Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-02-17, 22:53
  #97
Medlem
Macke85s avatar
Sen finns ju faktiskt sådana här riktigt korkat dumsnåla människor spridda lite över allt. Man kan till och med träffa på dom i storstaden. Så det vet jag inte om jag upplever som typiskt småländskt. Jag tror att det följer någon normalfördelningskurva.

Däremot har jag upplevt att det verkligen gör ont för smålänningar att behöva lägga ut pengar på någonting. Särskilt om det är oplanerat. Så är det väl i stort för oss alla va men.. Det som skiljer här är väl kanske mest att de kan tjura ihop även för totalt meningslösa småsummor. Det verkar vara ATT någonting kostar som är problemet i lika stor utsträckning som om någonting är dyrt eller inte.

Upplever också att människor i Småland pratar om vad saker kostar, och vad det skulle ha kostat och så vidare när de köpt någonting. Inte sällan har smålänningen genom list och intelligens fått försäljaren att sälja till ett riktigt superpris när det knohultska munlädret fått jobba lite.

De får också allt som oftast pengar att räcka längre

Och nej allt det gäller naturligtvis inte ALLA smålänningar. Naturligtvis finns undantag det säger sig självt..
__________________
Senast redigerad av Macke85 2018-02-17 kl. 23:33.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback