2020-08-10, 19:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
6 månaders fängelse som påföljd. Vi har mycket att lära av USA, där hade man låst in idioten flera år.

Japp. Vad är detta vi håller på med? Vi har ju tom mördare som går fria efter inte så lång tid och sedan mördar igen! Behövs verkligen en översyn över strafflängd.
Citera
2020-08-10, 20:04
Medlem
Hur får man idiotens skåpbil till lastbil?

Varför hostar polisen i slutet?

Trodde han att han skulle komma undan?

Frågorna är många.
Citera
2020-08-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Vem är mannen?

Västmanlands TR B 3737-20:
* Dom
Brott som den tilltalade döms för
1. Olovligt brukande
2. Märkesförfalskning, ringa brott
3. Grov vårdslöshet i trafik
4. Olovlig körning, grovt brott, 2020-02-07 -- 2020-06-26 (4 tillfällen)
5. Rattfylleri
6. Rattfylleri, 2020-02-07 -- 2020-06-26 (2 tillfällen)
7. Ringa narkotikabrott, 2020-02-07 -- 2020-06-26 (3 tillfällen)
8. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
9. Brott mot trafikförordningen
10. Brott mot trafikförordningen

Påföljd m.m.
1. Fängelse 6 månader
2. Förordnande angående tidigare utdömt fängelse. (Helsingborgs tingsrätt Avdelning 3, 2019-12-23, B6651/19) - Villkorligt medgiven frihet förklaras helt förverkad
Senast redigerad av fredag2010 2020-08-10 kl. 20:34.
Citera
2020-08-10, 20:33
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Vem är mannen?

Varför kan inte polisen bara få befogenheter att skjuta sönder föraren och bilen?

Hoppas föraren misshandlas till döds.
Citera
2020-08-10, 20:35
Medlem
halaltarzans avatar
Tack.

JL alltså, någon skrev att han kastade ut sin morsa från lägenheten men det var väl brorsan eller är jag ute och cyklar?
Senast redigerad av halaltarzan 2020-08-10 kl. 20:46.
Citera
2020-08-10, 20:37
Medlem
Kissdroppes avatar
Det var ju bara ren slump att det inte fanns ett cykelgäng med pojkar eller en kvinna på en cykel på de där gångvägarna. Det var sådana kurvor där man inte har en chans att stoppa.

Kunde slutat jävligt illa.

Vilket gör mig än irriterad över hur fullkomligt värdelös och inkompetent svensk polis är. Varför kör kärringsnuten 10 meter bakom när det är fritt och öppet fält? Kör på aset på bakre sidan och han snurrar runt och ni kan gripa honom.

Inte så att den där gamla bilen är starkare eller snabbare än polisbilen. Allt handlade bara om att föraren inte kan köra bil och att de är en bunt kärringar utan stake.

Svensk polis är sannerligen sämst. Hade någon dött här så borde de stått till viss del ansvariga för det också.
Citera
2020-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karate-Killen
Hur får man idiotens skåpbil till lastbil?

Varför hostar polisen i slutet?

Trodde han att han skulle komma undan?

Frågorna är många.

Vad spelar det för roll om man kallar det lastbil istället skåpbil i aktuellt fall?

Anledning till att polisen hostar beror säkerligen på att fick pepparspray på sig.
Citera
2020-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
6 månaders fängelse som påföljd. Vi har mycket att lära av USA, där hade man låst in idioten flera år.

Aha att ingen har tänkt på det! För i USA har dom aldrig en biljakt väl?
Citera
2020-08-10, 20:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Instämmer. In med fanskapet i 20 år.

Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Kanske lite brytning man hör vid gripandet. Hoppas den jäveln fick smaka batong upp baken. Blev så jävla upprörd när jag såg klippet. Fyfan vilken vidrig dåre. Snart sitter han väl vid ratten igen...

Kände exakt samma sak. Villagator, cykelvägar - han hade kunnat döda tiotals och det var ren tur att ingen ens skadades.

Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ja, det var patetiskt att se hästsvanspolisernas passiva efterföljande. De hade uppenbarligen lysande möjligheter att köra ikapp och tränga pundarskräpet av vägen med en lätt touche på bakvagnen. Är det pga detta vi behöver tusentals fler poliser, för att de vi redan har är värdelösa?

Ren tur att Kling och Klang inte fick ytterligare dödsoffer bland tredjeman på sina samveten.

Det verkar som om föraren var man eller tolkar jag klippen fel. Instämmer. De borde prejat idioten av vägen långt tidigare. Hade mitt barn strukit med en eller ett par minuter in i klippet och man vet att polisen kunnat förhindra det skulle jag lasta poliserna. Vet inte hur reglerna för förarna är men får man inte det idag är det bara att ändra reglerna omedelbums. Skiter ett stort stycke i GM.

Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Hade varit coolt om polisen hade någon form av pil med vajer som de kan skjuta från polisbilen mot en bil de följer efter för att bromsa ner den...

Bra idé. Fila på den och ta patent!

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Haha asså det ger mig hopp att Alla dessa folk kan vara ute inom 2 år efter ett mord. Så skönt att veta ifall någon jävel stör en ordentligt. Men ja, konstigt att man låter Alla dessa psykopater härja.

När Sverige stängde psykiatriska vårdboenden på 90-talet så exploderade våldsbrotten i samhället. Jag kan garantera att letar man i listorna bakom besluten så kommer man hitta småhattar.
Senast redigerad av RudyardKipling 2020-08-10 kl. 20:51.
Citera
2020-08-10, 20:58
Medlem
RonHowards avatar
Om namnet som finns i domen stämmer;

Finns det flera personer vid det namnet i Sverige? Hittar dokument som torde bevisa att det rör sig om en person med högskolestudier i bagaget. Vilket förvånar mig med tanke på det digra brottsregistret samt vad han dömts för? Eller är det en annan person som avlagt examina vid Högskolan i Gävle?
Citera
2020-08-10, 21:15
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Om namnet som finns i domen stämmer;

Finns det flera personer vid det namnet i Sverige? Hittar dokument som torde bevisa att det rör sig om en person med högskolestudier i bagaget. Vilket förvånar mig med tanke på det digra brottsregistret samt vad han dömts för? Eller är det en annan person som avlagt examina vid Högskolan i Gävle?

Han kan väl ha studerat när han har suttit på kåken!?

Det var nån gammal kåkfarare här på flashback som hävdade att det är svårt att få studera i fängelset, i alla fall om man är svensk och har godkända betyg från grundskolan.

Den här dåren är nästan blatte, så han kanske har fått studera.
Citera
2020-08-10, 21:33
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Aha att ingen har tänkt på det! För i USA har dom aldrig en biljakt väl?
Jo men man låter inte GM gå fri efter 6 månader!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in