2020-09-20, 23:10
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Det är dom männen med liten kuk som köper suvar. Vad skulle det annars finnas för anledning? Själv kör jag en liten bil😁😆😂😂

Håller med, förstår inte heller detta vansinne, en SUV är som bil helt värdelös på det mesta, dålig väghållning pga hög tyngpunkt, man kan inte packa mer än en V70 kombi så varför köper idioter SUVar?

Just som du skriver, andra anledningen är att det folk som inte kan skit om bilar som köper dessa, ofta svarar dom, Så fint sitta så högt och fint, man ser allt, rest my case, idioter som sagt...

Nej det är bara bra om vi får bort dessa finlandsbåtar från vägarna med nya fordonsskatten som kommer.
Citera
2020-09-20, 23:14
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnikandeYllefilt
Köpte XC90 när minstingen fortfarande var i behov av barnvagn och bakåtvänd bilstol. Plats för både hundbur, barnvagn och lite packning i bagaget, och mer bekvämt att placera ungen i stolen när man slipper krypa runt på marken. Dessutom plats över för en bältesstol samt en vuxen i baksätet, vilket inte var tillfället i en vanlig kombi. Lite som en MPV, fast det inte osar småbarnsförälder av hela ekipaget. Jäkligt dyrt att hålla fanskapet rullande, sämsta bil jag haft om man ser på kvalité.

Precis, idioter som du som tror ni ska ha med hela ert hus när ni åker på utflykt med er fula finlandsfärja.

Fattar du inte hur dumma ni ser ut på vägarna? allra helst roligast att stressa bakom er i kurvor då hela kolossen börjar gunga i sidled pga hög tyngdpunkt.
Citera
2020-09-21, 22:07
Medlem
Jag stör mig också på detta. (Har själv suv)
Men har god anledning. Är ett ”hip hop head” och började vilja ha SUV redan för typ 20 år sen. För det var coolt.
Nu ska varenda jävla Svensson ha det. Varför? Härmar ni mig som såg dessa i Hood movies?
Stör mig lite på att alla vill ha det.
Jag har också en till bra anledning. Jag har fru och två barn.
Citera
2020-09-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Jag klagar inte, är nöjd med bilen, huset är betalt och har bra med pengar så jag har det jävligt bra, nästan för bra. 🤑🤑
Du själv hade inte ens råd att köpa en färdig bil utan en som var halvfärdig (pickis) 😂😂😂
Halvfärdig? Bara kupén skulle svälja hela din nissan micra.
Citera
2020-09-22, 08:34
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jag stör mig också på detta. (Har själv suv)
Men har god anledning. Är ett ”hip hop head” och började vilja ha SUV redan för typ 20 år sen. För det var coolt.
Nu ska varenda jävla Svensson ha det. Varför? Härmar ni mig som såg dessa i Hood movies?
Stör mig lite på att alla vill ha det.
Jag har också en till bra anledning. Jag har fru och två barn.

Man kan ha fru och två barn i en Saab 96 med.
Citera
2020-09-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Man kan ha fru och två barn i en Saab 96 med.

Absolut men inte med samma lastkapacitet (vid längre körningar)
Citera
2025-08-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
alla skall fan cykla mountainbike nuförtiden och då måste man kunna åka på en grusväg och det kan man bara med SUV.
Skitsnack. Det går alldeles utmärkt att köra på en grusväg med en vanlig (sedan) bil. Så har jag åkt hela mitt liv, behövs ingen jävla djungeljeep för det.
Citera
2025-08-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Absolut men inte med samma lastkapacitet (vid längre körningar)
Köp en vanlig kombi då för i helvete. Djungeljeepar hör hemma i djungeln.
Citera
2025-08-16, 14:55
Medlem
[quote=Williewanka|72494010]
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
En silvergrå SUV är det enkla svaret, ser ut ungefär som en pug gör i hund världen. Det vill säga att det ser ut som att en kombi har körts in lite för hårt i väggen och tryckts ihop.

Exakt, en onaturlig, efterbliven och svinful form.
Citera
2025-08-16, 16:03
Medlem
Jag tycker det låter som "det är surt sa räven om rönnbären" Jag har två bilar en MB GLC och en Renault Captur. För mig är det precis en bil ska byggas. Man kommer upp lite så det är skönt att gå ur och in i samt bra översikt i trafiken. Bra lastutrymme också.
Citera
2025-08-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
Med tanke på vägarna blir sämre o sämre, hål överallt så är SUV enda alternativet.

Nej. Vägarna är inte sämre nu än förr, och det går utmärkt att köra på dem med en VANLIG bil, både förr och nu. Du försöker bara copa med att du kör en ful skitbil.
Citera
2025-08-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Håller med, förstår inte heller detta vansinne, en SUV är som bil helt värdelös på det mesta, dålig väghållning pga hög tyngpunkt, man kan inte packa mer än en V70 kombi så varför köper idioter SUVar?

Just som du skriver, andra anledningen är att det folk som inte kan skit om bilar som köper dessa, ofta svarar dom, Så fint sitta så högt och fint, man ser allt, rest my case, idioter som sagt...

Nej det är bara bra om vi får bort dessa finlandsbåtar från vägarna med nya fordonsskatten som kommer.
En anledning att köpa t ex Toyota RAV-4 och Honda CR-V kan vara att man vill få plats med en bur för en stor hund.
Volvo V60 och V90 är alldeles för små för storhundsburar till t ex Rottis, Labbe eller schäfer.

En annan anledning kan vara att man har småbarn och vill ha med barnvagn(ar), 3-hjulingar eller pulkor etc.
Den ergonomiska skillnaden på låg kombi och SUV är enorm då småbarn ska i och ur sina bilstolar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in