Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Vissa har missförstått mig, på min arbetsplats finns arbetsuppgifter, säg att det ligger en korg med 10 uppgifter. Med vissa kollegor gör jag 5/5 dvs vi gör lika mycket medan andra får man göra 8/10 arbetsuppgifter då de ska dricka kaffe, sitta och vila eller genomföra vissa arbetsmoment 3 gånger så segt som mig så jag får dåligt samvete och gör dennes arbetsuppgifter.
Jag har inte missförstått dig alls
Du är en övervakare som gärna vill påpeka kollegor att de är odugliga, saknar noll engagemang och att de vara sitter med sin telefon då de vilar lite efter att ha lyft några tunga pallar
Sådana som dig vill visa att du vill jobba dig upp i karriär och att din insats skall belönas trots att den lata kollegan i princip har samma lön som sig
Du söker konflikter, men vet du vad, du är ingen chef! Om du ser allvarliga brister att det hindrar företaget att gå runt kan det vara aktuellt, oftast är det något din chef märker av.
I tex transportbranschen kan de se hur länge du har varit ute och kört och hur långt
Inom kundtjänst och telemarketing kan det se hur många samtal som har gjort och dess resultat (antal sålda produkter eller antal ärenden som har blivit lösta)
Inom matbutik märker cheferna där om du har ställt upp varorna och lagt fram alla nya mjölkpaket fram och inte bak sk fronta
Med andra ord, cheferna din har bättre koll än vad du har så sluta leka chef själv
. Sådana som dit kokar jag på och förtjänar en hård smäll