Jag upplever att en del städer har en puls, att den liksom andas.
Vilka städer i Sverige har en puls? Vad kännetecknar en stad som har puls?
Jag kan säga att min hemstad Norrköping, definitivt har en viss puls.
Men hur är det i andra större städer?
Hur upptäcker ni pulsen? Att staden liksom andas.
Diskutera
Alla städer har en puls, även om den ibland kan vara så låg att man nästan inte märker den. Jag skulle säga att det också finns en pulserande håglöshet och uppgivenhet, precis som det finns en puls av framåtanda.
Skulle dra strecket vid stockholm göteborg malmö.
Norrköping har tyvärr ingen puls eftersom dom över knappt har det.
Stockholm har puls det är vår huvudstad, det finns puls.
Göteborg har puls en egen puls helt klart
Malmö vet jag inte så mycket om, men jag tror den har en puls men som knappt känns.
För det första finns det inga storstäder i Sverige. För puls krävs ett aktivt kulturliv, spontant sådant, inte skattefinansierat. Det krävs även kreativa unga människor... finns ens såna i landet?
I en stad med puls kan du gå ut alla dagar i veckan och uppleva något av värde. Visa mig gärna en svensk stad som uppfyller det.
Senast redigerad av Ohorsamhet 2020-08-19 kl. 17:06.
Följer denna tråden med stort intresse!
För jag upplever också att kreativitet utanför den statliga sektorn är obefintlig! Är svenskar världens mest tråkiga och dumma folk?
För det första finns det inga storstäder i Sverige. För puls krävs ett aktivt kulturliv, spontant sådant, inte skattefinansierat. Det krävs även kreativa unga människor... finns ens såna i landet?
I en stad med puls kan du gå ut alla dagar i veckan och uppleva något av värde. Visa mig gärna en svensk stad som uppfyller det.
Ok, för att få fart på diskussionen, så var tisdagar en ute kväll i Norrköping förr.
Nattklubben Palace var vida känt.
Hade ett stopp på norrköpings central för någon månad sedan, hade ett par timmar över så promenerade ner till centrumet på en lördag kväll. Förutom det vackra rådhuset måste jag säga att jämfört med Malmö var norrköping helt jävla dött. Kändes som alla andra typiska medelstora svenska städer. Möllan i malmö har definitivt mer puls än Norrköping, och då är inte malmö en så jäkla stor stad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!