2020-08-16, 01:40
Medlem
Hej

Det r s att jag rkade klanta mig och blev avstngd frn min akassa med dagar dragna p min aktiva perdod fr ett tag sedan men vntar p en omprvning som snart tas beslut om och jag tror gr i min frdel. Dock gller min frga ej det.

Om jag fr tillbaka min akassa och mina dagar s var det 14 veckor jag ftt varit utan a-kassa. Dessa 14 veckor var jag arbetsls och arbetsskande som vanligt men har nu ftt ett jobb jag brjade p i frra veckan. Kan jag trotts att jag brjat jobba nu i s fall ska ersttning i efterhand med de dagar jag i s fall fr tillbaka fr dessa 14 veckor som jag var arbetsls?
Senast redigerad av acardinal 2020-08-16 kl. 02:27.
Citera
2020-08-16, 01:44
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acardinal
Hej

Det r s att jag rkade klanta mig och blev avstngd frn min akassa fr ett tag sedan men vntar p en omprvning som snart tas beslut om och jag tror gr i min frdel. Dock gller min frga ej det.

Om jag fr tillbaka min akassa s var det 14 veckor jag ftt varit utan a-kassa. Dessa 14 veckor var jag arbetsls och arbetsskande som vanligt men har nu ftt ett jobb jag brjade p i frra veckan. Kan jag trotts att jag brjat jobba nu i s fall ska ersttning i efterhand fr dessa 14 veckor som jag var arbetsls ?

Du kan ju alltid ska, men man undrar ju varfr du varit avstngd. Det knns som en vsentlig del av frgan.
Citera
2020-08-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Du kan ju alltid ska, men man undrar ju varfr du varit avstngd. Det knns som en vsentlig del av frgan.

Det r lite orelevant i sig. men avstngningen gjorde att dom ocks drog dagar av mig och det r dem jag i s fall kommer f tillbaka.

Och jag tror jag skrev fel ovan fel ovan. Jag har en godknd Ersttningsperiod idag med 5 dagar kvar som i s fall kommer ka till 85 dagar om jag fr tillbaka alla dagarna dom drog av mig.

S om vi sger s hr istllet...

Om jag fr tillbaka mina dagar s var det 14 veckor jag ftt varit utan a-kassa. Dessa 14 veckor var jag arbetsls och arbetsskande som vanligt men har nu ftt ett jobb jag brjade p i frra veckan. Kan jag trotts att jag brjat jobba nu i s fall rapportera in mina arbetslsa veckor i efterhand med de dagarna jag eventuellt kommer f tillbaka?
Senast redigerad av acardinal 2020-08-16 kl. 02:09.
Citera
2020-08-16, 02:17
Medlem
Distingerads avatar
Glm det.

Gjorde samma sak fr tv r sen. Sket i att ska pga jag hade fallskrm frn frra jobbet. Sen nr jag vl skte och sa att jag varit arbetsls i 3 mnader men inte skt frren nu, s var det bara kalla handen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in