Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-06, 19:23
  #1
Medlem
mmas avatar
Hej!

Jag har kört hårt med spinning och lite annan träning nu och trogglat mig ner 32 kg i vikt, vilket gör att jag känner mig rejält som en ny människa, jag trivs att träna och nu är det spinning 3 dagar i veckan och styrketräning 3 dagar i veckan.

Men grejjen är den att jag kommer flytta om en månad till en liten bit utanför staden jag bor i, jag jobbar även lite utanför staden (jag flyttar närmare mitt jobb alltså) iaf så innebär det att jag inte kommer befinna mig på stan på veckorna (gymmet där jag kör spinning och styrketräning ligger i stan)

i det nya området jag kommer att bo i så finns ett bra gym som jag kommer börja gymma på, men dom har ingen gruppträning (alltså ingen spinning) så det blir styrekträning och löpning på band osv.. men jag kommer ju sakna spinningen. Grejjen är att jag hörde att dom kör thaiboxning på det stället.

Hur dumt skulle det vara om jag gick dit och började köra sånt (enbart för motionen då jag inte har några ambitioner att avancera till pride fighing championship direkt=)) Jag tycker det skulle vara bra erättning till spinningen.. vill liksom göra nån gruppträning.
Skulle folk kolla snett på en? Jag väger fortfarande 99kg och ska ner gärna 15 till.

Nåja.. erfarenhet av thaiboxning?

Ja, vad är er reaktion när ni kommit såhär långt i mitt inlägg? =)

Mvh
Markus
Citera
2006-05-06, 19:26
  #2
Medlem
Aephirs avatar
tycker inte du ska känna dig dum överhuvudtaget, du tränar ju för motions syfte inte för tävlingens skull? själv när jag tränade boxning så var åldrarna väldigt varierande och det var då ingen som tyckte nå sämre om dom "äldre"

gemenskapen gäller ju ändå, det blir ju intresset för träning =)
Citera
2006-05-06, 19:52
  #3
Medlem
Tompalizers avatar
Min erfarenhet är att stämningen är så mycket bättre i kampsportslokaler än någon annanstans!
En skön blandning av åldrar, även om ungdomar givetvis är dominerande. På mitt boxningsgym finns gubbar på 50 år som tränar, och de verkar trivas bra. 29 år är för bövelen ingen ålder om du vill träna kampsport. Kör på, har svårt och tro att du blir dåligt bemött.
Citera
2006-05-06, 19:54
  #4
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Min erfarenhet är att stämningen är så mycket bättre i kampsportslokaler än någon annanstans!
En skön blandning av åldrar, även om ungdomar givetvis är dominerande. På mitt boxningsgym finns gubbar på 50 år som tränar, och de verkar trivas bra. 29 år är för bövelen ingen ålder om du vill träna kampsport. Kör på, har svårt och tro att du blir dåligt bemött.
Håller helt och hållet med. Där jag tränar finns det bl.a. en pappa som är 40+ och tränar, ingen som snackar eller ser ner på honom.
Citera
2006-05-06, 20:06
  #5
Medlem
SvaMp_s avatar
29 är ju ingenting för att börja med thaiboxning, visst är man 29 och börjar med pingis kanske en del ser lite konstigt på en, men kampsporter är en helt annan grej. Klart du ska börja. Kör hårt.
Citera
2006-05-06, 20:49
  #6
Medlem
stRs avatar
Kör på bara! När jag gick på judo var en snubbe 50 bast och på tae kwon don var det en 35 taggare med, så nog fan ska du kunna sparka lite snorungar på lokala thaiboxningsklubben
Rock on!
Citera
2006-05-06, 20:50
  #7
Medlem
Påkkers avatar
Börja!

Jag började med Brasiliansk Jiu Jitsu vid 38 års ålder och det gick bra.
Citera
2006-05-06, 20:52
  #8
Avstängd
scoremaxs avatar
Jag är 35 år, och ingen tycker det är konstigt..
Gör som dom andra säger.
Citera
2006-05-06, 21:04
  #9
Medlem
Grappas avatar
Alla topfighters i t.e.x. UFC är som bäst kring 30. Kanske ett riktmärke?
Citera
2006-05-07, 00:14
  #10
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grappa
Alla topfighters i t.e.x. UFC är som bäst kring 30. Kanske ett riktmärke?

jo jag har ju ett år på mig att bli i deras klass =)

äh ufc topfighter? äsch.. topfighters hittar man i pride! =)
Citera
2006-05-07, 00:15
  #11
Medlem
mmas avatar
tack alla för svaren, jag ska nog smyga dit i sommar och titta, börjar väl nån ny termni till hösten antar jag?

vore väldigt skoj
Citera
2006-05-07, 02:01
  #12
Avstängd
kör på

jag började när jag var 30 höll iofs bara på i 2 år men ändå*s*
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback