2006-05-06, 16:42
Bannlyst
Jag skulle vilja ha kritik på en hemsida som jag håller på att göra åt min far.
Gärna tips så jag kan förbättra också!

http://info.lidaonline.se
Citera
2006-05-06, 17:19
Medlem
Varnims avatar
Tänker bara säga en sak, plocka bort google-annonserna. Tänk på det en gång till. Han försöker sälja bergvärmare. Du leder de förmoda kunderna till konkurrenterna.
Citera
2006-05-06, 18:09
Medlem
Det är något buggat när man trycker på kontakt. Sidan hamnar mkt längre ner i bild...
Citera
2006-05-06, 19:56
Medlem
Dengos avatar
Som föregående talare, ta absolut bort annonserna. Varför i hela friden skulle du annonsera på en företagshemsida?
Sedan förstår jag inte riktigt menyvalet "Om Thermia" och informationen därunder, när företaget enligt loggan verkar heta Bergvärme & Kyla AB?
edit: såg nu att företaget är ÅF åt Thermia, så då förstår jag. Kanske kan bytas till "Om Thermias produkter" eller dylikt?
Citera
2006-05-06, 20:53
Medlem
alves avatar
Jag känner igen symbolen till vänster i logon, är den "inspirerad" av en annan logotyp?
Citera
2006-05-06, 21:00
Medlem
Seagates avatar
Tycker logotypen bestod av för mycket färger. Behövs verkligen det lysande ljusgröna, t.ex.?

Jag gillar heller inte understruken text, de ger mig starka associationer till hyperlänkar. Blir sårad när jag inte kommer någonstans hur många gånger jag än trycker på "hyperlänken" Kent Isaksson.

EDIT: Validera din kod också: http://tinyclick.com/?EJYCKN

// Farbror Seagate
Citera
2006-05-18, 13:32
Medlem
d00rkeys avatar
Rent layoutmässigt skulle jag nog dra isär texten lite på sidan "Om Thermias produkter". Det är lite för kompakt (för min smak i alla fall) just nu. Prova att göra lite mer avstånd före avsnitten "Produktområden" och "Kvalitets- och miljöpolicy" så att det blir lite mer luft där; så att avsnitten delas upp bättre (?)

Vidare: Prova om du inte kan komprimera bilderna lite utan att förlora kvalitet. Särskilt på sidan "Process" ligger de nog lite i överkant (i filstorlek). Jag kör själv bara i 128 Kb/s, och som de laddades för mig så tycker nog telemodemsurfare att laddningen är besvärande långsam... 197 k, som bilden just nu är på, bör kunna bantas till runt 70 till 100 k utan några som helst problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in