2020-08-24, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Det tillåter inte samhället, du måste ändå betala för dig, skatt, sophämtning, även om du inte har några.
Det måste man inte. Om du är som sagt självförsörjande, så behöver du inte betala skatt. Menar du att sophämtningsmaffian står o knackar på dörren om du bara använder organiska material som du komposterar på ett snyggt sätt 200km utanför närmsta civilisationen?
Citera
2020-08-24, 06:43
Medlem
Narutoshippchops avatar
Så länge det inte går ut över andra i deras omgivning så spelar det ingen roll vad de sysslar med.
Citera
2020-08-24, 06:55
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Vad ger någon rätt att begränsa någon annans begränsning av någons liv?
Citera
2020-08-24, 07:29
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Om du står vid en bro redo att ta ditt liv, allt känns bra och du är nöjd...men
Någon ringer 112 och du hamnar på sluten vård.
Vad skulle du tänka om dina kära lagar då ?

Vad har det med lagen att göra?
Jag kan ta livet av mig när jag vill.
Citera
2020-08-24, 07:38
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det är fullständigt omöjligt att ha den kontrollen över droger - en påverkad människa vet ju inte vad hen pysslar med och kommer ofrånkomligen att bete sig som ett pucko mot andra eller mot egendom.

Vet man inte vad man pysslar med om man är drogpåverkad?
Jag röker joint så ofta att jag knappt tänker på det, under mina trevliga stunder så gör jag precis vanliga saker, gå till affären, grajer i trädgården, pratar med folk, tar en promenad, ser på film, ja allt utom att jobba och köra bil.

Men lås in knivarna för helvete! Jag har rökt en joint! Ur vägen kvinnor och barn!!

Du har en liten skev uppfattning om du tror att man inte vet vad man gör för att man är påverkad.... Möjligtvis, att en nybörjare flippar ur, men suger man i sig som en tok för att verka "van" eller tuff, då kan det bli så.
Citera
2020-08-24, 09:45
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du är ute efter samma trams som alla anarkister. Om du nu vill knarka kokain och hävdar att det påverkar bara dig så har du missat hela kedjan fram till din injektion.

Dessutom: påverkar det verkligen BARA DIG om du knarkar kokain eller vill hoppa från en bro?
Finns andra typer av droger, du kan även odla dom själv.
Du är förövrigt en idiot om du inte fattar min poäng.
Citera
2020-08-24, 09:47
Medlem
mothafokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Vad har det med lagen att göra?
Jag kan ta livet av mig när jag vill.
Läs en gång till
Citera
2020-08-24, 10:29
Medlem
Hahahah En liten skit som DU har väl knappast AUKTORITET att kalla mig för idiot?

Så du är cannabis yunkie som lipar över att inte få inta dina stimulanser. Så synd om dig Lille Man! Du kan flytta till Holland om frågan är så viktig för dig. Där kan du göra så vilket du förmodligen redan känner till. Så frågan blir: varför gör du inte det??

Citat:
Finns andra typer av droger, du kan även odla dom själv.
Du är förövrigt en idiot om du inte fattar min poäng.
Citera
2020-08-24, 11:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Alla varelser som någonsin funnits har varit i samma situation.
Fötts, levt och dött. De starka äter de svaga, utnyttjar de svaga...men.
Nu lever vi i ett så kallat "civiliserat samhälle".
(Jag talar nu om hela världen)
Där de "folkvalda" styr och där lagar och förordningar följs.
Men, så länge en människa inte skadar någon annan, eller egendom osv...
Varför låter inte det så kallade civiliserade samhällets lagar och förordningar människor göra vad dom vill med sina egna liv ? Jag talar om, droger, knark, självskadebeteende, självmord...
"Vad dom vill" ....

Före eller efter "intervention"? Kan ju iaf tänkas att någon självmordsbenägen så småningom är jävligt tacksam för att någon en gång hindrade honom från att göra vad han "ville".

Lite inspirerande musik på temat av Disturbed om just självmord och missbruk: A reason to fight

https://youtu.be/gRGRduyCy_M
Citera
2020-08-24, 11:56
Tanken bakom lagar som förhindrar dessa beteenden är väl i grund och botten att dom på ett eller annat vis påverkar omgivningen negativt. Ytterst få narkomaner tycks kunna bruka utan att påverka sin omgivning. I många fall kan detta bero helt och hållet på lagstiftningarna i sig vilket gör det omöjligt att ha ett helt normalt liv och bruka samtidigt.
Citera
2020-08-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Vet man inte vad man pysslar med om man är drogpåverkad?
Jag röker joint så ofta att jag knappt tänker på det, under mina trevliga stunder så gör jag precis vanliga saker, gå till affären, grajer i trädgården, pratar med folk, tar en promenad, ser på film, ja allt utom att jobba och köra bil.

Men lås in knivarna för helvete! Jag har rökt en joint! Ur vägen kvinnor och barn!!

Du har en liten skev uppfattning om du tror att man inte vet vad man gör för att man är påverkad.... Möjligtvis, att en nybörjare flippar ur, men suger man i sig som en tok för att verka "van" eller tuff, då kan det bli så.

Jag har levt med en person som rökte på ibland och jag tycker att det är de som tar droger som brukar vara de som har skev uppfattning. De tror att de är så himla mysiga och precis som vanligt, men istället har de kasst korttidsminne vilket påverkar både samtal och ansvarskänsla och när drogen gått ur kroppen blir de lättretliga och aggressiva.
Men den här diskussionen tänker jag inte ta med dig eftersom du uppenbarligen är en pothead och tycker att det är helt i sin ordning. Jag vet precis hur de argumenten låter och det är meningslöst att föra en diskussion som går i cirkel.
Citera
2020-08-25, 08:31
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har levt med en person som rökte på ibland och jag tycker att det är de som tar droger som brukar vara de som har skev uppfattning. De tror att de är så himla mysiga och precis som vanligt, men istället har de kasst korttidsminne vilket påverkar både samtal och ansvarskänsla och när drogen gått ur kroppen blir de lättretliga och aggressiva.
Men den här diskussionen tänker jag inte ta med dig eftersom du uppenbarligen är en pothead och tycker att det är helt i sin ordning. Jag vet precis hur de argumenten låter och det är meningslöst att föra en diskussion som går i cirkel.

Haha ja det är meningslöst att föra ett samtal med någon som inte förstår att livet är till för att njutas.
Trist med din partner dock, det är inte meningen att man ska röka på för att man "behöver" det, eller dricka för att man "behöver" det, då heter det missbruk.
Ansvarkänsla, själv rökte jag på igår, medan jag lagade mat till ungarna, idag följde jag dom till skolan och sen ska jag jobba. Vad är problemet? Att du och andra inte kan konsten att slappna av? Trist, jäkligt trist för dig.

Jag hoppas du inte är överviktig.
När en tjockis som har även gjort sina barn tjocka, börjar prata ansvar.
Då är det fan dags att ringa soc!
Senast redigerad av Arneweisskorrv 2020-08-25 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in