• 1
  • 2
2020-08-12, 12:23
Medlem
Narutoshippchops avatar
Rakt på sak. Nu är det så att mitt badrum är ganska tajt. Och eftersom jag bor högt upp utan hiss så vill jag inte gå igenom besväret att köpa en fullskalig tvättmaskin. Jag har sett att det finns små portabla tvättmaskiner som man kan ha i husvagn tex. Och tänkte att det hade varit lagom med en sån för mig (bara för att tvätta normalstora kläder etc).

Är det någon här på flashback som har erfarenhet/äger en liten portabel tvättmaskin? Är de något att ha? Hur kopplar man in en sån? Bästa stället/modellen att köpa?
Citera
2020-08-12, 12:26
Moderator
Maviels avatar
Jag hade för många år sedan en Kenny - en liten protabel tvättmaskin på hjul. Den gick att rulla ut när den användes och ställa in i ett skåp när den inte användes. Hade snabbkoppling till kranen i köket. Lite osäker på om dom görs fortfarande men det är den bästa tvättmaskin jag haft. Den var liksom med ett vred så ingen avancerad elektronik.
Citera
2020-08-12, 12:27
Moderator
Maviels avatar
https://www.kenny.se/se

Jo de verkar finnas fortfarande. Den ser ut att vara flyttbar.

edit: skrev fel
Citera
2020-08-12, 12:38
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag hade för många år sedan en Kenny - en liten protabel tvättmaskin på hjul. Den gick att rulla ut när den användes och ställa in i ett skåp när den inte användes. Hade snabbkoppling till kranen i köket. Lite osäker på om dom görs fortfarande men det är den bästa tvättmaskin jag haft. Den var liksom med ett vred så ingen avancerad elektronik.

Citat:
https://www.kenny.se/se

Jo de verkar finnas fortfarande. Den ser ut att vara flyttbar.

edit: skrev fel

En på hjul hade ju varit helt perfekt!
Senaste modellen ser lite för robust ut.
(Tycker också att priset var för högt). Men spännande med märken man aldrig har hört talas om förut.
Citera
2020-08-12, 12:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
En på hjul hade ju varit helt perfekt!
Senaste modellen ser lite för robust ut.
(Tycker också att priset var för högt). Men spännande med märken man aldrig har hört talas om förut.

Du kan kanske hitta en begagnad? Jag fick denna och den hade flera år på nacken då. När jag flyttade till radhus skänkte jag bort den till en ensamstående mamma som bodde i en liten lägenhet. Vem vet den funkar kanske än idag Såna går nog aldrig sönder.
Citera
2020-08-12, 13:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Köp en toppmatad och beställ hemkörning!
Citera
2020-08-12, 14:59
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Du kan kanske hitta en begagnad? Jag fick denna och den hade flera år på nacken då. När jag flyttade till radhus skänkte jag bort den till en ensamstående mamma som bodde i en liten lägenhet. Vem vet den funkar kanske än idag Såna går nog aldrig sönder.

Det var riktig bussigt gjort av dig!
Ska absolut ta och kolla andrahandsmarknaden.
Citera
2020-08-12, 15:05
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Köp en toppmatad och beställ hemkörning!

Jag har varit och kollat i vitvaruhus på just toppmatade. Men jag tycker även de oftast är lite för stora för just mina behov.
Men det får nog bli något sånt om jag inte hittar något annat
Citera
2020-08-12, 15:05
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Jag hade också en Kenny förra årtusendet då jag bodde i lägenhet fast den var mer avskalad än den i tråden. Den hade hjul för att vara flyttbar men också för att den var lätt och den for lite i sidled när den centrifugerade. Med andra ord behövde den en decimeter eller två på varje sida för att inte slå i.
Citera
2020-08-12, 18:28
Moderator
Maviels avatar
http://tyringeauktion.se/nasta-aukti...tmaskin-kenny/

Var tvungen att leta. En sån här. Nostalgi till max Fantastisk maskin. Tvättade rent och fint. Men som föregående skribent så snurrar den runt på golvet lite. Ställde in i ett skåp när den inte användes. Bara funkade i ur och skur.
Citera
2020-08-12, 18:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Det var riktig bussigt gjort av dig!
Ska absolut ta och kolla andrahandsmarknaden.

Är ganska övertygad om att goda handlingar betalar sig i slutändan.
Citera
2020-08-12, 18:46
Medlem
W.Irvings avatar
Övrig hemelektronik --> El, VVS och bygg
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto