Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-23, 08:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sossen Paula Carvalho Olovsson har med hjälp av skattebetalarnas pengar säkrat ett jobb i Bryssel. Undrar hur länge det dröjer? Italien har inte haft en balanserad budget sen 1945, klart svenne betalar!

Italiens brutalt misskötta ekonomi har gjort att väldigt få italienare har några direkta lån. Sverige har däremot sett till att göda staten och skuldsätta medborgarna.

Någon som har exempel på hur stor sveriges kostnad blir i relation till ex försvarsbudgeten eller hur mycket vi skulle kunna förbättra vår urusla vård?

Om vi någon gång ska prata om massiv och snabb återvandring så är det nu.
Citera
2020-07-23, 09:26
Medlem
Imnshos avatar
Jag väljer att se glaset som halvfullt - det här förkortar tiden innan det korrupta centralistiska byråkratiska korthuset ramlar ihop.

De sydeuropeiska skitländerna kommer att bränna sina bidrag snabbt. När kommer nästa eurokris och räddningspaket? 2021?

Ska bli kul att se hur Italien och Grekland nu hanterar strömmen av blattar som kommer över Medelhavet. Skickas dessa vidare norrut? Ni får blattarna så får vi era pengar. Deal? Lite grann som "krona vinner jag och klave förlorar du".
Citera
2020-07-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Jadu du ska bara veta

Berätta istället.
Citera
2020-07-23, 11:46
Medlem
Casual-Cultures avatar
.
Citera
2020-07-23, 11:47
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Berätta istället.
Nej känner inte dig
Citera
2020-07-23, 12:00
Medlem
Detta berättade inte Löfven någonting om på presskonferensen och i intervjuer efteråt..

Sverige kan gå miste om EU-rabatt

– Jag är lite orolig över de förslag som ligger på bordet. När jag tittar på dem så ser jag att man väljer att bryta ut långtidsbudgeten, och där finns förslag som att rabatterna ska avvecklas, säger Heléne Fritzon (S), Europaparlamentariker, till SVT.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...om-eu-rabatt-1
Citera
2020-07-23, 12:05
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Detta berättade inte Löfven någonting om på presskonferensen och i intervjuer efteråt..

– Jag är lite orolig över de förslag som ligger på bordet. När jag tittar på dem så ser jag att man väljer att bryta ut långtidsbudgeten, och där finns förslag som att rabatterna ska avvecklas, säger Heléne Fritzon (S), Europaparlamentariker, till SVT.

Det är väl bara för Riksdagen att rösta nej om de rör vår framförhandlade EU-rabatt. Eller?
Citera
2020-07-23, 12:12
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Det är väl bara för Riksdagen att rösta nej om de rör vår framförhandlade EU-rabatt. Eller?

Rabatterna förhandlas väl i europaparlamentet och inte i våran riksdag?
Citera
2020-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Dröm vidare du.
Citera
2020-07-23, 12:14
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Skillnaden är att Italien ständigt får bidrag och hjälp av EU, Sverige däremot har aldrig någonsin fått något som helst tillbaka. Vår enda roll är att vara en viljelös skatteko till andra länder, vi får aldrig själva något stöd av andra länder utan vi ska alltid endast betala permanent till andra länder. Trots att svensk ekonomi ständigt enbart blir sämre och sämre höjs ständigt bidragen vi måste betala till andra länder.

Men det är inget konstigt. Italien har en regering som bryr sig om sitt folk och förhandlar utifrån det, medan Sverige säkert bönar och ber om att få skänka bort så mycket pengar till andra länder på grund av dess ledares enorma självhat. Det vore ju rasism om andra länder någonsin skulle ge rasistiska Sverige några pengar, det måste alltid vara tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
...och som grädde på moset så tar vi in flest ekonomiska migranter.
... som ankommer via Italia. Litt grädde på grädden liksom.
Citera
2020-07-23, 12:34
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo

Läste den här nyheten nyss, antingen har svetsarn ljugit i vanlig ordning eller så har han blivit grundlurad av Brysselmaffian.
Nästan komiskt om vi blir av med rabatterna som svetsarn var så stolt över

I så fall längtar jag till när svetsarn ska förklara vad som hänt, eller så går han under jorden.
Väntar med spänning!!!!
Citera
2020-07-23, 12:43
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Läste den här nyheten nyss, antingen har svetsarn ljugit i vanlig ordning eller så har han blivit grundlurad av Brysselmaffian.
Nästan komiskt om vi blir av med rabatterna som svetsarn var så stolt över

I så fall längtar jag till när svetsarn ska förklara vad som hänt, eller så går han under jorden.
Väntar med spänning!!!!

...såg det som en notis nyss på Svt, vilket i sig var förvånande då Svt kanske är de som varit mest pro-aktiva i införsäljningen av det fantastiska för Sverige med de nya åtagandena (liksom hyllningarna av Löfvén). Om "vi" nu inte ens "får" rabatten, hur skall vänstern då kunna tokhylla detta? Men de hittar väl på någon ny enligt dem rationell förklaring till att sälja ut Sverige och beskatta den allt mindre nettobetalande skattespillran i Sverige än hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in