Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-12, 10:17
  #349
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det här var inte det svaret jag hoppades på men jag måste köpa det i dagens värld. Jag hade helst sett ett mer försonande svar. Jag försöker på allvar på gatan att reparera relationerna mellan slaver. Från serber till polacker, tjeckier, slovaker, kroater, ukrainare, vitryssar och givetvis ryssar. Kan inte säga att det går bra förutom serb-polack-relationen. Resten går tyvärr baklänges och jag skulle uppskatta hjälp. Men med serberna har jag nått konsensus. Det var svårt men det gick.

Vitryssland är en ännu en McDonnald's för NATO, precis som Saif al-Khaddafi sa om sitt eget Libyen 2011. Men det är fegt. Jävligt fegt. Vart är Saif idag?

I en riktig, jag menar riktig, kamp för demokrati och humanism finns det inte mycket försonande.
__________________
Senast redigerad av Draken55 2020-09-12 kl. 10:29.
Citera
2020-09-12, 16:50
  #350
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det här var inte det svaret jag hoppades på men jag måste köpa det i dagens värld. Jag hade helst sett ett mer försonande svar. Jag försöker på allvar på gatan att reparera relationerna mellan slaver. Från serber till polacker, tjeckier, slovaker, kroater, ukrainare, vitryssar och givetvis ryssar. Kan inte säga att det går bra förutom serb-polack-relationen. Resten går tyvärr baklänges och jag skulle uppskatta hjälp. Men med serberna har jag nått konsensus. Det var svårt men det gick.

Vitryssland är en ännu en McDonnald's för NATO, precis som Saif al-Khaddafi sa om sitt eget Libyen 2011. Men det är fegt. Jävligt fegt. Vart är Saif idag?

Försoning mellan slaver? Kommer aldrig att lyckas så länge Ryssland krigar och lägger sig i andra slaviska länders angelägenheter.
Citera
2020-09-12, 20:43
  #351
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag vill inte längre svara direkt på andra skribenters inlägg, därför att det bara blir fel, varje jävla gång och då är det bättre att jag tar "the high ground" och bara skriver ett nytt inlägg utan att citera.

Men detta vill jag säga. Jag tror Alexander skött Vitryssland så gott som det går i modern tid. Alla människor har fulla magar, kläder på rumpan, sporten fungerar, det är rent och fint på gatan och folk känner gemensam tillhörighet, speciellt vid juletider. Men tydligen räcker inte detta för ca 200,000-300,000 tusen människor. Men frågan är varför deras åsikt ska vara den som ska få komma till tals? Resterande drygt 8 miljoner då, och alla barn?

Så jag skriver det igen, vill ni ha och se en repris av som hände med Muammar al-Khaddafi på gatan i Sirte, Libyen? Är det vad ni eftersträvar? Hur kan ni vilja det som normala människor? Tycker ni att det är så det ska gå till i ett samhälle? Domedagen kommer att komma men vi kan väl kanske mota bort den ett tag till?
Citera
2020-09-12, 21:55
  #352
Medlem
Kalliss avatar
Finns det en vänlig själ, som har kunskap om hur Bela"rus"iska ambassaden i Sverige är funtad?

Vilka som arbetar för diktaturen, tänker nationalitet, privatliv och sånt.

Berättelser om deras begångna brott...

Den som sitter inne med information om begångna brott, regimen begått, hög tid för den personen att öppna munnen och berätta!

Detta är ingen lek, det är blodigt allvar nu!
Citera
2020-09-12, 22:22
  #353
Medlem
Draken55s avatar
Stackars ivantoer....
Det är ju rent på gatorna säger ivan. varför är inte folket nöjda ??

Ja du ivan , klarar ditt intellekt av en utmaning som står över lågstadienivå?

Och du Ivan , det är fan så många fler än ett par hundratusen som vill ha demokrati i Belarus.
Citera
2020-09-13, 08:53
  #354
Medlem
Demonstranterna måste gripa president Lukasjenko och neutralisera honom.
Citera
2020-09-13, 09:24
  #355
Avstängd
wwrs avatar
Man gör detta till en kvinnokamp.
Citat:
Belarus’s female revolution: how women rallied against Lukashenko
https://amp.theguardian.com/world/20...nst-lukashenko
Citera
2020-09-13, 12:02
  #356
Medlem
Putin, Lukasjenko och Nicolas Maduro håller hela tiden på att tjafsa om sina utländska konspirationer som man måste vara vaksamma för. Folket är utleda på det där snacket. Det de behöver mer än något annat är FRIHET!!!
Citera
2020-09-13, 21:41
  #357
Medlem
Ser enbart 20 åringar i dessa demonstrationer, storstadsstudenter med god kunskap inom sociala medier.

Vi ser aldrig någonsin hur landsbygden ser på detta.

Är helt hundra på att folk i Vitryssland ej vill ha västeuropeisk globalisering.

Samma grej i Hong-Kong. Dom slog ner globaliserings attacken. Kineserna är för övrigt helt vansinnigt effektiva.

Håll ut Lukasjenka, du har folket med dig.
__________________
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2020-09-13 kl. 21:53.
Citera
2020-09-13, 21:50
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Putin, Lukasjenko och Nicolas Maduro håller hela tiden på att tjafsa om sina utländska konspirationer som man måste vara vaksamma för. Folket är utleda på det där snacket. Det de behöver mer än något annat är FRIHET!!!

Bara vissa delar av folket. Dom flesta plus 35 vill ej ha en Woke/BLM revolution.

I Hong-Kong var det så. Knappt nån över 25 supportar protesterna.
Citera
2020-09-13, 23:26
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man gör detta till en kvinnokamp.

https://amp.theguardian.com/world/20...nst-lukashenko
Synd att det inte finns några svarta i Vitryssland, så att man inte kan göra en rasfråga av det.
Citera
2020-09-13, 23:31
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vad är senaste om dissidenterna som flytt till Svenska ambassaden?
De har fått besked av UD att det inte går att söka asyl på en ambassad.

Försöken att dra in Sverige i färgrevolutionen går inte så bra hittills.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback