2020-08-15, 20:19
Medlem
Hejsan

Det är så att jag fick Skatten tillbaka i April, 9000KR. Idag fick jag 3000KR till. Jag har inte fått något brev från dem eller blivit kontaktad utan det damp bara ner på mitt konto och jag vet inte varför, någon som kan ha en aning? det enda jag har gjort är att deklarera i mars, annars har jag inte varit i kontakt med dem alls.
Citera
2020-08-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezeroo
Hejsan

Det är så att jag fick Skatten tillbaka i April, 9000KR. Idag fick jag 3000KR till. Jag har inte fått något brev från dem eller blivit kontaktad utan det damp bara ner på mitt konto och jag vet inte varför, någon som kan ha en aning? det enda jag har gjort är att deklarera i mars, annars har jag inte varit i kontakt med dem alls.
Logga in på ditt skattekonto på skatteverket och se om det finns en utbetalning där. Om inte så är det något fuffens på gång.
Citera
2020-08-15, 21:34
Medlem
CaptainInsane-os avatar
99 gånger av 100 beror sånt där på att din arbetsgivare eller en bank eller annan kontrolluppgiftslämnare har skickat in en ny kontrolluppgift där de har sänkt en inkomst som du har fått från dem eller ökat ett avdrag. Dock ska du även få ett beslut från SKV om vad som har hänt så håll koll i brevlådan eller ditt elektroniska dito om du brukar få brev från myndigheter dit.

Om pengarna har betalats ut från ditt skattekonto är det i princip uteslutet att det rör sig om båt fuffens.
Citera
2020-08-15, 22:07
Medlem
miikoss avatar
Om du har lån vid Swedbank, så har jag för mig att de glömde att skicka kontrolluppgifter på betalda räntor, innan typ mars/april eller så.
Citera
2020-08-15, 23:02
Medlem
Kan det möjligen ha med något rotavdrag att göra? Jag är osäker. Det bör finnas en precisering i skattekontot.
Citera
2020-08-16, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Om du har lån vid Swedbank, så har jag för mig att de glömde att skicka kontrolluppgifter på betalda räntor, innan typ mars/april eller så.
Intressant analys gäller det bara Swedbank?
Citera
2020-08-16, 09:31
Medlem
Pallestroms avatar
Har du loggat in på skatteverket än?
Du får gärna skriva vad det stod där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem