2020-07-30, 23:57
Medlem
Rumbel13s avatar
För några år sedan träffade jag på en äldre herre ute på en krog i Vänersborg.
Vi börja prata om mord och denne herre börja berätta om ett mord som skedde i Vänersborg där gärningsmannen gick fri pga att DNA bevisen försvann under transport till England???

Detta fallet har eggat min hjärna och min nyfikenhet men jag har sökt och sökt om detta fall men hittar inget!

Någon från Vänersborg som hört talas om detta fall och som kan berätta om det stämmer gubben jag träffa på berätta om? Och om ja, vill jag veta så mycket om det!
Citera
2020-07-31, 00:01
Medlem
Kom å tänka på mordet på Åke Olsson 1989 där jag inte minns någon fällande dom iaf.
Citera
2020-07-31, 20:42
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Kom å tänka på mordet på Åke Olsson 1989 där jag inte minns någon fällande dom iaf.
Åke Olsson, 1989.

Det är mycket möjligt, att det handlar om Åke Olsson.
Nu är ju tidningar.kb.se stängd igen men en träff fås i GP 1992-03-19, på "En blodig jacka skickades till England för analys", om någon kommer åt den tidningen.
Så här skrev ttela den 2 april 2012, om mordet på Åke Olsson:
Citat:
Det äldsta fallet som ännu inte fått någon lösning är mordet på Åke Olsson i Vänersborg 1989. Mannen anträffades död i sin lägenhet i centrala Vänersborg den 27 november 1989. Kroppen hade svåra skador, bland annat sticksår.

Polisen fick fram två misstänkta personer som till och med åtalades – men de friades senare i domstol.

Några framsteg har ännu inte gjorts i fallet, men nu finns mer tid eftersom preskriptionstiden för mord tagits bort.
https://www.ttela.se/nyheter/regiona...mord-1.2782926
Citera
2020-08-01, 23:38
Medlem
Mandelbrots avatar
En fågel kvittrade

Det kvittrade en fågel, om att *jörn N¤rrman kunde vara skyldig till detta mord. Han gifte väl sig och bytte efternamn till *äckskog, en tid innan han avled 1994. *=B, ¤=o.
Citera
2020-10-19, 08:27
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
DNA bevisen som försvann, Vänersborg.

/ Moderator
Citera
2023-12-05, 18:22
Medlem
Jag har pris fått höra att jag bor i lägenheten som han mördades i.. huruvida det är sant eller ej är något jag just nu forskar i
Citera
2025-06-28, 10:35
Medlem
Det ska ha skett här i den lägenheten vi bor i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här