Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-08-02, 16:22
  #25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Förstår inte varför vissa redan nu tror att det handlar om en invandrare. Kan mycket väl vara en svensk.

Använder zigenare namnen Lindgren och Sandström?

Det finns fler namn som vi upplever som typiskt svenska som de använder även Rolin och Holmström.
Citera
2020-08-02, 16:27
  #26
Medlem
Rollsbos avatar
Typiskt svensk eller västerländskt överlag att göra en sån här grej säker fått iden ifrån någon sitcom
Citera
2020-08-02, 17:32
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det anmärkningsvärda är väl att Invandrare brukar väl inte ha hundar?

Nej och akademiker som annars är högt representerade i sådana här fall kan ju i regel inte hantera lim och hammare, utan att limma fast eller slå ihjäl sig själva, så den här gången är även jag beredd att lägga en slant på wt-spåret.
Citera
2020-08-02, 18:18
  #28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollsbo
Typiskt svensk eller västerländskt överlag att göra en sån här grej säker fått iden ifrån någon sitcom

Limma ihop ögonen och slå någon med hammare i huvudet? Typiskt svenskt? Skulle inte tro det, va. Mer "kasta syra i ansiktet"-beteende på det.



Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej och akademiker som annars är högt representerade i sådana här fall kan ju i regel inte hantera lim och hammare, utan att limma fast eller slå ihjäl sig själva, så den här gången är även jag beredd att lägga en slant på wt-spåret.

En av dina egna alltså? Sådana som du har väl alltid hammaren med dig, uppkörd i arslet - bara för att du kan.

Det var en iransk akademiker på KI som skar läpparna av sin hustru eftersom hon ville skiljas. Jag får tre år i fängelse sa han men du får livstid. Nyckelordet där är inte akademiker utan iransk. Begriper du inte sådant, dumjävel?
Citera
2020-08-02, 18:41
  #29
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Använder zigenare namnen Lindgren och Sandström?
Lindgren ja, Sandström nej. Eftersom jag känner flera med båda namnen har jag lite koll. Fullständig lista på resandenamn finns här (det betyder dock inte att alla med namnet är romer):

https://forum.rotter.se/index.php?board=12019.0
Citera
2020-08-02, 19:06
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Limma ihop ögonen och slå någon med hammare i huvudet? Typiskt svenskt? Skulle inte tro det, va. Mer "kasta syra i ansiktet"-beteende på det.





En av dina egna alltså? Sådana som du har väl alltid hammaren med dig, uppkörd i arslet - bara för att du kan.

Det var en iransk akademiker på KI som skar läpparna av sin hustru eftersom hon ville skiljas. Jag får tre år i fängelse sa han men du får livstid. Nyckelordet där är inte akademiker utan iransk. Begriper du inte sådant, dumjävel?

Ja det kan ju i alla fall inte vara några "av dina egna" eftersom du seglar ensam i en helt egen division för dig själv och hatar allt och alla. Läste i en annan tråd att allt från kollegor till kunder lurat dig. Tragiskt. Men fullt förståeligt jag hade också blåst dig om jag kunnat.

Vad har en Iransk akademiker på KI med detta att göra?

Vad är det jag ska förstå, jag skrev ju själv att jag trodde på psykiskt sjukdom hos dom du nedvärderande kallar wt.

Att förneka att det skulle kunna vara en etnisk svensk akademiker bekräftar bara hur inskränkt du är och hur din hjärna kapats av alla känslor av hat som ploppar upp från det att du slår upp ögonen på morgonen tills du lägger dig på kvällen.

Vi har haft etniska svenska akademiker som gjort allt mellan att hälla sin egen sperma i en blomspruta och spruta tjejer i ansiktet med till att hålla dom inlåsta i källare halvårsvis. Folk som drivit hvb-hem, varit åklagare, högt uppsatta polischefer, läkare etc som förgripit sig sexuellt på dom mest vidriga sätt mot utsatta småflickor. Men det kanske är just den gruppen du ingår i eftersom det är i princip dom enda du alltid försvarar och håller bakom ryggen.
Citera
2020-08-02, 19:25
  #31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det kan ju i alla fall inte vara några "av dina egna" eftersom du seglar ensam i en helt egen division för dig själv och hatar allt och alla. Läste i en annan tråd att allt från kollegor till kunder lurat dig. Tragiskt. Men fullt förståeligt jag hade också blåst dig om jag kunnat.

Vad har en Iransk akademiker på KI med detta att göra?

Vad är det jag ska förstå, jag skrev ju själv att jag trodde på psykiskt sjukdom hos dom du nedvärderande kallar wt.

Att förneka att det skulle kunna vara en etnisk svensk akademiker bekräftar bara hur inskränkt du är och hur din hjärna kapats av alla känslor av hat som ploppar upp från det att du slår upp ögonen på morgonen tills du lägger dig på kvällen.

Vi har haft etniska svenska akademiker som gjort allt mellan att hälla sin egen sperma i en blomspruta och spruta tjejer i ansiktet med till att hålla dom inlåsta i källare halvårsvis. Folk som drivit hvb-hem, varit åklagare, högt uppsatta polischefer, läkare etc som förgripit sig sexuellt på dom mest vidriga sätt mot utsatta småflickor. Men det kanske är just den gruppen du ingår i eftersom det är i princip dom enda du alltid försvarar och håller bakom ryggen.

Lilla gubben, ta inte i så du kräks. Den ende som talar om wt är du själv så jag utgick ifrån vedertagen definition att det var din grupp. Naturligtvis hade du blåst mig, du är ju hantverkare.

