Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-23, 14:47
  #1
Medlem
peran55s avatar
Jag fick problem med min HP dator så jag fick göra en återställning ,men efter ca: 30 minuter så kom det ett meddelande att återställningen har misslyckat. Så nu får jag inte igång datorn igen var kan felet vara? är det fel på USB stickan eller min dator? Finns det någon som har ett förslag hur jag ska göra?
Citera
2020-08-23, 14:52
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Du får inte igång datorn? Så när du trycker på powerknappen händer inget? Håll inne den under längre tid och se om det händer något.
Citera
2020-08-23, 15:15
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peran55
Jag fick problem med min HP dator så jag fick göra en återställning ,men efter ca: 30 minuter så kom det ett meddelande att återställningen har misslyckat. Så nu får jag inte igång datorn igen var kan felet vara? är det fel på USB stickan eller min dator? Finns det någon som har ett förslag hur jag ska göra?

Vilket program använde du för återställningen?
Vad finns det på stickan?
Citera
2020-08-24, 00:04
  #4
Medlem
peran55s avatar
Jag fick stickan från Hp support, så det är återinställnings filler på stickan. Jag har använt stickan förut och då har det fungerat bra. Det kanske är någon inställning som inte är ok. Hur ska jag göra för att se om inställningarna är rätt?. Jag har använt Windows filer också men inget fungerar.
Citera
2020-08-24, 04:46
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peran55
Jag fick stickan från Hp support, så det är återinställnings filler på stickan. Jag har använt stickan förut och då har det fungerat bra. Det kanske är någon inställning som inte är ok. Hur ska jag göra för att se om inställningarna är rätt?. Jag har använt Windows filer också men inget fungerar.

Har du bytt någon komponent på datorn eller är allt som från början?

Om inget annat hjälper så ladda ner senaste Windows på en annan dator och gör en ny sticka.

Du laddar ner Windows härifrån:
https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

Du får då en ren installation utan en massa onödigt förinstallerat från HP.
Du kan även välja att behålla dina data och program och bara uppdatera själva Windows.
Citera
2020-08-24, 09:18
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peran55
Jag fick stickan från Hp support, så det är återinställnings filler på stickan. Jag har använt stickan förut och då har det fungerat bra. Det kanske är någon inställning som inte är ok. Hur ska jag göra för att se om inställningarna är rätt?. Jag har använt Windows filer också men inget fungerar.

Det är nog inget fel på inställningarna om du får upp visio på skärmen om vad som sker fram tills dess att misslyckandeinfon kom.

Gör en ny sticka och prova igen enligt inlägg #5.
Citera
2020-08-24, 13:40
  #7
Medlem
När du installerar om, återställer mm. Om du då väljer de alternativ som behåller data, program mm så kan fel också bli kvar.
Citera
2020-08-24, 18:10
  #8
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Kommer du inte till BIOS så testa hålla ned ESC-knappen medan du startar datorn med en bränd USB-sticka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback