Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-01, 15:53
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag var på fyllan en natt och kastade iväg några USB minnen i högt gräs jämte landsvägen. De innehöll mycket viktig information. Undrar om någon typ av metalldetektor kan vara till hjälp här? Har googlat men oftast letar dessa detektorer metall under marken eller under sand allt från guld till brunnslock. Finns det bon bra detektor för mitt ändamål?
Detta var för över en vecka sedan men USB minnen tål nog väta också.
Citera
2020-08-01, 16:10
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Inga problem att använda metalldetektor på/över marken, spelar ingen roll om det är över eller under marken.
Du kommer undan med att köpa en billigare metalldetektor om du bara ska svepa och leta på marken och inte under.

Tänk dock på att söka tillstånd hos länsstyrelsen innan du söker med metalldetektorn (Ja, det måste du göra enligt lag).
Citera
2020-08-01, 16:16
  #3
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag var på fyllan en natt och kastade iväg några USB minnen i högt gräs jämte landsvägen. De innehöll mycket viktig information. Undrar om någon typ av metalldetektor kan vara till hjälp här? Har googlat men oftast letar dessa detektorer metall under marken eller under sand allt från guld till brunnslock. Finns det bon bra detektor för mitt ändamål?
Detta var för över en vecka sedan men USB minnen tål nog väta också.
Varför kastade du iväg dom? Eftersom dom ligger ovanför marken klarar du dej med den billigaste sökaren du kan hitta. En som är halvbillig hittar småspik 1.5 decimeter ner i marken. Hör med folk det kan finnas någon som har en liggande och vill söka lite
Citera
2020-08-01, 16:26
  #4
Medlem
Köp en billig med hörlurar - 4000kr klassen. Gå dit på natten och leta och göm dig om någon ser dig. Alltid något jävla autism som ska anmäla.
För tillstånd går att få. Men det kommer ta tid. Dina usb minnen kmr hinna gå sönder.

Sälj sen detektorn eller öppet köp.
Citera
2020-08-01, 16:44
  #5
Medlem
Asmodeusvults avatar
Någon kunnig som kan redogöra för vad man bör tänka sig för märken och prisklasser för ”bra”, ”bättre” och ”bäst” detektor?
Citera
2020-08-01, 16:47
  #6
Medlem
beardbraids avatar
Bredvid en landsväg finns det nog småspik och kapsyl varje halvmeter. Det tänker jag kan bli problem...
Citera
2020-08-01, 16:57
  #7
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Någon kunnig som kan redogöra för vad man bör tänka sig för märken och prisklasser för ”bra”, ”bättre” och ”bäst” detektor?
Har en fisher f2 som är lätt att använda och hittat mycket med men det finns mer avancerade som är bättre men kostar där efter. Har även en man håller i handen som påminner om en liten batong som heter garret pinpointer som är bra att joxa runt med när man grävt ett hål och underlättar när den andra har hittat något. Har haft dom några år och kommer inte ihåg vad dom kostade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback