förtroende.

Är det något i livet jag är tacksam för förutom ungarna, så är det min insikt om hur man röker braj på ett kontrollerat och hälsosamt sätt.
Citera
2020-08-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Jag gör det ju inte inför dom, då kan dom ju skvallra i skolan.
Minne som en guldfisk? Så, bara för att man dricker en öl, så måste man tokdricka tills man däckat?
Nej, likadant med rökat, du måste inte röka ner dig så du tuppar av. Man kan ta LITE av rätt sort, du vet det finns rätt många, som är till för helt olika ändamål.
Sånt förstår inte amatörpuffare som köper på gatan.

Abstinens, det går perioder när jag bara inte är sugen, då skiter jag i det.
Men tillvaron blir roligare, jag blir roligare, och lär barnen en massa kreativa saker.

Min självbild har säkert påverkats av THC.
Men det är väl bra? Jag riskerar inte att drabbas av nervösa besvär, utmattningssyndrom, stress och annan kärringsjuka.
Jag är inte arg och krävande mot mina barn, dom kan prata med mig om allt, och visar förtroende.

Är det något i livet jag är tacksam för förutom ungarna, så är det min insikt om hur man röker braj på ett kontrollerat och hälsosamt sätt.

Som sagt, det är meningslöst att diskutera med någon som är övertygad om att THC är en gåva till mänskligheten.
Citera
2020-08-25, 10:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Som sagt, det är meningslöst att diskutera med någon som är övertygad om att THC är en gåva till mänskligheten.
Chilla...
Det är luuugnt.
Det ordnar sig.
Nån annan dag...

Carpe diem? Not much med THC.
Alla dessa dagar som kom och gick
Inte visste jag att det var livet

(Stig Johansson i Förlusten)
Citera
2020-08-25, 11:05
Medlem
Antagligen för grupptryck. Tar droger för att inte verka mesig sen blir man beroende och iaf blir en rätt avtrubbad individ som senare kanske bara har droger kvar att använda för att avtrubba medvetenheten om att man är helt skadad i huvudet av det . Eventuellt. jo alla borde få göra vad dom vill men vill och veta följden kanske inte alltid är samma sak efteråt . Efterklok typ oj vad stoppa jag i mig 🙄
Citera
2020-08-25, 12:52
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Hahahah En liten skit som DU har väl knappast AUKTORITET att kalla mig för idiot?

Så du är cannabis yunkie som lipar över att inte få inta dina stimulanser. Så synd om dig Lille Man! Du kan flytta till Holland om frågan är så viktig för dig. Där kan du göra så vilket du förmodligen redan känner till. Så frågan blir: varför gör du inte det??
Du är en idiot eftersom du fortfarande inte fattar poängen med tråden.
Läs trådstarten igen eller fortsätt larva dig
Citera
2020-08-30, 13:08
Medlem
nonameds avatar
Dom flesta är så bortskämda att du vet inte hur det känns ens att någon begränsar livet för någon.
Citera
2020-09-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Alla varelser som någonsin funnits har varit i samma situation.
Fötts, levt och dött. De starka äter de svaga, utnyttjar de svaga...men.
Nu lever vi i ett så kallat "civiliserat samhälle".
(Jag talar nu om hela världen)
Där de "folkvalda" styr och där lagar och förordningar följs.
Men, så länge en människa inte skadar någon annan, eller egendom osv...
Varför låter inte det så kallade civiliserade samhällets lagar och förordningar människor göra vad dom vill med sina egna liv ? Jag talar om, droger, knark, självskadebeteende, självmord...

Tycker det blir mer intressant om man kollar på saker som svampar, eller cannabis. Där det är i princip omöjligt att överdosera. När jag började intressera mig för svampar så kollade jag upp vilka länder det är lagligt i. Då märker man att det är någon typ av agenda som sprids effektivt. Svampar och växter som är närmast ofarliga har de förbjudit på nästan varenda kvadratmeter över hela jordklotet, det finns starka krafter som kontrollerar oss i detalj med sin propaganda.

Det lata folket som låter dom sätta agendan ger dom rätten.
Citera
2020-09-05, 05:47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Tycker det blir mer intressant om man kollar på saker som svampar, eller cannabis. Där det är i princip omöjligt att överdosera. När jag började intressera mig för svampar så kollade jag upp vilka länder det är lagligt i. Då märker man att det är någon typ av agenda som sprids effektivt. Svampar och växter som är närmast ofarliga har de förbjudit på nästan varenda kvadratmeter över hela jordklotet, det finns starka krafter som kontrollerar oss i detalj med sin propaganda.

Det lata folket som låter dom sätta agendan ger dom rätten.

Ja lite lustigt är det allt. Det finns ingen lag som hindrar mig från att plocka giftiga skivlingar och äta dom men det finns däremot en lag som hindrar mig från att plocka helt ofarliga toppslätsskivlingar och äta dom.
Citera
2020-09-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Alla varelser som någonsin funnits har varit i samma situation.
Fötts, levt och dött. De starka äter de svaga, utnyttjar de svaga...men.
Nu lever vi i ett så kallat "civiliserat samhälle".
(Jag talar nu om hela världen)
Där de "folkvalda" styr och där lagar och förordningar följs.
Men, så länge en människa inte skadar någon annan, eller egendom osv...
Varför låter inte det så kallade civiliserade samhällets lagar och förordningar människor göra vad dom vill med sina egna liv ? Jag talar om, droger, knark, självskadebeteende, självmord...
För att en hälsosam livsstil främjar ett välfungerande samhälle. Många funktioner såväl som rättigheter i samhället kräver att man har ett balanserat och rationellt psyke annars kan man utsätta andra för fara. Välmående människor fungerar bättre och när människor fungerar bra så fungerar även samhället bättre vilket i slutändan är bra för oss alla.
Citera
2020-09-12, 15:42
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliarchos
För att en hälsosam livsstil främjar ett välfungerande samhälle. Många funktioner såväl som rättigheter i samhället kräver att man har ett balanserat och rationellt psyke annars kan man utsätta andra för fara. Välmående människor fungerar bättre och när människor fungerar bra så fungerar även samhället bättre vilket i slutändan är bra för oss alla.
Visst, vill man vara delaktig så får man följa reglerna.
Men nu skrev jag så länge en människa inte skadar någon annan, eller egendom osv...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in