En kollega har blåst mig och han har tattarblod i sig tror jag. Det var på den tiden jag fortfarande trodde gott om alla. Två kunder har blåst mig eller snarare en har blåst mig och en gjord inte rätt för sig. En yngre kille som precis som du är obildad arbetare. Han hade skulder hos kronofogden på långt över 3 miljoner och den andre var en riktig skojare, en 60-årig jurist. Jag hade känt honom i 5-10 år och när jag skickade kronofogden på honom så hade han skulder på över 20 miljoner till en drös olika företag och människor. Jag har en annan vän som är i samma ålder som juristen och känt honom sedan skoltiden som berättade för mig häromåret att det där har alltid varit ett riktigt kräk.

Det var du som tog upp att GM i TS var en akademiker och jag hävdar med emfas, om du nu vet vad det ordet betyder, att vita akademiker inte faller inom gärningsmannaprofilen för att slå en kvinna i huvudet med en hammare. Så när jag tog upp ett bestialiskt dåd utfört av en akademiker, nåja laboratorieassistent, så var profilen snarare hedersrelaterad dvs iranier än akademiker.

Du får säga till om det var för många svåra ord och om du inte förstår.


Vad har förljande med TS att göra. Är du imbecill?
Citat:
hälla sin egen sperma i en blomspruta och spruta tjejer i ansiktet med till att hålla dom inlåsta i källare halvårsvis. Folk som drivit hvb-hem, varit åklagare, högt uppsatta polischefer, läkare
Citera
2020-08-02, 22:28
  #32
Medlem
BeatriceCencis avatar
Jag fattar inte varför hon inte vaknade när han limmade igen ögonen med superlim? De limmen innehåller ju lösningsmedel och svider något enormt om man får det in i ögat. Det är ju närmast omöjligt att mannen skulle kunna dra en sträng superlim längs de stängda ögonlocken utan att det sipprar in i ögonen.
Citera
2020-08-02, 23:04
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
stackars, hon lär iaf inte ha några ögonfransar kvar och kanske problem med synen, hur fan kan man göra något så ondskefullt?
Det enda jag tyckte var märkligt i den sen låsta artikeln var att det stod att "kvinnan stapplade in på akuten", hur fasiken kom hon dit??? Hon var ju blind av limmet sen slog han henne dessutom i huvudet med en hammare så hon blödde...

Ögonfransar är väl det minsta problemet, dom växer väl u!?

Men jag håller med dig om att det var högst märkligt att hon staplade in för egen maskin. Hon kan ju knappast ha åkt dit själv och då borde väl den som följde med i alla fall ha kunnat låna en rullstol om hon inte åkte ambulans.

Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jag fattar inte varför hon inte vaknade när han limmade igen ögonen med superlim? De limmen innehåller ju lösningsmedel och svider något enormt om man får det in i ögat. Det är ju närmast omöjligt att mannen skulle kunna dra en sträng superlim längs de stängda ögonlocken utan att det sipprar in i ögonen.

Ja man borde väl tom vakna bara av att någon vidrör ögonen oavsett med vad och hur farlig vätskan är. Var hon helt utslagen av alkohol eller droger kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det var du som tog upp att GM i TS var en akademiker

Nej det var just det jag inte gjorde. Tvärtom skrev jag precis rakt motsatt att det den här gången INTE var en akademiker. Dock inte förvånande att sådana av din sort argumenterar ohederligt.

Men som du säger är det alltid kul när allt kommer till kritan och sturska gaphalsar som dig, som ser ner på allt och alla, står där helt handfallna till syvende och sist, med tummen mitt i handen avklädda som dom fåntrattar ni är och måste förlita er på just dom ni sett ner på. Det är lite roligt att följa minspelet, det syns så väl i ögonen hur ni pendlar mellan att vilja köra översittarstilen i vanlig ordning men plötsligt inser att ni pga situationen och den totala inkompetensen måste lägga band på er och pendlar över till en panikartad vädjande blick.

Lär dig att bete dig som folk och var lite hygglig så ska du se att du inte heller blir blåst lika ofta.
Citera
2020-08-03, 08:28
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jag fattar inte varför hon inte vaknade när han limmade igen ögonen med superlim? De limmen innehåller ju lösningsmedel och svider något enormt om man får det in i ögat. Det är ju närmast omöjligt att mannen skulle kunna dra en sträng superlim längs de stängda ögonlocken utan att det sipprar in i ögonen.

Jo du har rätt, men det finns även superlim i gel. Den är betydligt mer trögflytande. En droppe på en 90graders vinkel rinner inte ens. Finns på Clas ohlson o liknande butiker för 30kr.
Citera
2020-08-03, 09:06
  #35
Medlem
P944s avatar
Jag ringde Södertörns Tingsrätt idag för att försöka få ut fup och dom.
Dom var jättetrevliga, pratade med två personer.
Dock var dom tvungna att ha mer att gå på än "han som limmade igen ögonen på sitt ex".
Nån som vet hur man får reda på målnummer, namn på idioten eller nåt mer att gå på?
Vet inte ens om det är Södertörns Tingsrätt. Tänkte det kanske var det eftersom hon blev dumpad utanför Huddinge sjukhus.
Jag kopierar texten och skickar vidare frågan till Fup och Dom här på fb.
www.flashback.org/sp72469060
__________________
Senast redigerad av P944 2020-08-03 kl. 09:15.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback