Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-20, 05:06
  #277
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
På svenska tidningar, och i svensk media i övrigt, jobbar väl mängder av svenska journalister. Om de alla tillhör "nätverken", så borde de vara lättast att komma i kontakt med för "oss vanligt folk"?

Att komma i kontakt med Soros, torde däremot vara väldigt svårt för "oss vanligt folk"?

Så jag rekommenderar att du tar kontakt med någon svenska journalist, frågar denne varför de alla följer "samma agenda", och vilka "nätverk" som vederbörande är med i.
Det är väldigt svårt att veta vad nätverken gör. Det bästa sättet för vanligt folk att förstå är att vi läser tidningarna eftersom de ingår i nätverken.

Vi kan ju inte komma i kontakt med Soros. Men han är en av de få som gör uttalanden om hur storfinansen arbetar. Då kan man läsa vad han säger.

Varför Tyskland tvärvände från att snåla till att slösa var svårt att förstå tills man kunde läsa att Soros 2012 givit Mutti en åthutning. Han sade till Tyskland om euron: "Lead it or leave it!" Därför bränner Tyskland nu pengar och Sverige måste alltid göra likadant. Sedan säger han att vi borde låna pengarna av honom och hans kompisar i all evighet ("perpetual bonds").

Vem som bestämt detta, det vet jag inte. Men ur Soros uttalanden går det att läsa ut en del.

Nätverken försöker ju skaffa sig kontroll över demokratiskt valda politiker som borde kontrolleras av folket. Därför gömmer sig nätverken. Frågar man en journalist så förnekar den säkert att den är styrd av andra även om så är fallet.

Att de flesta journalister följer samma agenda anser jag vara uppenbart när man läser tidningarna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-20 kl. 05:30.
Citera
2020-09-20, 09:34
  #278
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Det är skrämmande om det stämmer att du jobbar i regeringen (och är så oinformerad).

Ja, Soros är emot vapen (där är vi överens). Jag tror inte du läst hans böcker där han ställs inför frågeställningen om han ska göra en affär som inbringar pengar eller om han ska avstå på grund av moraliska betänkligheter. Han svarade att han inte kan tänka på det som är moraliskt riktigt (då han anser att lagstiftningen ska reglera detta) (jag håller med). Han väljer att göra den affär som genererar mest vinst.
Jag publicerade en länk angående vad han gjorde som 13-åring:

https://www.washingtonpost.com/outlo...e0d_story.html

Tycker du man ska vara ansvarig för sina handlingar i den åldern ?

Jag jobbar ej i regeringen, utan för regeringen. Jag är sakkunnig tjänsteman inom ett speciellt område. Jag är alltså ej politiker. Jag processerar information och lägger fram analyser och lär helt enkelt upp politiker inom området. Var för ung när Soros gjorde Sverige bankrutt 1992. Jag skall inte berätta mer eftersom jag då blir lätt att identifiera.

Jag förstår att du är imponerad av Soros, som blivit symbolen för en genomrutten värld även om han inte alltid är direkt ansvarig för alla strapatser och fruktansvärda hemskheter som "hans gäng" utfört mot mänskligheten. Medan vi springer runt med brandsprutan och släcker enskilda eldar har "de" redan tänt tändstickorna på tusentals andra ställen. Det är en fruktlös kamp. Men Jag förstår din faiblesse för Soros. Han är mäktig.

Hur man uppträder som 13-åring visar vem man är. De flesta seriemördare började med att plåga djur. Jag tror att en ond människa alltid är ond, och att de framgångsrika finner vägar för att dölja sin ondska. En person som tillber mammon kan per se inte vara god.

"Rikedomen kallas vid en demons namn, nämligen Mammon, för Mammon är ett namn på en djävul, efter vilken rikedom är uppkallad i det syriska tungomålet." Lombard
Citera
2020-09-20, 09:49
  #279
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är väldigt svårt att veta vad nätverken gör. Det bästa sättet för vanligt folk att förstå är att vi läser tidningarna eftersom de ingår i nätverken.

[...]

Att de flesta journalister följer samma agenda anser jag vara uppenbart när man läser tidningarna.

Anledningen till att alla svenska journalister har vänsteragenda, är inte att de är medlemmar i "hemliga nätverk", utan att de är med i Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

Läs Vänsterpartiets partiprogram, och du skall inse att det låter precis som en förstasida på en svensk dagstidning.

