Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-25, 00:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Varför säger dom att det är ett normalt värde då?
Svarar på det senare idag, måste gå och lägga mig. För att förklara så behöver jag skriva en längre text med olika källor.

Tips är att läsa på om testosterons effekter bland annat inom idrotten.

https://kit.se/2016/08/31/57777/hur-...l-damidrotten/
Citera
2020-07-25, 17:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Runt 20 i värde eller vad? Med ett högt shbg får man ändå bristnivåer. Sedan är DHT som testosteron konverterar till viktigare för de manligare dragen. Testosteron har mer effekt på muskelmassa och bentäthet mm. Sedan är det nog lite genetiskt också. Mycket spelar in, kost och mediciner också.
Vet inte heller hur gammal du är men skäggväxten brukar faktiskt dra igång lite senare för de flesta, runt 30 kan man börja odla lite mer.
När jag var 20 hade jag också bara lite fjun, däremot ryamatta på bröstet.
Nej 25 faktiskt, och det typ 2.5 timme efter att jag gick upp. Kan säga att det är väldigt underligt dock, eftersom jag knappt har något libido överhuvudtaget, är trött hela tiden, har lagt på mig en del vikt och som sagt knappt kan växa ut något skägg.
Citera
2020-07-25, 18:04
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heresjohnny1921
Nej 25 faktiskt, och det typ 2.5 timme efter att jag gick upp. Kan säga att det är väldigt underligt dock, eftersom jag knappt har något libido överhuvudtaget, är trött hela tiden, har lagt på mig en del vikt och som sagt knappt kan växa ut något skägg.

Sluta runka så ska du se att det löser sig.
Citera
2020-07-25, 18:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Sluta runka så ska du se att det löser sig.
Hahaha du kanske har rätt
Citera
2020-07-25, 19:07
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heresjohnny1921
Hahaha du kanske har rätt

Tro mig alltså. Det är få som ens har provat. Onani och särskilt till porr gör oss trötta som fan.
Kör några veckor, hård träning, fasta emellanåt och riktigt kalla duschar. Du kommer att bli en ny människa.
Citera
2020-07-25, 22:43
  #30
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Det beror väl på att dom rakar kroppen och skägget? Men nog tycker jag se mer män med skägg de senaste 5 åren, sen det blev trendigt med skägg. Ja det är vanligt, vilket är direkt kopplat till mäns psykiska välmående.

Men som nordbo borde väl männen här bära hår på kroppen. Är personligen väldigt hårig och tror nog jag har normala testosteron nivåer. Men så fort jag får 1-2 nätter med dålig sömn (6 timmar) så känner jag testosteron sjunker drastiskt. Behöver minst 7-8 timmars sömn för att allt ska funka. Sen ibland sjuker nivåerna naturligt, då måste man lyssna på kroppen och vila, testa meditation eller något liknande.

Kan rangordna det viktigaste för att hålla nivåerna enligt mig

1. Bra Sömn
2. Träning (knäböj, marklyft, max 30 min jogging, sprint)
3. Sol (med måtta)
4. Sex eller titta på vackra kvinnor (undvik porr)
5. Bad i sjö/hav/kall dusch
6. Kosttillskott (magnesium, zink)

Du ger fan bro-science ett ansikte. Snälla spendera en dryg tusing på tre testosteron-tester hos Werlabs, (werlabs.se) så får du själv se hur långt ute du är på cykeln din. Sprid ut testerna över ett par månader och ta dom gärna när du själv ”vet” att dina värden är höga respektive låga.

Du kan ju till exempel ta ett prov dagen efter du har knullat på toppen av ett berg i en isvak.
Citera
2020-07-26, 07:20
  #31
Medlem
dirtydave82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Du ger fan bro-science ett ansikte. Snälla spendera en dryg tusing på tre testosteron-tester hos Werlabs, (werlabs.se) så får du själv se hur långt ute du är på cykeln din. Sprid ut testerna över ett par månader och ta dom gärna när du själv ”vet” att dina värden är höga respektive låga.

Du kan ju till exempel ta ett prov dagen efter du har knullat på toppen av ett berg i en isvak.

Det låter vettigt med hård fakta för en gångs skull 😆😂.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback