2006-05-09, 09:44
Bannlyst
Mina tatueringar har kostat följande:

Vänster underarm
Drake - 1700 kronor
Tribal - 1000 kronor
8 ball - 1000 kronor
Jungfru Maria - 100 euro på Rhodos i Grekland

Höger underarm
Drake - 4000 kronor
Stjärna - 600 kronor

Höger överarm
Panter - 1000 kronor
Citera
2006-05-09, 09:54
Medlem
santos_devilles avatar
Rygg axel: En drake och ett skäpp 3500 - 4000:- var så länge sen att jag glömt. En sittning ful som STRYK

Vänster överarm: Japanskt Tecken för drake 1000:-

Höger överarm: Tribal.. 2000:-

Övre delen av axlarna: Två stjärnor med texten "Forgive/Forget" (Planerar en vimpel på halsen någonstans där det står "Dont" 1400:-

Vänster underarm sleeve: En japansk karp av Toni Tattoo World Höör 4000:-

Höger underarm sleeve: En dolk genom två rosor Charlie Tattoo World Malmö 4000:-

Armveck höger: Döskallefjärill TTW Charlie 1400:-

Armbåge höger: Spindelnät TTW Charlie 1400:-

Triceps höger: Misfits Skelettet utklätt till Jungru Maria TTW Charlie 3000:-

Biceps höger: En fladdermus med ett baseboll trä och en flaska HB TTW Charlie 2500:-

Bicep vänster: En mexikansk döskalle "Dempe rullande artist, Hemmaverkstad" 700:-

Bröst: En Poision (Sailor Jerry) Dam med pirathatt och texten "The Devil Made Me DO It" "Dempe rullande artist, Hemmaverkstad" 1900:-
Citera
2006-05-09, 10:44
Medlem
Liten_smurfs avatar
santos_deville
Det var ju en del. Skulle du inte kunna lägga upp bilder i bildtråden?
Blev väldigt sugen på se alla. Var de bra i Höör? Är du därifrån eller?
Varit inne där och tittat lite nån gång. Vet en tjej som gjort en orientalisk
drake i färg på överarmen men den såg inte speciellt bra ut.

Riva
Skulle gärna vilja se dina med. En liten fundering. Du kanske inte kan svara på det men jag undrar ändå. Av alla tatueringar med motiv från skräckfilmer så verkar Hellraisers Pinhead vara den allra vanligaste.
Hur kommer det sig? Är den serien verkligen så kult? Slötittat på 1:an lite men den är ju som vilken B-skräckis som helst.
Citera
2006-05-09, 10:46
Medlem
santos_devilles avatar
Jag bor i malmö!

Toni på Tattoo World Höör är en välkänd tatuerare runt om i världen.

Charlie på TTW Malmö är det samma..

Jag ska försöka koka ihop lite bilder, min kamera är trasig...
Citera
2006-05-09, 13:09
Medlem
Omkring 25 tusen.

Händerna ner på knogarna
Armar (Underarmar, överarmar hela armarna)
Halsen
Nacken
ansiktet
Citera
2006-05-09, 14:14
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag bor i malmö!

Toni på Tattoo World Höör är en välkänd tatuerare runt om i världen.

Charlie på TTW Malmö är det samma..

Jag ska försöka koka ihop lite bilder, min kamera är trasig...
Förmodligen bästa tatueringsstaden i sommar sen när även Peter L från Viking flyttar ner. Fan, det kommer bli en del pendlande framöver..

OT: Med tanke på din avatar, gillar du The Bones?
Citera
2006-05-09, 14:47
Medlem
Rivas avatar
Washuwant & Liten_smurf: Har för mig att jag lagt upp bilder på 2 av dem i bildtråden (vega skall vara en av dem).
Har dock inte bilder på alla än.. tänkte vänta med att ta några bilder på min fullsleeve innan den e lite närmare slutresultatet. Men det kommer bilder på allihopa framöver =)

Varför hellraiser e så populärt vet jag inte.... men jag kan hålla med dig om att man ser dem lite varstans. Anledningen till att jag valde att göra kuben e dels för att jag inte sett den på många å att den e jäkligt snygg. Håller på att leta efter nån bra bild på antingen pinhead eller ev chucky till armen. men det tar emot lite att sätta pinhead just för att det e sånt populärt motiv. Lite vill man sticka ut iaf
Citera
2006-05-09, 15:01
Medlem
Flash Pecketts avatar
3000 kr har jag lagt ut på mina.
1000kr/st.

Dom finns postade här http://www.flashback.org/showpost.php?p=4148035&postcount=4.
Citera
2006-05-09, 15:10
Medlem
Washuwants avatar
[quote=Riva]Washuwant & Liten_smurf: Har för mig att jag lagt upp bilder på 2 av dem i bildtråden (vega skall vara en av dem).
Har dock inte bilder på alla än.. tänkte vänta med att ta några bilder på min fullsleeve innan den e lite närmare slutresultatet. Men det kommer bilder på allihopa framöver =)
QUOTE]

jo det märkte jag tidigare idag den e jävlig fin men den ser inte riktigt avslutad....
Citera
2006-05-09, 15:21
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
OT: Med tanke på din avatar, gillar du The Bones?

Sitter och gnislar på deras senaste släpp... Den är riktigt skön den ramones covern! Jo det gör jag...

Fast muppen på bilden är dock Mike Ness!
Citera
2006-05-09, 16:05
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sitter och gnislar på deras senaste släpp... Den är riktigt skön den ramones covern! Jo det gör jag...

Fast muppen på bilden är dock Mike Ness!
Någonting slog förmodligen fel i tankeverksamheten där..Naturligtvis är det Mike Ness. Jaja, tänkte direkt på the Bones när jag såg avataren. Skumt.

jaja, slut på OT.
Citera
2006-05-09, 17:31
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riva
Liten_smurf:
Varför hellraiser e så populärt vet jag inte.... men jag kan hålla med dig om att man ser dem lite varstans. Anledningen till att jag valde att göra kuben e dels för att jag inte sett den på många å att den e jäkligt snygg. Håller på att leta efter nån bra bild på antingen pinhead eller ev chucky till armen. men det tar emot lite att sätta pinhead just för att det e sånt populärt motiv. Lite vill man sticka ut iaf

Så överdrivet vanligt är nog inte motivet men definitivt vanligast av alla skräckfilmstatueringar jag sett iaf. Du kan ju fråga sen i min REQ tråd sen när du vill ha lite bilder på Pinhead har flera st rätt bra. Även några på chucky.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in