Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-15, 13:19
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Förstår konceptet, låter väldigt vettigt. Men säg om två barn på din avdelning är bästa kompisar och umgås utanför dagis och om en förälders barn har bråkar med bästa kompis och de tex ska ha en lekträff eller något samma dag och föräldern nämner det till dig som förskolelärare håller ni det hemligt då med eller förklarar ni situationen så föräldrarna kan lösa den efteråt?

Nu tänker jag inte på de små som förlåter lika snabbt som de blir arga utan säg barn i sexårs åldern.

Om ett barn i sexårsåldern blir sur på sin bästa kompis tror jag inte att den sexåringen kommer att vilja leka på ett tag samt att den sexåringen lär ha diskuterat saken med sin förälder. Vad som händer hemma har inte skolan någonting med att göra. Normalt pratar man inte om andras barn med föräldrarna.
Citera
2023-02-15, 17:35
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Torka bajs & snor på feta äckliga barn kan aldrig vara något annat än äckligt
Spyor också. Nej vad äckligt att jobba med barn.
Citera
2023-02-15, 17:58
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag har jobbat på olika förskolor i flera år i en mindre kommun. Fråga vad ni vill för att få reda på den riktiga sanningen om förskoleverksamheten och det dagliga arbetet!
Vilket märke är det på den ljuddämpande takisoleringen?
Citera
2023-02-15, 19:45
  #124
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Spyor också. Nej vad äckligt att jobba med barn.

Ja speciellt när det går magsjuka Men jag beundrar deras tapperhet & glad att någon vill jobba med skiten.
Citera
2023-02-15, 19:49
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja speciellt när det går magsjuka Men jag beundrar deras tapperhet & glad att någon vill jobba med skiten.
A jo. Själv hade man ju aldrig valt det.

Kommer ihåg för en massa år sedan när någon föreslog jobb på föööörskoooola. Jag ba ”neeeej!!! Aldrig i livet alltså! Jag jobbar INTE MED BARN!!!”
”Jaha…vad bra att du är ärlig och säger det”
Citera
2023-03-09, 16:16
  #126
Medlem
Varför säger ni aldrig till vad som skett när det går magsjuka? Har barn kräks där eller hemma? Är en ganska stor skillnad.

Hur ofta smittas alla barn i en sån snurr ?
Citera
2023-03-11, 19:37
  #127
Medlem
Vad är det värsta du varit med om som ett barn, en kollega och en chef gjort mot dig eller någon annan?
Citera
2023-11-23, 18:51
  #128
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Är du fortfarande aktiv? Skulle gärna vilja ställa en fråga till dig.
Citera
2023-11-23, 19:07
  #129
Medlem
Emmiliciouss avatar
Blir du ofta förkyld?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback