2020-08-08, 21:36
Medlem
Proras avatar
Det senaste året (i ärlighetens namn 1-2 år) har antalet hundar som rastas i närområdet i det närmaste exploderat.

Jag har egentligen inget emot hundar, men nu har det dykt upp en mängd småtjejer av influencertyp som rastar småhundar 7.00-24.00, och vi snackar hundar som gläfser och skäller hela tiden. De svanktatuerade ludren fattar inte att man inte ska störa sin omgivning.

Är det bäst att blanda råttgift eller glykol i de köttfärsklumpar man placerar ut i parken?
2020-08-08, 21:41
Medlem
Problemet med ditt sätt att tänka på är att det drabbar de hundägare som faktiskt är skötsamma.
2020-08-08, 21:52
Avstängd
Narutoshippchops avatar
Håller med. Samma problem där jag bor. Det är bara white trash narcissister som har hundar. Hundar har inget att göra i det moderna samhället och inte i naturen heller eftersom hundar inte är ett dugg naturliga djur.

Piss, skit och det eviga skällandet och ylandet 24/7 i kombination med riktiga jävla stolpskott till ägare. Förgifta dem alla.
2020-08-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det senaste året (i ärlighetens namn 1-2 år) har antalet hundar som rastas i närområdet i det närmaste exploderat.

Jag har egentligen inget emot hundar, men nu har det dykt upp en mängd småtjejer av influencertyp som rastar småhundar 7.00-24.00, och vi snackar hundar som gläfser och skäller hela tiden. De svanktatuerade ludren fattar inte att man inte ska störa sin omgivning.

Är det bäst att blanda råttgift eller glykol i de köttfärsklumpar man placerar ut i parken?
föreslår båda preparaten och sen sköljer du ner med en kvarting jäger, ÅK hem funkar också.
fattar du att hundägare är snart de ända normala människor som är ute efter klockan 10 numera,
2020-08-09, 00:37
Medlem
Nej men det här gjorde mig otroligt ledsen.

Jag själv är hundägare och skötsam. Varför vill du mörda mitt djur?
2020-08-09, 01:27
Medlem
Gör som du vill, men tänk på att det finns de människor som utan problem skulle kunna förstöra hela bostadsområden enbart för att veta säkert att den skyldiga också är en av dem drabbade - även om alla andra är oskyldiga. Alla har ett inte ett västerländskt tänkande. Varför ta en onödig risk... du kanske inte vill att alla bilar på parkeringen ska stå i brand nästkommande dag...
2020-08-09, 10:11
Medlem
Proras avatar
Nu har jag absolut inga planera på att verkligen skrida till verket och ta livet av hundar medelst gift, vilket vore både barbariskt och tillika kriminellt, men iakttagelsen att antalet vårdslösa hundägare tycks öka och myntets baksida: att tanken dyker upp att lösa problemet resolut och utan pardon, ser jag som ett tidens tecken. Steg för steg går vi mot ett samhälle där vi i allt mindre utsträckning visar hänsyn till våra medmänniskor. Tilliten blir sämre. En obehaglig utveckling.
Senast redigerad av Prora 2020-08-09 kl. 10:33.
2020-08-09, 10:18
Medlem
Conams avatar
Tyvärr! När hundar endast är en accessoar får vi finna oss i att trampa i hundskit, hundens värde i ett sånt samhälle är minus, tillför inget (när ägaren tröttnat ersätts den raskt med nåt annat spännande, nåt för stunden trendigt!) så en rejäl utrensning skadar absolut ingenting.
2020-08-09, 10:29
Medlem
Hundar är bra för extremt mycket.

Bor i en storstad, närförort och finns massa hundar här.
Har aldrig klivit i hundskit eller Stört mig på hundskall.
Är du ovanligt känslig?

Var glad att folk är ute och promenerar på kvällarna med sina hundar, det ökar tryggheten i ditt område.

Se så, ut och hälsa på hundarna och ägarna så kommer du märka att dom inte är farliga
Stör du dig på skällande hundar när du ska sova eller ser på tv kan du väl be dem försöka få tyst på hunden om nu inte ägaren redan försöker..
2020-08-09, 10:38
Medlem
Milldues avatar
Följ efter ta bilder på dem om de inte plockar upp efter sina jyckar.. Lägg ut det på nätet. Den typen av människor är känsliga för att få något negativt skrivet om sig på nätet.

Rastar de hundarna på olaglig plats så anmäler du det. Likaså om jyckarna är utan koppel.

Hade en granne som funderade på något liknande fast med invandrarungar..Lägga ut godis med gift i på lekplatserna och i trapphusen.

Lär bli ett jävla liv oavsett om det är invandrarungar eller hundar som förgiftas. Så tar du den vägen får du vara beredd på trassel.
2020-08-11, 23:20
Medlem
Västkustskts avatar
Det är nog många som egentligen inte vill ha hund, men som skaffar det för att de inte törs gå ut annars.
2020-08-13, 12:02
Moderator
nobodys avatar
Har inget med JFV att gör.
Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback