Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-20, 09:25
  #1
Medlem
15000s avatar
Hej
mitt nästa turistbesök i Skandinavien, det kommer att göras med en husbil, att besöka vissa platser, särskilt mot norr som intresserar mig mer och mer. midnattssolen, norrsken, ishotell, bastu, lokal kultur ....... för mig att upptäcka. om någon kan ge mig lite information om husbilresan, är det bättre än att åka med bil ??? Jag kommer att göra det inom två år.
Så besök Skandinavien i en husbil från Frankrike med eller så måste du hyra den på plats, den bästa lösningen för dig? en bra idé ??
tack
Citera
2020-08-20, 09:38
  #2
Medlem
Det låter som en jättebra idé. Själv har jag kört en roadtrip igenom hela Europa i en vanlig bil. Det är nog lite värre. Hade fan varit drömmen att ha en husbil.

Ska du åka ifrån Frankrike eller har du bara vägarna förbi? Isåfall måste du campa vid normandie i några dagar. Fy fan vilken vacker plats det är under sommaren. Konstigt dock med tanke på deras historia.
Citera
2020-08-20, 10:28
  #3
Medlem
15000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det låter som en jättebra idé. Själv har jag kört en roadtrip igenom hela Europa i en vanlig bil. Det är nog lite värre. Hade fan varit drömmen att ha en husbil.

Ska du åka ifrån Frankrike eller har du bara vägarna förbi? Isåfall måste du campa vid normandie i några dagar. Fy fan vilken vacker plats det är under sommaren. Konstigt dock med tanke på deras historia.
Jag är fortfarande i Frankrike, jag är 30 minuter från Normandie-regionen. men jag skulle vilja göra Skandinavien i husbilar, jag älskar att köra och jag älskar äventyr och särskilt upptäcker andra kulturer. hoppas kunna träffa min Future Scandinavian Wife för att resa överallt. tack vare dig
Citera
2020-08-20, 10:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15000
Jag är fortfarande i Frankrike, jag är 30 minuter från Normandie-regionen. men jag skulle vilja göra Skandinavien i husbilar, jag älskar att köra och jag älskar äventyr och särskilt upptäcker andra kulturer. hoppas kunna träffa min Future Scandinavian Wife för att resa överallt. tack vare dig

Det lär du nog göra om du gör allt precis som jag säger. Däremot tror jag att det blir svårt o hitta något ställe här i norden som är lika fint som normandie.
Citera
2020-08-20, 11:48
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Frankrike är ett fantastiskt husbilsland!
Ställplatser överallt och alltid trevliga saker att uppleva.
Sverige är mera utspritt och kräver planering.
Rekommenderar Facebooks husbilsgrupper.

I Sverige har vi den unika möjligheten att alltid hitta ett ställe att stå på för natten, fricamping.
Er resa kommer bli underbar med lite framförhållning.
Citera
2020-08-20, 12:49
  #6
Medlem
Barney Calhouns avatar
Rekomenderar appen "ställplatser" i google play.
Massor med övernattningplatser både gratis och betalplatser.
Bilder och kommentarer från användarna.
Man kan växla mellan många länder.
Tycker den är guld värd under husbilsresor.

https://play.google.com/store/apps/d...tellplatz.free
Citera
2022-03-31, 21:44
  #7
Medlem
Hur är det med ställplatser vid skidanläggningar eller 24h parkeringar?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3259515

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback