Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-06, 23:05
  #157
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttKiloKapris
Snubbens egna pressreleaser säger ju att han inte fått asyl än.



https://www.prnewswire.com/news-rele...301115862.html

Googlade lite snabbt och ett genomsnittligt asylärende i USA får vänta 721 dagar på en hearing. Om det nu vore så att den amerikanska staten ansåg att han var så enormt viktig och satt på så enormt viktigt information hade de kanske fasttrackat hans ärende lite? Eller kanske skippat hela stämingsansökan och gjort ett brottsmål av det hela istället för att låta en kringluffande snubbe vilt lämna in virrepanneanmälningar?

Dels detta, samtidigt som Victor påstår att har har en hel drös av livvakter, t.o.m. fler livvakter än nån jävla rysk oligark i Spanien "I outline a football team with people like this", som Victor själv påstår. Nja, så länge det bara finns Victors ord att gå på blir det svårt att ta detta seriöst.
Citera
2020-09-08, 04:38
  #158
Medlem
Läst i tråden, och kan bara säga att den gamla "klassikern" att Carlström skulle lurat pensionärer håller inte någonstans. Varför jag säger klassikern är för att det är alltid samma visa alla "duktiga/framgångsrika" säljare alltid får höra. Så fort man är duktig på någonting så har man alltid lurat pensionärer, eller så är man oseriös visst är Svenska jantelagen härlig!

Skulle Carlström lurat pensionärer så är fakta att han skulle haft klagomål i sitt mäklarregister som jag hittat på hans hemsida här https://www.victorcarlstrom.com/financial-licenses/ faktum är att han har 0 stycken klagomål, så som jag skrev den gamla klassikern lurat pensionärer håller inte.

Sedan från stämningsansökan så kan man läsa att finansinspektionen granskat Carlströms verksamhet både 2016 och 2017 utan att finna några fel. Hade han lurat någon skulle finansinspektionen stoppat honom redan då.

Avslutningsvis så har ju mer eller mindre allt på börsen gått upp senaste 10 åren, så jag förutsätter att Carlströms kunder tjänat en bra påse pengar och det måste ju vara väldigt jobbigt att tjäna massa pengar...
Citera
2020-09-08, 06:50
  #159
Medlem
Brottinators avatar
Sorry hörni, omöjligt att läsa alla inlägg i denna tråd då många verkar så paranoida och inläggen är för långa.

Ligger det någonting överhuvudtaget bakom detta?
Citera
2020-09-08, 08:48
  #160
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Sorry hörni, omöjligt att läsa alla inlägg i denna tråd då många verkar så paranoida och inläggen är för långa.

Ligger det någonting överhuvudtaget bakom detta?

Jag trodde först det men efter att ha läst exfruns skilsmässoansökan var jag tvungen att revidera min åsikt. Victor framstår som alldeles för labil för att driva detta, utöver det så har vi (i stort sett) bara Victors ord att gå på.

Jag hoppas visserligen fortfarande att det kan finnas substans i Victors stämning men vad jag kan se så finns det inget i nuläget som talar för Victors trovärdighet. T.ex. så nämner han i ett TV sänt inslag att han typ skulle ha en armé av livvakter, i nivå med någon rysk oligark i Spanien. Det låter alldeles för fantastiskt för att vara sant och bör inte tas för sanning innan det bevisas. Hur han lyckades tråckla sig in på TV vet jag inte, det skulle kanske kunna tyda på någon slags trovärdighet, men ja...

Jag tar dock detta med en nypa salt tills vi får något konkret.
Citera
2020-09-08, 08:51
  #161
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag trodde först det men efter att ha läst exfruns skilsmässoansökan var jag tvungen att revidera min åsikt. Victor framstår som alldeles för labil för att driva detta, utöver det så har vi (i stort sett) bara Victors ord att gå på.

Jag hoppas visserligen fortfarande att det kan finnas substans i Victors stämning men vad jag kan se så finns det inget i nuläget som talar för Victors trovärdighet. T.ex. så nämner han i ett TV sänt inslag att han typ skulle ha en armé av livvakter, i nivå med någon rysk oligark i Spanien. Det låter alldeles för fantastiskt för att vara sant och bör inte tas för sanning innan det bevisas. Hur han lyckades tråckla sig in på TV vet jag inte, det skulle kanske kunna tyda på någon slags trovärdighet, men ja...

Jag tar dock detta med en nypa salt tills vi får något konkret.
Tack! Ja det låter ju redigt stört detta.
Citera
2020-09-08, 09:59
  #162
Avstängd
Spiderswebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tveksamt, eftersom Amerikansk lag inte gäller i Sverige..

I vilken Tingsrätt han han registrerat stämningen?

Stämmer som du säger, USA kan inte åtala svenska myndigheter, däremot kan man polisanmäla folk i Sverige men inte dess myndigheter.

USA kan anmäla svenskar men det är inte säkert sverige vill föra åtal mot dom som USA vill att sverige åtalar.

Sverige har bra lagar med andra ord är vi trygga

USAs lagar gäller inom USA, reser man dit kan man bli åtalad av dom även om man är svensk.
__________________
Senast redigerad av Spidersweb 2020-09-08 kl. 10:02.
Citera
2020-09-08, 10:21
  #163
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Läst i tråden, och kan bara säga att den gamla "klassikern" att Carlström skulle lurat pensionärer håller inte någonstans. Varför jag säger klassikern är för att det är alltid samma visa alla "duktiga/framgångsrika" säljare alltid får höra. Så fort man är duktig på någonting så har man alltid lurat pensionärer, eller så är man oseriös visst är Svenska jantelagen härlig!

Skulle Carlström lurat pensionärer så är fakta att han skulle haft klagomål i sitt mäklarregister som jag hittat på hans hemsida här https://www.victorcarlstrom.com/financial-licenses/ faktum är att han har 0 stycken klagomål, så som jag skrev den gamla klassikern lurat pensionärer håller inte.

Sedan från stämningsansökan så kan man läsa att finansinspektionen granskat Carlströms verksamhet både 2016 och 2017 utan att finna några fel. Hade han lurat någon skulle finansinspektionen stoppat honom redan då.

Avslutningsvis så har ju mer eller mindre allt på börsen gått upp senaste 10 åren, så jag förutsätter att Carlströms kunder tjänat en bra påse pengar och det måste ju vara väldigt jobbigt att tjäna massa pengar...

Du verkar ha bra kontakt med honom, du får fråga hur han ställer sig till det som postats i en tvillingtråd til denna:

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Efter en liten stunds tittande så får man en ganska tydlig bild, verkar ha drivit en mängd företag som alla sysslat med samma sak. Att jaga äldre och få dessa att skriva på luddiga avtal i syfte att blåsa dessa på pengar.

https://www.smaspararguiden.se/blogg...a-big-mistake/

https://www.smaspararguiden.se/blogg...rna-pa-exceed/

https://sakochliv.se/2019/11/07/arn-...missnojd-kund/

https://www.pensionsnyheterna.se/pub...rticleId=45818

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7173585

Finns säkert mycket mer att hitta.
Citera
2020-09-08, 11:14
  #164
Medlem
Haha visst är konspirationsteorier underbara! Och alltid när någon tjänar pengar så har personen alltid lurat någon, och alltid är det så vansinnigt skumt allt. Jantelagen när den visar sina fina framsida.

Som jag skrev tidigare i tråden så är Jens Henriksson precis som jag från Lund, och ja känner till familjen och dom är riktiga ärke sossar. Och i ärke sosse ledet så är korruption vardagsmat och något Jens borde ha i generna. Så att denna skurk nu åker dit för grov korruption var bara en tidsfråga. Han har väl ett tio tusentals korruptionsbrott i bagaget innan ballongen sprack.
Citera
2020-09-08, 11:53
  #165
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Haha visst är konspirationsteorier underbara! Och alltid när någon tjänar pengar så har personen alltid lurat någon, och alltid är det så vansinnigt skumt allt. Jantelagen när den visar sina fina framsida.

Tjänar man pengar på att bedra gamla människor - som du ser i länkarna - så finns det en øverhängande risk att som trådfokuset bli betraktad som en människospillra som till och med tvingas fly landet, byta namn och inte längre får umgänge med barn och frånskild fru. Karma liksom.

Eller syftar du med jantelagskommentaren ovan på din egen missunsamhet mot Jens Henriksson?

Svårtolkat.
Citera
2020-09-08, 13:16
  #166
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Läst i tråden, och kan bara säga att den gamla "klassikern" att Carlström skulle lurat pensionärer håller inte någonstans. Varför jag säger klassikern är för att det är alltid samma visa alla "duktiga/framgångsrika" säljare alltid får höra. Så fort man är duktig på någonting så har man alltid lurat pensionärer, eller så är man oseriös visst är Svenska jantelagen härlig!

Skulle Carlström lurat pensionärer så är fakta att han skulle haft klagomål i sitt mäklarregister som jag hittat på hans hemsida här https://www.victorcarlstrom.com/financial-licenses/ faktum är att han har 0 stycken klagomål, så som jag skrev den gamla klassikern lurat pensionärer håller inte.

Sedan från stämningsansökan så kan man läsa att finansinspektionen granskat Carlströms verksamhet både 2016 och 2017 utan att finna några fel. Hade han lurat någon skulle finansinspektionen stoppat honom redan då.

Avslutningsvis så har ju mer eller mindre allt på börsen gått upp senaste 10 åren, så jag förutsätter att Carlströms kunder tjänat en bra påse pengar och det måste ju vara väldigt jobbigt att tjäna massa pengar...

Åh fan Carlström har inte lagt upp klagomål mot sig själv på sin egen hemsida? Ja men då är det ju lugnt. Allt du matar ut är ju vad Carlström själv påstår och säger, hur otroligt duktig och framgångsrik han ska vara. Med tanke på hur ensidigt du tar han sida så måste du ju sitta på någon mer info om personen än vad som skrivs på hans hemsida, så dela gärna med dig lite konkret info.
Citera
2020-09-08, 14:34
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersweb
Stämmer som du säger, USA kan inte åtala svenska myndigheter, däremot kan man polisanmäla folk i Sverige men inte dess myndigheter.

USA kan anmäla svenskar men det är inte säkert sverige vill föra åtal mot dom som USA vill att sverige åtalar.

Sverige har bra lagar med andra ord är vi trygga

USAs lagar gäller inom USA, reser man dit kan man bli åtalad av dom även om man är svensk.

Jasså ? Nämn en lag som du anser dig själv kunna tyda ?
Citera
2020-09-08, 19:23
  #168
Medlem
Hittade denna och det blir liksom bara för mycket.

Enligt andra stämningsansökan på Carlströms hemsida så kan man läsa att finansinspektionens chefsjurist Charlotte Rydin som hade i uppdrag från Jens Henriksson att punktbevaka Carlström. Charlotte Rydin gjorde razzior hos Carlström och hans samarbetspartner bland annat Nord Fondkommission och senare Exceed samt nekade personligen alla hans tillstånd. Charlotte Rydin blev rikligt belönad för sina korruptionsbrott och blev strax efter Carlströms stämning utsedd till ny chefsjurist på Swedbank med fem dubblad lön. Hon fick jobbet av Jens Henriksson personligen. Är inte detta korruptionsbrott så kan du stryka den lagen.

https://www.realtid.se/karriar/jens-...koncernledning

Läser också i stämningsansökan att Magnus Björkman som var Vice VD på Folksam och Jens Henrikssons springpojke, det står att Magnus Björkman sprang runt och hotade alla Carlströms samarbetspartners att klippa avtalen med honom annars väntade razzia från finansinspektionen och i fallet Nord Fondkommission och Exceed så blev det razzia då dom inte klippte avtalet med Carlström. Denna Magnus Björkman har också blivit belönad för trogen korruptionstjänst åt Jens Henriksson och han är nu en av dom högsta cheferna på finaninspektionen.
https://se.linkedin.com/in/magnus-björkman-a78ba021

Härligt förtroende för finansinspektionen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback