Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-24, 08:13
  #1
Medlem
Lyssnade på radiodokumentären om Maskeradligan och tyckte i det närmaste att det var lite exotiskt med svenska brottslingar, i alla fall i den grövre skolan.

Välplanerade stötar av den där sorten finns väl knappast idag, men i den mån den finns (typ nån sågar upp väggen till El-Giganten) så väl i huvudsak av balkanfolk.

Äldrebedrägerier, inbrott och bilstölder verkar vara från Östeuropa. Dels organiserade ligor och dels kringflackande romer.

Ungdomsrån (i alla fall de jag haft i min närhet) har varit uteslutande afrikaner.

Gängkriminaliteten idag är väl även en etnisk konflikt delvis, men verkar röra sig om en blandning av somalier, araber och balkanfolk.

Eko- och välfärdsbrott (t ex skattesmitning, assistansbedrägerier) säger en vän till mig som jobbar på Skatteverket nästan alltid är Mellanösternfolk.

Vad har vi egentligen för etnisk svensk brottslighet idag?
Citera
2020-07-24, 08:17
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Vad har vi egentligen för etnisk svensk brottslighet idag?
Förargelseväckande beteende (pissa ute på stan under en krogkväll), rattfylla och hustrumisshandel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback