Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-08-01, 14:43
  #37
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakislands
Herregud GÖR INTE DETTA, du har ingen aning vad du ger dig in på..

Som sagt, det är den mängd jag har tillgång till, vilket inte betyder att allt måste användas utan avfallsstationer finns.

Tråden skapades som sagt i syfte att från erfarna brukare få reda på vad som ger en fin blandning och vad man kanske borde vara försiktig med. Det är allt.
2020-08-01, 14:55
  #38
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Så du blev lite sur och kränkt över att du inte fick de svar du ville, berättar högt och tydligt att dina medberoende polare på flugsvamp nog förstår dig, och sen stormar du ut gapandes en massa överdramatiskt halmgubbe-dravel och smäller i dörren bakom dig?

Glömde svara denna.
Nej, det var inte anledningen. Anledningen var att jag med större sannolikhet hade fått de svar som frågeställningen efterfrågade, då det finns ett x-antal som, tyvärr, brukat och blandat mer än vad som ska behövas med ett hyffsat nyktert liv. Och många vet nog vad som får blandas, mängd och försiktighet med blandningar.
__________________
Senast redigerad av gipuzkoa 2020-08-01 kl. 15:01.
2020-08-01, 14:58
  #39
Medlem
Nej, det är för sent. Vuxenlivet är redan här.
2020-08-01, 15:07
  #40
Medlem
2late2saves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Så du blev lite sur och kränkt över att du inte fick de svar du ville, berättar högt och tydligt att dina medberoende polare på flugsvamp nog förstår dig, och sen stormar du ut gapandes en massa överdramatiskt halmgubbe-dravel och smäller i dörren bakom dig?

Nu vill jag ha din professionella analys om det här låter som en person som har en balanserad relation till rusmedel. Du var ju utbildad inom det här.

Nu vill jag veta, varför i helvete skriver du i denhär tråden, killen vill ta droger i några veckor innan bruden kommer hem vem vill inte det! Du fyller bara tråden med skitsvar som ts inte bryr sig om! HAN KOMMER KNARKA!

OnT: Cannabis + Tram är fet, bara mysa i soffan. Ta det lugnt med trammet bara. Som andra sagt kan du ta tjack sporadiskt bäst du vill när du bara vill ha lite extra energi, om du gör nånting hemma tex, tvätta fönster och sån tråkig skit ingen annan vill göra.
2020-08-01, 15:08
  #41
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Nej, det är för sent. Vuxenlivet är redan här.

Varför kan inte en hemlig, säkerheten toppklassad och något som möjligtvis kan beskrivas som en resa till en okänd värld under en tid som jag känner är något jag vill se innan man försvinner.´från livet. Att saker kan förändra så mycket..och att besöka detta innan "meningen med livet" börjar där jag inte längre är den enda centrala? Jag vill uppleva det som i nyktert tillstånd ses som osannolikt. Skit i kvantiteten jag besitter. Min trådstart menades till svar från användare där man kan se ifall de är tillräckligt insatta och vet vad de pratar om vid tipsen.
__________________
Senast redigerad av gipuzkoa 2020-08-01 kl. 15:22.
2020-08-01, 15:22
  #42
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Är en väldigt tänkande människa, alltid varit, så det har du rätt i. Men då du uppenbarligen skiljer dig från mig markant rent personlighetsmässigt så ser vi nog på världen med olika ögon.. Det dåliga måendet berodde en stor del på att jag varit blyg för tjejer trots ett utseende och en tillräcklig självsäkerhet. Jag behövde en tjej i mitt liv och lyckades på det mest bisarra sätt dra en jackpot med bonus att man märker hur mycket kärlek hon ger mig och är omtänksam. Och nej jag är inte 160cm med 54kg och acneärr, ingen av oss tvekar påpeka saker som man anser sig vara mot ens tycke och respektfull argumentation.
Så, om du inte kan förstå att det finns mängder med andra personlighetstyper än din egen är en annan femma.
Det har ingenting med personlighetstyper att göra, eller att man är "en väldigt tänkande människa". Det handlar om att du har en feminin (din moders) personlighet/natur som gör att du kräver andra människor för att vara "lycklig", berusningsmedel för att hantera livet och fokuserar på dina känslor istället för att vara konstruktiv och logisk.

Du är inte ensam om det här, det är extremt vanligt att det blir så när pojkar växer upp med bara sin mamma eller med en pappa som är svag. Därför har du anammat din mammas natur och därför har du de problemen du har.

Sen kan du avfärda oss andra som "moralpredikanter", mena på att vi är för olika för att förstå varandra eller att jag inte förstår olika personlighetstyper, hur mycket du vill.

Mitt tips är att du ordnar upp det, istället för att sitta och knarka i din ensamhet så fort bruden drar på semester. Om inte för dig egen skull, så för ungen du satt till livet. Det finns redan massvis med förvirrade människor utan vägledning från splittrade familjer.
2020-08-01, 15:26
  #43
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Det har ingenting med personlighetstyper att göra, eller att man är "en väldigt tänkande människa". Det handlar om att du har en feminin (din moders) personlighet/natur som gör att du kräver andra människor för att vara "lycklig", berusningsmedel för att hantera livet och fokuserar på dina känslor istället för att vara konstruktiv och logisk.

Du är inte ensam om det här, det är extremt vanligt att det blir så när pojkar växer upp med bara sin mamma eller med en pappa som är svag. Därför har du anammat din mammas natur och därför har du de problemen du har.

Sen kan du avfärda oss andra som "moralpredikanter", mena på att vi är för olika för att förstå varandra eller att jag inte förstår olika personlighetstyper, hur mycket du vill.

Mitt tips är att du ordnar upp det, istället för att sitta och knarka i din ensamhet så fort bruden drar på semester. Om inte för dig egen skull, så för ungen du satt till livet. Det finns redan massvis med förvirrade människor utan vägledning från splittrade familjer.

Stämmer inte riktigt in i familjesituationen men att jag mer är dragen mot mammas sida, det kan jag med ett visst erkännande göra. Men att jag skulle fungera som fullskalig kvinna? Nja.

Snälla läs alla inlägg jag skrivit för du tar upp saker som förklarats flertalet gånger.

Edit:Första stycket, läs alla mina inlägg återigen.Att jag kräver en kvinna? Tja, tycker det låter naturligt. Sry för spydighet men läs vad jag sagt istället för o svara på massa saker som nite betyder något
__________________
Senast redigerad av gipuzkoa 2020-08-01 kl. 15:40.
2020-08-01, 16:18
  #44
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Oj, såg inte bra ut inte haha. Skrev på min mobil och råkade skicka någon kladd då jag höll på att bygga ett ordentligt och enligt mig ordentligt svar. Men ja, visst vi är ett snyggt par. Jag har legat innan, med fina tjejer, skitsamma...kladd och irritation i kladd kanske?

Nåväl, här är det färdiga svaret och ja, jag använder mig utav procenträkning då jag anser det som de som mest tolkar känslorna

Jag strider emot och ger min story nu. Men skulle det nu visa säg stämma överens med din med 70-80% då får du min touché, dvs att du bör lova att ej fara med osanning!

Om du nu kanske gick i de tankar jag gör just nu, vilket jag antar att du gjorde?
Vad var dina tankar då? ”Bara en gång till, nu är det sista”?
Eller var de identiska med mina? Samma tidpunkt i livet som med situation?

Behöver gå djupare för att få fram mina tankar, vilket blir till min fördel anser jag.
Mkt för anonymiteten kommer ej röjas (om inte min mor läser, alltså 0% risk), så någon JÄV*L kan svara på trådens frågeställning. Istället är det of-topic som fula saker användare kör för sitt dopaminberoende. Eller som du, någon som vill väl och hjälpa ts mot vad de anser är dömt att misslyckas.

När jag var 20 satt jag med kökskniven i sovrummet mot magen med sorglig/deprimerande musik natten lång, och i månader var suicidkänslor. Gått bra socialt med killar/tjejer tills gymnasiet är slut och en snöar in sig i sitt pojkrum.
Notera att inga droger existerat än i livet. Tiden går..
Måendet 50% bättre och börjar träffa vänner igen efter en tid. Festerna innehöll det mesta man kan tänka sig (de som står i ts exempelvis, höga doser dock). Tror jag genetiskt tål mycket av saker som påverkar oss.
Men som tidigare nämnt brukades cannabis med vänner 2-3ggr/v under kvällarna för skönhet i kropp och sinne och umgänget

Slutade röka, Enstaka år gick. Det psykiska måendet anser jag var minst 90% i jämförelse med timmarna i sovrummet år tillbaka.
Ny stad för studier bestämdes, de goda betygen gav säker plats på hög merit utbildning.
Lyckades även av en slump träffa den tjej som blir min framtida partner, väldigt tidigt tidigt. En tjej med en ordentlig målmedvetenhet och löst fint jobb, skinn på näsan och definitionen av moderskapt.