Två "nätverk" kontrollerar vad som skrivs i svensk media: Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

(Vill du minska vänstervridningen av svensk media? Se då till att Sveriges radio bara har två kanaler, P1 och P2, och sälj och lägg ned de övriga. Och se till att Sveriges television bara har en kanal, SVT, och sälj och lägg ned de övriga.

Och lagstifta om att både Sveriges radio och Sveriges television måste rapportera objektivt och politiskt neutralt. Det har vi rätt att kräva, när vi finansierar dem med våra skatter.

Privatägd media kommer på sikt att tvingas skriva såsom läsarna vill, för annars kommer ingen att köpa/läsa deras tidningar.)
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-09-20 kl. 10:09.
Citera
2020-09-20, 10:17
  #280
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Anledningen till att alla svenska journalister har vänsteragenda, är inte att de är medlemmar i "hemliga nätverk", utan att de är med i Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

Läs Vänsterpartiets partiprogram, och du skall inse att det låter precis som en förstasida på en svensk dagstidning.

Två "nätverk" kontrollerar vad som skrivs i svensk media: Vänsterpartiet och Miljöpartiet.
Hela tidningsbranschen är förstörd. Praktiskt taget alla är vänster.

Men journalister måste skriva det som tidningsägaren begär. Även internationellt sett följer tidningarna i stort samma agenda så nätverken måste vara vidare än svenska partier. Samtliga svenska riksdagspartier har dessutom likartad agenda. Vänstern skapar kaos och högern privatiserar.

Soros ingår ju dessutom i nätverken. Förmodligen på en hög finansiell nivå vilket gör hans uttalanden intressanta.

Tidningar, politiker (nationellt och EU), woke-företag (typ H&M, Nike), Soros drar alla i samma riktning. Det tyder på att nätverken är synnerligen omfattande.

Edit:
Jag ser att du har en edit om åtgärder. Att helt eller delvis lägga ned Public Service och därmed minska konkurrensen för privata media tror jag inte på. PS skall förbättras.

Det Soros nu vill är att vi skall betala mer till EU. Men vi har dålig koll på vart EU-pengarna går. Pengarna kan mycket väl gå till företag som t.ex ger politikerna styrelseposter med hög betalning för kort arbetstid. Därför stöder politikerna EU. Det är en form av korruption som är mycket svår att komma åt.

En sak är i alla fall säker. Man måste gå ur EU. Vi kan inte alls påverka vad som sker eller ens se vart pengarna går. Det ser man tydligt av det paket i tråden som Soros talar om
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-20 kl. 10:49.
Citera
2020-09-20, 19:19
  #281
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hela tidningsbranschen är förstörd. Praktiskt taget alla är vänster.

Men journalister måste skriva det som tidningsägaren begär.

Public service måste inte rapportera som ägaren staten begär. Styrningen av public service är så diffus, att journalisterna där mer eller mindre själva styr sig själva. Och resultatet är att public service är mest vänstervriden av alla våra medier.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Soros.

Du överskattar den uppmärksamhetstörstande och snacksaliga mediehoran Soros inflytande, något helt kopiöst.

Ingen enskild individ i västvärlden kan ha ett så stort inflytande. Hundratals miljoner människor i Europa och Nordamerika fattar dagligen beslut i sina liv. Det är vad som är viktigt. Att en pratglad rynkig 90-åring lyckas övertala några journalister att skriva en artikel om honom, är fullständigt oviktigt och irrelevant.


Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man måste gå ur EU.

Skitsnack. EU är avsevärt bättre och mer professionellt än vad den svenska staten är.

Sverige borde upplösas, och den svenska staten avvecklas. Därefter blir regionerna medlemmar i EU.
Citera
2020-09-20, 19:21
  #282
Medlem
Det är som att Hitler själv skulle sagt det. Tur fanskapet snart har dött av hög ålder.
Citera
2020-09-23, 20:14
  #283
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag jobbar ej i regeringen, utan för regeringen. Jag är sakkunnig tjänsteman inom ett speciellt område. Jag är alltså ej politiker. Jag processerar information och lägger fram analyser och lär helt enkelt upp politiker inom området. Var för ung när Soros gjorde Sverige bankrutt 1992. Jag skall inte berätta mer eftersom jag då blir lätt att identifiera.

Jag förstår att du är imponerad av Soros, som blivit symbolen för en genomrutten värld även om han inte alltid är direkt ansvarig för alla strapatser och fruktansvärda hemskheter som "hans gäng" utfört mot mänskligheten. Medan vi springer runt med brandsprutan och släcker enskilda eldar har "de" redan tänt tändstickorna på tusentals andra ställen. Det är en fruktlös kamp. Men Jag förstår din faiblesse för Soros. Han är mäktig.

Hur man uppträder som 13-åring visar vem man är. De flesta seriemördare började med att plåga djur. Jag tror att en ond människa alltid är ond, och att de framgångsrika finner vägar för att dölja sin ondska. En person som tillber mammon kan per se inte vara god.

"Rikedomen kallas vid en demons namn, nämligen Mammon, för Mammon är ett namn på en djävul, efter vilken rikedom är uppkallad i det syriska tungomålet." Lombard

Ok, jag förstår hur du arbetar.
Tycker du det är vettigt att förbjuda möjligheten att tjäna pengar på att göra vissa transaktioner där samhället förlorar på dessa ? (I så fall vill du nog förbjuda kapitalism?)
Om det sker är det samhället som haft felaktiga lagar som är syndabocken (eller ska man bestraffa de individer som varit intelligenta nog att utnyttja misstagen i lagstiftningen/policyn) ?
Soros är för mig en intelligent förebild, då han beskrivit hur han tjänat sina pengar samt att hur man åtgärdar systemet så att detta inte kan inträff igen (fasta valutakurser fungerar inte). Dessutom har han skänkt bort alla pengar som har rätteligen tjänade på dessa spekulationer till välgörenhet.
Jag förstår inte ditt resonemang där du kommer fram till att en person som skänker enorma belopp i välgörenhet är än djävul... Är det så att du är en Nazist ?
Du kanske ska se på SVT:s dokumentär om Soros ?
Citera
2020-09-23, 20:34
  #284
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Ok, jag förstår hur du arbetar.
Tycker du det är vettigt att förbjuda möjligheten att tjäna pengar på att göra vissa transaktioner där samhället förlorar på dessa ? (I så fall vill du nog förbjuda kapitalism?)
Om det sker är det samhället som haft felaktiga lagar som är syndabocken (eller ska man bestraffa de individer som varit intelligenta nog att utnyttja misstagen i lagstiftningen/policyn) ?
Soros är för mig en intelligent förebild, då han beskrivit hur han tjänat sina pengar samt att hur man åtgärdar systemet så att detta inte kan inträff igen (fasta valutakurser fungerar inte). Dessutom har han skänkt bort alla pengar som har rätteligen tjänade på dessa spekulationer till välgörenhet.
Jag förstår inte ditt resonemang där du kommer fram till att en person som skänker enorma belopp i välgörenhet är än djävul... Är det så att du är en Nazist ?
Du kanske ska se på SVT:s dokumentär om Soros ?

Välgörenhet, du menar som samhällssöndrande organisationer som BLM och andra våldsbenägna marxist-organisationer? Ja vad godhjärtad Soros är. Bör läggas till att Soros inte agerar på egen hand, för att försvaga samhällen ligger i "Elitens" intresse.
Hjärntvättad marxist som du är, kanske du ska ta en titt på europas tillstånd idag, innan du motvänder mot det argumentet.
Bör även tilläggas att det finns en anledning att judarna blivit utsparkade från länder och samhällen över 100 gånger genom historien, som är dokumenterat.
Det fungerar inte att ha ett folkslag som gång på gång via korruption försöker sig ta över makten, både politiskt och ekonomiskt.
Citera
2020-09-23, 20:36
  #285
Medlem
Soterns avatar
Hur fan kan den uppblåsta jäveln komma och prata om själviskhet? Ofattbart.
Citera
2020-09-23, 22:12
  #286
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankronizer
Välgörenhet, du menar som samhällssöndrande organisationer som BLM och andra våldsbenägna marxist-organisationer? Ja vad godhjärtad Soros är. Bör läggas till att Soros inte agerar på egen hand, för att försvaga samhällen ligger i "Elitens" intresse.
Hjärntvättad marxist som du är, kanske du ska ta en titt på europas tillstånd idag, innan du motvänder mot det argumentet.
Bör även tilläggas att det finns en anledning att judarna blivit utsparkade från länder och samhällen över 100 gånger genom historien, som är dokumenterat.
Det fungerar inte att ha ett folkslag som gång på gång via korruption försöker sig ta över makten, både politiskt och ekonomiskt.

Jösses, hur blev BLM en våldsbenägen organisation ? De är enbart emot att svartas intressen inte tillgodoses (Black Lives Matter (svårt att läsa?)).
Du verkar inte förstår hur samhället fungerar... Som jag skrivit flera gånger innan så är de en ickevåldsorganisation. De vill inte att svartas liv ska försakas.
Jag är själv kapitalist. Hur kan du få det till Marxism ?
Du har väl egentligen inget att tillföra diskussionen då du har publiceras Nazistiska tankar här ?
Varför tycker du att man ska 'sparka ut ett folkslag' som är 100 ggr så benägna att få Nobelpriset ?
Citera
2020-09-23, 22:53
  #287
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jösses, hur blev BLM en våldsbenägen organisation ? De är enbart emot att svartas intressen inte tillgodoses (Black Lives Matter (svårt att läsa?)).
Du verkar inte förstår hur samhället fungerar... Som jag skrivit flera gånger innan så är de en ickevåldsorganisation. De vill inte att svartas liv ska försakas.
Jag är själv kapitalist. Hur kan du få det till Marxism ?
Du har väl egentligen inget att tillföra diskussionen då du har publiceras Nazistiska tankar här ?
Varför tycker du att man ska 'sparka ut ett folkslag' som är 100 ggr så benägna att få Nobelpriset ?

Jag förstår mycket väl hur samhället fungerar. Nazistiska tankar? Det handlar om sunt förnuft, att det inte går att låta onda krafter verka lös i ett land, om du inte vill att saker ska gå åt helvete såklart. Varför tror du att araberna som haft mest med judarna att göra genom tiderna, hatar dom över allt annat?
Sen är det skillnad att förstå att man måste avväpna ondsinta krafter, och i värsta fall sparka ut dom, och att massmörda ett folkslag.
Bara för att tyskland gjorde något helt vansinnigt, så förändrar det ju tyvär inte judarnas maktlystenhet och girighet.

Black lives matter är en marxistisk organisation som har väldigt extrema grundvärderingar, som i mångt och mycket handlar om att ta makten från den vita mannen, ta över stora delar av USA , och sedan helt separera vita och svarta människor.
Sen har BLM flera underorganisationer, som har lite avvikande grundvärderingar beroende på vilken stat du befinner dig i.
En av grundarna till BLM har uttryckt sig rent rasistiskt och hatiskt mot vita människor på twitter Flertalet gånger.
Vet inte om du missat vad som händer i usa just nu, men det kan förkortas med våld.
Citera
2020-09-27, 19:52
  #288
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankronizer
Jag förstår mycket väl hur samhället fungerar. Nazistiska tankar? Det handlar om sunt förnuft, att det inte går att låta onda krafter verka lös i ett land, om du inte vill att saker ska gå åt helvete såklart. Varför tror du att araberna som haft mest med judarna att göra genom tiderna, hatar dom över allt annat?
Sen är det skillnad att förstå att man måste avväpna ondsinta krafter, och i värsta fall sparka ut dom, och att massmörda ett folkslag.
Bara för att tyskland gjorde något helt vansinnigt, så förändrar det ju tyvär inte judarnas maktlystenhet och girighet.

Black lives matter är en marxistisk organisation som har väldigt extrema grundvärderingar, som i mångt och mycket handlar om att ta makten från den vita mannen, ta över stora delar av USA , och sedan helt separera vita och svarta människor.
Sen har BLM flera underorganisationer, som har lite avvikande grundvärderingar beroende på vilken stat du befinner dig i.
En av grundarna till BLM har uttryckt sig rent rasistiskt och hatiskt mot vita människor på twitter Flertalet gånger.
Vet inte om du missat vad som händer i usa just nu, men det kan förkortas med våld.

Du tycker att 'förnuftiga tankar' som bevisligen lett fram till folkmord är en bra strategi (som inte 'går åt helvete'). Vi har nog olika definition om vad som är helvetet.
Angående araber, så misstänker jag att de har något emot att staten Israel bildades... Inte helt märkvärdigt att förstå.
Om du är Nazist, så borde du väl fortfarande tycka att det är en bra ide att utrota judar ? De har ju fortfarande denna åsikt.
Nu vore det nog bra om du presenterar fakta för att BLM skulle vara en marxistisk organisation som vill ta makten ifrån vita (vilket är fullständigt fel).
Vad en enskild individ Twittrat är inte jätteviktigt (enligt mig).
Det mesta våld i USA utövas av de mäktigaste. Det samhället (som inte är bra) har resulterat i 10 ggr fler människor i fängelser än här. Privata bolag som har fängelse som sin marknadside är ingen bra ide (de vill behålla sina kunder).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback