Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-07, 08:50
  #13
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Om du seriöst tror att blodtryckssänkande läkemedel är bedrägeri och vårdpersonal är ute efter att döda dig, så behöver du nog mer bekymra dig över din paranoia istället för blodtrycket! För övrigt antar jag ditt blodtryck medicineras på frivillig basis?!

Medicineringen behöver följas upp och dosering anpassas individuellt, vilket inte sker på en vecka eller två. Du behöver mao ha tålamod tills du är utredd och medicineringen är korrekt inställd.

Du står då på maxdos av amlodipin och har sen fått tillägg av en låg dos metoprolol. Du skriver också om en ”rejäl ökning av medicinen”, fick du då ytterligare dosökningar eller nytt tillägg av medicin??

Är du dum i huvudet?

1-2 veckor? Kan du inte läsa? Jag har gått från 153 till 180 MED 2 mediciner. Jag har blivit rejält mycket dåligare MED 2 mediciner. Och eftersom du verkar ha dåligt att läsa 6 månader = 24 veckor. Hur får du det till 1-2 veckor?..

Vet inte hur påläst du är om hälsan men du vet att 180 i övertryck dygnet runt är rejält jävla högt va? För en 30 åring.
Citera
2020-08-07, 09:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Är du dum i huvudet?

1-2 veckor? Kan du inte läsa? Jag har gått från 153 till 180 MED 2 mediciner. Jag har blivit rejält mycket dåligare MED 2 mediciner. Och eftersom du verkar ha dåligt att läsa 6 månader = 24 veckor. Hur får du det till 1-2 veckor?..

Vet inte hur påläst du är om hälsan men du vet att 180 i övertryck dygnet runt är rejält jävla högt va? För en 30 åring.

Nej, jag är inte dum huvudet och har heller inga problem med läsförståelsen!

1-2 veckor var bara ett exempel på att det tar tid att ställa in medicinen, andra som läser här kanske tror att det är gjort i en handvändning. Läste att du har behandlats betydligt längre och jag håller med dig om att det låter väldigt länge, så något i uppföljningen verkar uppenbarligen inte funka.

Är påläst inom medicin och förstår att ditt övertryck är för högt! Det jag reagerade på var att du kallade blodtrycksmediciner för bedrägeri och undrade om vårdpersonal försökte döda dig.

Ok??
Citera
2020-08-07, 11:10
  #15
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Nej, jag är inte dum huvudet och har heller inga problem med läsförståelsen!

1-2 veckor var bara ett exempel på att det tar tid att ställa in medicinen, andra som läser här kanske tror att det är gjort i en handvändning. Läste att du har behandlats betydligt längre och jag håller med dig om att det låter väldigt länge, så något i uppföljningen verkar uppenbarligen inte funka.

Är påläst inom medicin och förstår att ditt övertryck är för högt! Det jag reagerade på var att du kallade blodtrycksmediciner för bedrägeri och undrade om vårdpersonal försökte döda dig.

Ok??

Var lite ironisk med att vården försöka döda mig. Men du som är påläst inom medicin vet kanske hur mycket risken för stroke ökar med en så stor stigning som 153-180. Medicinen ska sänka inte höja.
Citera
2020-08-07, 11:20
  #16
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Var lite ironisk med att vården försöka döda mig. Men du som är påläst inom medicin vet kanske hur mycket risken för stroke ökar med en så stor stigning som 153-180. Medicinen ska sänka inte höja.

Med tanke på din ålder så är det troligen större risk att du drabbas utav njursvikt än stroke, då det går mycket fortare att utveckla. Det sliter oerhört på blodtillförseln till njurarna och glomerulus slits ut. Vårdens primära mål är att hjälpa dig inte att stjälpa dig. Det kan visst hända att det höjs i enstaka fall. Du har trots allt en enda medicin som de facto sänker blodtrycket.
Citera
2020-08-07, 12:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Var lite ironisk med att vården försöka döda mig. Men du som är påläst inom medicin vet kanske hur mycket risken för stroke ökar med en så stor stigning som 153-180. Medicinen ska sänka inte höja.

Missade ironin..

Önskar dig lycka till med att komma till rätta med blodtrycket!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback