Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-20, 20:32
  #13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ett problem som jag upplever är snarare att jag bortprioriterar mina gamla och stabila vänner för att få tid till att odla nyare bekantskaper. Det är egentligen jävligt korkat och ger mig viss ångest.
Citera
2020-07-20, 20:45
  #14
Medlem
Såna vänner brukar ligga väldigt långt bak på min lista. Såpass långt bak att när dom hör av sig så är man ibland upptagen eller sugen på något heeeelt annat.

MEN!

Det är ett sätt att förlora vänner på. Och om du inte vill ge upp på dem så får du ta o placera in dom i ett fack.
Det här är mina "dricka kompisar".
Den här spelar jag tv-spel med.
Jag och dessa gymmar tillsammans.

etc etc.

Då behöver du bara använda dessa dom gångerna du ska ut och dricka.


Citat:
När personen hör av sig en vecka senare och skriver "sorry, glömde svara!" så brukar jag svara i stil med "jaha, just det, tänkte inte på det." Innerst inne är jag ju sårad men det visar jag inte.

Och här tycker jag det handlar om något helt annat än den ursprungliga frågeställningen..
Du kan sätta in somliga i ett visst fack.. Om du vill betrakta din umgänges krets lite mognare..

Men att glömma och svara på en vecka om det är något viktigt som om du typ frågar om ni ska gå ut så är det något helt annat.
Här har du tre alternativ.

1. Sluta svara.. Du behöver inte ens svara på såna meddelanden. Förmodligen är du artig och svarar så fort någon skriver, men det finns vissa saker som det bara känns skit att svara på. Lägg ner mobilen..
Se deras svar och tänk "happ. Sånt som händer."

2. Svara något helt annorlunda mot vad du brukar.. Ge dom en liten chock.. "Ja, det är inte enkelt o va en fitta.", "det är inte lätt o va dum.", "fan vad stört att du ens svara.".'
Det är bättre o vara ärlig med hur du känner när dom inte svarar på en vecka. Dessutom vet dom att du blir besviken när du skriver så. Du är inte en Ninja..
Bryt mönstret med att alltid vara så tillmötesgående och bråka lite med dom när dom beter sig som ett mongo.
Du gör varken dom eller dig själv en tjänst igenom att sitta och "låtsas som att det regnar". Punch them in the dickface..

3. Börja använda telefonen som normalt folk och använd den bara till att ringa. Speciellt om du vet att du har vänner som är mongon när det kommer till o smsa, så är det bättre att lyfta på luren om det är något viktigt du vill ha reda på. Dessutom är det alltid lättare att ringa om det är så att man vill ha ett snabbt svar.

Lycka till.
Citera
2020-07-20, 22:02
  #15
Medlem
Jag låter dem hamna längst ner på min lista med.

Många av dessa har hört av sig nu under våren och velat ses. En del hade man inte hört av på 1-2 år.

Tackade förstås nej till att ses.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback