2021-04-28, 07:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Får ärligt hoppas att svensken väljer andra tjänster än Amazon. Vi har väl ändå kommit längre än att helt utkonkurrerad av deras affärsmodell?
Jag gör ALLTID så att priser kollas, sedan tar jag kontakt med själva företaget istället, snabbare service, billigare o ofta bra mkt bättre frakt.

Samma gäller amazon tyskland.
Citera
2021-04-28, 23:10
Medlem
Hur fan kan ett rör pringles kosta 150 kr?
Citera
2021-04-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Jag köpte från.se, fick betala importavgift.

Lite surrealistik upplevelse när man är van med "svensk" internethandel.
Fick en trasig vara som jag nu måste betala returfrakten för.
Var samma för mig, köpte filter till katternas vattenfontän och åkte på tullavgifter med mera på 96kr för något som kostade dryga 120kr, trodde inte att man skulle få detta när man handlade på Amazon, slutade handla på Ebay på grund av detta.
Citera
2021-05-01, 08:34
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Var samma för mig, köpte filter till katternas vattenfontän och åkte på tullavgifter med mera på 96kr för något som kostade dryga 120kr, trodde inte att man skulle få detta när man handlade på Amazon, slutade handla på Ebay på grund av detta.

Du kan få tillbaka pengarna av Amazon om du handlade på .se
Bara att maila dom eller kontakta dom på chatten, dock går det inte direkt via hemsidan
Citera
2021-05-01, 11:02
Medlem
Har handlat en hel del på Amazon och är mycket nöjd. Om man bortser från dåliga arbetsvillkor så kommer rätt grejer till ett bra pris och det levereras snabbt. Jag beställer bara saker som säljs av Amazon själva dock.
Citera
2021-05-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Du kan få tillbaka pengarna av Amazon om du handlade på .se
Bara att maila dom eller kontakta dom på chatten, dock går det inte direkt via hemsidan
Ja det var på .se
Säljaren var tydligen kinesisk och skickade varorna därifrån.
Ersätter verkligen Amazon tullavgifter för paket som fastnar i tullen?
Citera
2021-05-01, 14:37
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Ja det var på .se
Säljaren var tydligen kinesisk och skickade varorna därifrån.
Ersätter verkligen Amazon tullavgifter för paket som fastnar i tullen?
Visst, det är bara att gå in på supporten och chatta med Amazon.
Dom vill ha kopia på kvittot för importavgiften, sen kommer pengarna tillbaka.
Citera
2021-05-05, 10:48
Medlem
swebarbs avatar
Har fortfarande inte beställt nåt från svenska amazon, tycker inte priserna på elektronik är direkt billigare än dom flesta svenska e-handlare. Handlar hellre från dom som finns än amazon. då har inet eller webhallen bättre priser och kör ofta med erbjudanden och rabatter för medlemmar.
Citera
2021-05-09, 02:06
Medlem
Nån som känner till fler fyndtipstrådar som denna, på andra forum?
https://swedroid.se/forum/threads/fy...sioner.186347/
Citera
2021-05-09, 12:57
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför tycks de flesta i tråden tro att vi kommer och uppleva en revolution i form av hårt prispressade elektronikvaror och enorma utbud av alldagliga? Ta en titt på CDON och Fyndiq. Det är exakt samma saker som vi kommer att se på Amazon. Skillnaden är endast flaggan som varorna säljs under. Vidare så finns det en anledning till att lanseringen av Amazon har dröjt så länge här i Sverige (som trots allt är ett av världens rikaste länder) och den heter skatt. Vi har skatt på tamejfan allt från elektronik till arbetstagare. Vidare så ser alltså Amazon ingen större potential i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nu luras du.
Sverige är Västeuropas fjärde fattigaste land när man ser til de privata tillgångarna, och det är dessa som ska betala fakturorna till Amazon.
Privata fakturor betalas inte av statens balansräkning.

"Amazon Europe Core S.ā r.l." driver Amazon.se

Företaget är registrerat i Luxemburg. Visserligen så finns det en svensk filial i Stockholm, men är tveksam till att de betalar svensk skatt för det.

Momsen som läggs på vid köpen verkar i alla fall vara Luxemburgs moms.
Citera
2021-05-17, 06:16
Medlem
Gavins-Friends avatar
Har de eget fraktbolag? Eller vilka skickas det med? Är det hemleverans?

Hittar ingen info om det. Är nåt märkligt med DHL och Schenker för mig. Att det automatiskt väljs ett ställe långt bort, man brukar ju få välja vart de prylarna ska. Men högst på listan som anses "närmast" mig är verkligen inte nära och är jobbigt då när man inte kan välja.
Citera
2021-05-17, 13:42
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Har de eget fraktbolag? Eller vilka skickas det med? Är det hemleverans?

Hittar ingen info om det. Är nåt märkligt med DHL och Schenker för mig. Att det automatiskt väljs ett ställe långt bort, man brukar ju få välja vart de prylarna ska. Men högst på listan som anses "närmast" mig är verkligen inte nära och är jobbigt då när man inte kan välja.

De använder Postnord som huvudleverantör. Om du köper av andra säljare på Amazon är det upp till säljaren att välja fraktsätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in