Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-08, 01:32
  #1
Medlem
Okej om vi ändå är ärliga? Vad fan handlar hickan om och hur blir jag av med skiten?
Citera
2020-08-08, 01:48
  #2
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-08-08, 08:43
  #3
Medlem
Cannibalizations avatar
Jag blir av med min hicka om jag har en sockerbit i munnen och sakta dricker vatten "genom" sockret så att säga.

Det är något med det sötade vattnet som får hickan att upphöra för mig. Funkar dock inte med läsk, saft eller liknande utan det måste vara rent bitsocker och vanligt kranvatten.
Citera
2020-08-08, 11:16
  #4
Medlem
Min hicka verkar komma ifrån övre magmunnen, någon sorts kramptillstånd. När jag äter för fort. Ibland när jag äter för fort och dricker för lite.

Att håla andan i 30 sekunder hjälper inte utan det bästa är att lägga sig på rygg och slappna av.

Jag skall pröva andra metoder, som att göra sit-ups när jag har hickan och se om det kan lösa upp krampen. Men jag har inte hicka så ofta, kanske en gång varannan månad. Så det är inget stort problem.
Citera
2020-08-08, 23:20
  #5
Medlem
hesons avatar
Om jag dricker Mariestads så får jag hicka av att den skummar och ger kolsyra i magen. Botas med att dricka 0,5 - 1 liter vatten så att magen blir helt fylld och skummmet går att rapa bort.
Citera
2020-08-09, 01:17
  #6
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Okej om vi ändå är ärliga? Vad fan handlar hickan om och hur blir jag av med skiten?
Du kan prova någon av dessa trådarna:

(FB) hicka
(FB) Det ultimata sättet att bota hicka
(FB) hur blir jag av med hicka
(FB) Hicka, jag har fått nog !
(FB) Haft extrem hicka i 12h! Vad fan ska jag göra?
(FB) Haft hicka i flera år
(FB) Hjälp mot hicka?
(FB) Hicka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(FB) Hicka
(FB) Hicka.
(FB) Jag kan tänka bort hicka...
Citera
2024-01-01, 15:53
  #7
Medlem
Hicka finns ingen förklaring till var det kommer ifrån, vad jag vet. Jag gissar på att luften fastnar till. Och den måste komma ut så hickan krampar upp den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback