Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-22, 06:54
  #1
Medlem
Jag lyckades inte hitta någon tråd om detta. Det senaste jag har hört är att dom inte kan komma överens i migrationskommitén.
https://www.expressen.se/nyheter/reg...m-migrationen/
Under fredagen höll den splittrade migrationskommittén sitt sista möte. Redan på förhand stod det klart att partierna inte skulle kunna ställa sig bakom ett gemensamt slutförslag.
Rikard Larsson (S):

– Man kan säga att det är klart att vi hade ambitionen att nå en bred överenskommelse och det fick vi inte. Det stora misslyckandet skulle vara om vi inte lyckas få igenom en ny lagstiftning och får återgå till den lagstiftning som infördes när Tobias Billström var migrationsminister.
Vad innebär det här? Tror ni att dom kommer lyckas komma överens om någon lagstiftning till slut ändå? Hur lång tid har dom på sig att komma överens? Om inte, vad är det för lagstiftning vi går tillbaka till då egentligen, och när sker det i så fall? Vissa tror att MP kommer att lämna regeringen. Kan S lägga fram en proposition som MP inte står bakom, fastän MP är med i regeringen, eller hur fungerar det?
Citera
2020-08-22, 07:53
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag börjar tro att de inte vill komma överens. Då återgår migrationspolitiken till det ändå mer generösa slaget. Spjället blir totalt öppet. Det vet bl a MP och C och de ser därför till att det inte blir någon överenskommelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback