Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-22, 16:03
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Handla inte på Amazon.se
Beställde en vara som skulle levereras av Airmee.
Varan kom inte fram och gick i retur till Amazon för några veckor sedan men inga pengar har returnerats till mig.
När jag försöker kontakten kundtjänst finns det inga möjligheter att få kontakt med någon.
Mer scamföretag än seriös rörelse.
Låter mer som skitföretaget Airmee är det största problemet. Amazons kundtjänst kan man ju kontakta på tel, chat eller mail alla dagar i veckan. Finns nog inget företag som har generösare kundpolicies.
Citera
2025-11-22, 16:25
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Låter mer som skitföretaget Airmee är det största problemet. Amazons kundtjänst kan man ju kontakta på tel, chat eller mail alla dagar i veckan. Finns nog inget företag som har generösare kundpolicies.
Inte lördagar i alla fall. 😃.
Om man jämför med skandinaviska konkurrenter är deras kundtjänst skrämmande usel, ångrar bittert att jag beställde av amashit när jag lika gärna kunde ha beställt av tex Proshop istället.
Dessutom är det skamligt av Amazon att anlita skittransportörer som airmee bara för att tjäna några spänn som inte ens märks på priset.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-11-22 kl. 16:31.
Citera
2025-11-22, 16:37
Medlem
Citat:
Om man jämför med skandinaviska konkurrenter är deras kundtjänst skrämmande usel, ångrar bittert att jag beställde av amashit när jag lika gärna kunde ha beställt av tex Proshop istället.
Dessutom är det skamligt av Amazon att anlita skittransportörer som airmee bara för att tjäna några spänn som inte ens märks på priset.
Jag tror faktiskt inte jag har stött på något annat företag som har en snabbare, smidigare och trevligare support än just amazon.. Fan, man behöver ju inte ens ringa eller vänta på massa mejlsvar, utan man kan chatta direkt med dom och de få gånger jag har haft strul så har dom både löst det blixtsnabbt sen har jag alltid blivit kompenserad (i form utav gratismånader på prime). Förstår dock inte hur du kan ha lyckats missa din leverans från airme, då man får notiser från amazons app, från amazon till din mejl, från airmee till din mejl, notis genom airmees app och flertalet sms från airmee både dagen innan samt samma dag leveransen sker?? Du måste nästan aktivt kämpa för att lyckas missa allt det, dessutom minst 2 separata tillfällen (då airmee alltid försöker leverera 1 gång till om första försöket misslyckas)...
Citera
2025-11-22, 16:46
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Dessutom är det skamligt av Amazon att anlita skittransportörer som airmee.
Jodå, brukar vara öppet även på röda dagar. Men jag vet att det kan vara nåt tekniskt fel med uppringningen ibland så det kan vara det du råkat ut för. Är övertygad om att du får en bra lösning när du får kontakt.
Citera
2025-11-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Jag tror faktiskt inte jag har stött på något annat företag som har en snabbare, smidigare och trevligare support än just amazon.. Fan, man behöver ju inte ens ringa eller vänta på massa mejlsvar, utan man kan chatta direkt med dom och de få gånger jag har haft strul så har dom både löst det blixtsnabbt sen har jag alltid blivit kompenserad (i form utav gratismånader på prime). Förstår dock inte hur du kan ha lyckats missa din leverans från airme, då man får notiser från amazons app, från amazon till din mejl, från airmee till din mejl, notis genom airmees app och flertalet sms från airmee både dagen innan samt samma dag leveransen sker?? Du måste nästan aktivt kämpa för att lyckas missa allt det, dessutom minst 2 separata tillfällen (då airmee alltid försöker leverera 1 gång till om första försöket misslyckas)...
Jag missade inte, airmee missade att leverera, paketet kom bara halvvägs.
Paketet anlände till en transportanläggning, sedan inträffade en transportförsening och sedan skickades det tillbaka till amazon efter ett tag.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-11-22 kl. 17:01.
Citera
2025-11-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Det går inte att chatta, man kommer in i en loop som aldrig kopplar en vidare till en människa.
Citera
2025-11-23, 10:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Det går inte att chatta, man kommer in i en loop som aldrig kopplar en vidare till en människa.

Stämmer ju inte, deras chat är oftast det bästa alternativet att få hjälp. Prova igen. Dom flesta andra ehandlare svarar knappast på helger oavsett

Finns också alternativ att be dom ringa upp dig. Vilka andra svenska företagare gör så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in