Citat:
Ursprungligen postat av
starzkis
Efterblivnaste jag hört att jämföra khamzat som hittills bara mött mediokra fighters (förutom burns, där han likaväl kunde ha förlorat) med en legend som Mike tyson.
Vänta lite här nu när Khamzat kom till UFC var hans proffsrecord 6 - 0 med bla en vinst över Aliskerov (World Champion in Combat Sambo) som ingen har lyckats besegra i MMA förutom just Khamzat.
Nr 1 i UFC var John Phillips vilket inte är något att skryta med.
Nr 2 Rhys McKee som de flög in speciellt för Khamzat och som jag trodde var en nolla men idag håller han WW titeln i Cage Warriors och han tog den med lätthet så den vinsten har åldrats väl.
Nr 3 Meershaert en riktigt gammal räv i gamet, dock inte lika vass som förr men han är kvar och vann sin senaste match utan problem.
Nr 4 The Leech som både har fint stående game och ett svartbälte i BJJ och var rankad Nr 11 i världen i WW.
Nr 5 Gilbert Burns rankad Nr 3 i världen i WW, extremt bra stående game, svartbälte i BJJ och har vunnit NoGi VM fyra gånger. Enda gången Khamzat körde safe och höll det stående för ner på backen med Burns vill man bara inte och han höll dessutom på att släcka Burns redan i första ronden även om han överlevde tiden ut och det blev jämnare emot slutet.
Nr 6 Kevin Holland. En relativt alldaglig UFC fighter men med stor erfarenhet och även han svartbälte i BJJ.
Khamzat har knockat eller submittat varenda motståndare (förutom Burns) hittills i UFC och vi pratar om en kille som gjorde UFC debut 2020 och bara har tränat MMA i ett par år.
Skulle de ge honom Leon Edwards tex härnäst för titeln i WW så skulle det bli skott på ett mål ifrån Khamzats sida.
Knivigare dock med Usman, Colby eller Belal som är starka brottare i grunden de också och faktiskt har bra stående game att backa upp det med.
I Mellanvikten ser jag ingen som med lätthet kan stoppa honom med tanke på att det inte finns några starka brottare på elitnivå där utan nästan enbart strikers (undantaget en avdankad Brunson)och kan Janne B plocka Adesanya så lovar jag att Khamzat kan det också.