• 1
  • 2
2020-07-28, 04:47
Medlem
Jag kan förstå att en svältande unge i Afrika hade tänkt annorlunda, men om jag fick en miljard imorgon hade jag bara köpt mer alkohol och knark, vilket jag redan har tillräckligt av, och kanske rest mer utomlands. Det hade varit roligt men vafan? Man kan ändå leva ett fulländat liv utan mycket pengar, tycker jag. Vad säger ni?
Citera
2020-07-28, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag kan förstå att en svältande unge i Afrika hade tänkt annorlunda, men om jag fick en miljard imorgon hade jag bara köpt mer alkohol och knark, vilket jag redan har tillräckligt av, och kanske rest mer utomlands. Det hade varit roligt men vafan? Man kan ändå leva ett fulländat liv utan mycket pengar, tycker jag. Vad säger ni?

Nu gillar jag inte vanligtvis att svenssondrömma om att vara miljardär. Dock hade jag väl unnat mig lite mera vardagslyx. Materiella saker, mat o.s.v, samt resa en massa. Förhoppningsvis även köpt in mig i ett företag och jobba med det som hobby.
Citera
2020-07-28, 05:26
Medlem
Citat:

Klart som fan det skulle! Enorm skillnad och så mycket möjligheter som öppnas.

Ett helvete att vara löneslav och behöva kämpa inte för materiella ting, lyx och flärd utan för att få ihop pengar till rena nödvändigheter bara för att få livet att gå runt.

Sånt jävla beteende av folk med mycket pengar som uttrycker sig om att pengar inte är allt.

Nej det är inte allt, men det underlättar något rent överjävligt.

Behöver inte mycket för mig skulle det räcka om jag var ekonomiskt oberoende och för mig är det att vara skuldfri och ha en sådär 10 papp kvar i månaden efter att allt nödvändigt skit är betalat för att mitt liv skulle vända från misär till lycka.

skulle skänka resterande till fattiga i afrika
Senast redigerad av onerider 2020-07-28 kl. 05:35.
Citera
2020-07-28, 05:30
Medlem
Vermillionss avatar
Enorma pengar?

Det skulle leda till en mardröm för människor utan visioner, ambitioner och passioner.

För min del hade jorden blivit grönare.
Designat och låtit andra bygga ett hus närmare naturen/havet och uppleva harmoni 24/7.
Specialbeställt en Tesla för miljön och hållbarhet.
Hade minskat psykisk ohälsa bland barn och yngre.
Kunnat betala de världsledande experterna som har kunskapen och vetenskapen att dumförklara Hjärnfonden som påstår att de behöver bidrag till att ha den vetenskapen och se till att de tar ställning.
Marknadsfört mina arbeten i större omfattning och nå målet fem år tidigare.
Utrotningshotade djur som lever i säkrade platser går inte ens fria från tjuvjakt så jag hade anlitat flera parkvakten och sponsra med helikoptrar.

Det var nog den dystraste inställningen jag har sett i ett inlägg TS.
Citera
2020-07-28, 06:04
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Jag hade nog också börjat kröka 24/7.
Det är mitt jobb som håller mig nykter.
Hade man haft en miljard så behövde man ju inte bry sig om nått. Jag skulle nog inte må bra av så där mycket pengar.
Citera
2020-07-28, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Enorma pengar?

Det skulle leda till en mardröm för människor utan visioner, ambitioner och passioner.

För min del hade jorden blivit grönare.
Designat och låtit andra bygga ett hus närmare naturen/havet och uppleva harmoni 24/7.
Specialbeställt en Tesla för miljön och hållbarhet.
Hade minskat psykisk ohälsa bland barn och yngre.
Kunnat betala de världsledande experterna som har kunskapen och vetenskapen att dumförklara Hjärnfonden som påstår att de behöver bidrag till att ha den vetenskapen och se till att de tar ställning.
Marknadsfört mina arbeten i större omfattning och nå målet fem år tidigare.
Utrotningshotade djur som lever i säkrade platser går inte ens fria från tjuvjakt så jag hade anlitat flera parkvakten och sponsra med helikoptrar.

Det var nog den dystraste inställningen jag har sett i ett inlägg TS.
Specialbeställt en Tesla för miljön?
Citera
2020-07-28, 07:03
Medlem
Vi kan inte alltid få det vi vill ha men vi är hela tiden omgiven av det vi behöver!
Citera
2020-07-28, 07:08
Bannlyst
Hade lämnat Sverige, direkt. Bosatt mig i ett soligt land för jag är en helt annan människa när jag får sol. Ägnat mig åt intressen, köpt nya moderna saker till intresset och ätit god mat. Besökt fina platser, investerat, utbildat mig och massa mer. Klart livet hade förändrats men bagaget och personligheten blir troligtvis samma. Men för lite pengar förtrycker personligheten.
Citera
2020-07-28, 07:15
Medlem
Såklart. 10 miljoner så skulle jag säga upp mig från jobbet och leva på avkastningen. 1 miljard skulle ge 100 stycken möjligheten att göra detsamma.

Jag skulle sagt upp mig och startat egen konsultfirma där jag gör precis vad jag vill på dagarna. Betalat av alla skulder för mina nära och kära.

Efter det är det bara att grotta ner sig i effektiv altruism. Finns nog många både vetenskaåliga och humanitära projekt som kan ha nytta av 3 miljoner kr i månaden.
Citera
2020-07-28, 07:21
Medlem
sucuks avatar
Hade nog inte ändrat så väldigt mycket faktiskt, ett nytt boende och en ny bil typ. Är såpass gammal att det jag lyckats lägga undan hittills lätt skulle räcka fram till pensionen. Verkar som att många skulle säga upp sig och sedan göra vad? Droger och sprit är en snabb väg till undergång liksom..

Tjänar såpass bra för en förhållandevis liten arbetsinsats att jag vore dåraktig om jag sade upp mig
Citera
2020-07-28, 07:30
Medlem
Speedy25Bs avatar
Citat:

Gud vad roligt jag hade haft om jag vann / fick en miljard!!!

Jag hade:

Sagt upp mig på dagen.

Byggt upp mitt eget företag och anställt några människor istället för att slita som ett djur. Hjärnan måste jobba även om ekonomin hade tillåtit att slippa arbeta.

Totalrenoverat mitt hus med hjälp av snickare istället för att bygga själva. Verkligen njutit av att återupprätta dess glansdagar!

Betalat av alla våra lån plus min familjs så att dom har mer pengar över varje månad.

Köpt en stor segelbåt och lärt mig Och familjen att segla.

Lärt mig att åka offpistskidor på härliga platser.

Köpt den där handväskan!

Haft mycket mer tid över med mina barn - varje dag!!

Bara druckit champagne och inte billig cava.

Tagit in en städfirma för att rensa bort prylar och storstädat huset - varje vecka!! Snacka om lyx!!

Kunna ta med mina vänner på en shoppingweekend och betalat precis ALLT!! Också en fantastisk njutning att kunna ge.

Vandrat i Sarek tills jag själv tröttnade.

Dykt vid Galapagos

Haft en kock som fixade maten på fredagar och lördagar tillsammans med familjen och lärde oss laga god mat!

Haft en egen PT som jag hade träffat 5 dagar i veckan.

Haft en massör som gav oss massage varje vecka.

Listan kan bli hur lång som helst!!! Whats your problem??
Citera
2020-07-28, 07:33
Medlem
mhns avatar
Citat:
Det hade ändrat mitt liv enormt mycket till det bättre. Men visst kan man leva ett helt okej liv utan en miljard. Jag hade dock inte köpt en massa prylar, som jag tror en stor del skulle gjort. Jag hade för det första sagt upp mig. Inte för att jag hatar mitt jobb, det är ett okej jobb, men jag vill bara inte jobba, det finns så mycket annat som jag vill lägga min tid på än att gå upp kl. 05:00, jobba till 16:00, hemma vid 17:30, käka, träna, duscha, gå och lägga sig, sedan upp och repetera. Det hade varit en sådan befrielse, och jag längtar till den dagen då jag kan gå i pension och slippa detta förbannade knegande.

Så egentligen hade det räckt med typ tio miljoner eftersom allt jag önskar är att slippa att gå till ett jobb. Att ha ännu mer pengar hade gjort mig bara marginellt lyckligare tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in