Denna tjej är fortfarande blixtkär i mig (vilket förvånat mig stundtals). Sen vet jag även att, ja faktiskt vet, att hon inte kommer lämna mig, jag är hennes allt, det är mig hon vill bilda familj och ett liv med, vilket även är ömsesidigt till 100%. Och ja, en sådan tydlig narcissism och högmod är jag trygg med att uppvisa i detta scenario. Hon gör allt för mig, jag gör mitt bästa och hon var den skyddsängel som behövdes för sista pusselbiten.
Nutid. Barn om flera månader, ny bostad som har tillgång i sinom tid.

Från preparat som förändrar våra sinnen och psyke till sjukdomar och virus som pest, smittkoppor, lepra...
Jag vill få uppleva speciella känslor innan det blir försent. Kommer och skulle aldrig våga riskera det som inte fanns ens bland stjärnorna där i sovrummet.

Till alla andra med, håll er till min jädra topic/ämne/FRÅGA och behöver ni så skriv på ett förbannat papper andra åsikter som inte hör till SYFTET med tråden.
TACK!

Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Glömde svara denna.
Nej, det var inte anledningen. Anledningen var att jag med större sannolikhet hade fått de svar som frågeställningen efterfrågade, då det finns ett x-antal som, tyvärr, brukat och blandat mer än vad som ska behövas med ett hyffsat nyktert liv. Och många vet nog vad som får blandas, mängd och försiktighet med blandningar.

Citat:
Ursprungligen postat av 2late2save
Nu vill jag veta, varför i helvete skriver du i denhär tråden, killen vill ta droger i några veckor innan bruden kommer hem vem vill inte det! Du fyller bara tråden med skitsvar som ts inte bryr sig om! HAN KOMMER KNARKA!

OnT: Cannabis + Tram är fet, bara mysa i soffan. Ta det lugnt med trammet bara. Som andra sagt kan du ta tjack sporadiskt bäst du vill när du bara vill ha lite extra energi, om du gör nånting hemma tex, tvätta fönster och sån tråkig skit ingen annan vill göra.

För risken är hyfsat stor att han kommer vara utan tjej, barn bostad, jobb och hälsa inom senast 10-15 år och det är synd om hans unge. Han resonerar lite som ett barn som hittat nycklarna till godisskåpet och äntligen är morsan borta. Tjejer orkar sällan vara morsa åt mer än en bebis i taget.

Jag har inte sagt att han inte får knarka, jag tycker upplägget är dumt och saknar vettigt mål.
Visst är det sant att den lätt serotonerga effekten av tram ger en lätt eufori i kombination med röka, det är asnice, så visst kan han mysa ned sig i en soffa i ett par veckor och sen ta tjack för att röja upp röran som följer av det, men om meningen var att skapa nån slags minnen för livet så tror jag det är en dålig strategi.
Benzo och Lyrica gör en bara lite glad till kostnaden av att man blir ett low-key rövhål, man SKA ha lite ångest över till exempel vad folk tycker om en och som förälder över saker som kan hända ens barn. Det är droger som har noll värde rekreationellt.

Tjack kan vara praktiskt i små doser ibland, men tar man mer tjack över tid blir man också ett rövhål.
TS vill knarka för att få insikter, men jag ser få andra insikter det där paketet kan ge än ett uppvaknande som kommer vara nåt i stil med "jag mår jättedåligt och alla hatar mig". Känns inte produktivt.

Valet av droger säger en del, frågar nån hur man blir maximalt bedövad tycker jag det är legitimt att fråga varför nån vill bedöva sig. Blanda en massa saker känns också lite konstigt med tanke på vad han har. Hippie-flip och candy-flip i all ära, men påstår man att man är ute för att lära sig om knark är "flera på en gång" en dålig strategi.
Hade det varit en lista med drös psykedeliska droger hade jag nog inte haft mer att säga än "försiktigt med Molly”.

Men nu kommer den efterlängtade blandningsstrategin för projekt "aldrig knarka mer":
Börja med en näve Benzo. Fega inte här. När du börjar känna av dem tar du lite tjack tills du känner dig pigg igen, och så några Benzo for the road. Nu är det dags att ge sig på spriten. Sup som fan och ta mer tjack om du blir trött. Sen är det bara att dra ut på stan. Och som avslutning postar du, och läser själv i förundersökningsprotokollen vilka inre demoner som visade sig i minnesluckan. Precis som en riktig naturfolks-shaman.
2020-08-01, 16:36
  #45
Moderator
Morfar-52s avatar
Trådens ev. syfte får anses vara uppnådd. Nu är det allmänt chattande och tjafsande i tråden, så låset åker på./mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback