Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-01, 16:38
  #1
Medlem
Tydligen finns det en del studier kring ämnet som påvisar en trolig antidepressiv effekt av kreatin.

Jag vet att kreatin har en rad hormonpåverkande egenskaper men även bidrar till bättre pump på gymmet.

https://www.sciencedirect.com/scienc...78584618304561

Jag ska prova en kur.

Någon som provat och har märkt en positiv effekt på måendet?
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2020-08-01 kl. 16:44.
Citera
2020-08-01, 16:45
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan det inte bara vara så att kreatin det tar folk som tränar. Träning det är bra för att bekämpa depression. Det frigör serotonin i kroppen. Tror inte kreatin i säg har någon effekt men träning är ju bra!
Citera
2020-08-01, 17:01
  #3
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan det inte bara vara så att kreatin det tar folk som tränar. Träning det är bra för att bekämpa depression. Det frigör serotonin i kroppen. Tror inte kreatin i säg har någon effekt men träning är ju bra!

Styrkelabbet säger ofta att det finns bevis för att kreatin har en effekt på hjärnan utöver musklerna och ATP. Vad det är för effekter kommer jag inte ihåg.
Citera
2020-08-01, 17:34
  #4
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Tydligen finns det en del studier kring ämnet som påvisar en trolig antidepressiv effekt av kreatin.

Jag vet att kreatin har en rad hormonpåverkande egenskaper men även bidrar till bättre pump på gymmet.

https://www.sciencedirect.com/scienc...78584618304561

Jag ska prova en kur.

Någon som provat och har märkt en positiv effekt på måendet?

Jag drack kreatin när jag gymmade men märkte faktiskt inget speciellt. Samlade iofs på mig en massa vatten.
Citera
2020-08-01, 17:36
  #5
Medlem
Skulle tippa på att de positiva effekterna kommer mer om man inte äter mycket kött och redan mår dåligt.
Äter man mycket kött och inte mår så dåligt från början så händer inte mycket.
Citera
2020-08-01, 18:23
  #6
Medlem
FiniteLifes avatar
Aldrig hört talats om men det kan ju vara värt att prova
Citera
2020-08-01, 19:32
  #7
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag drack kreatin när jag gymmade men märkte faktiskt inget speciellt. Samlade iofs på mig en massa vatten.

Finns non responders på kreatin. Du verkar vara en av dem. Rätt ovanligt dock.
Citera
2021-01-25, 19:31
  #8
Medlem
Kreatin har helt klart en testosteronhöjande effekt. Gick tillbaka på det efter att ha slutat och mått skit igen.
Piggare i hjärnan blir man också. Kommer utan tvekan köra en låg dos livet ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback