Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Hur mycket kan Khamzat utvecklas på All Stars i Sverige jämfört med om han skulle söka sig till nån av de stora gymen i Usa?

Tänker på Usman som inte kunde boxas för fem öre innan Trevor Withman tog över och han blev tom ganska duktig stående.

Vad tror ni sakkunniga här, borde han börja på nåt större gym med mer erfarna tränare eller räcker kunskapen till på All Stars?
Man kan ta sig väldigt långt med medfödd talang och hård träning men jag tippar på att Khamzat skulle bli ännu bättre om han tex sökte sig till ett av de stora gymmen i USA likt Alex gjorde innan Allstars skapades.

Inget ont om Allstars men det finns ohyggligt mycket bättre team därute i världen.

Man kan ju annars ha sin bas på Allstars men köra sina camps inför match på något av de stora teamen i USA. Vill du bli bäst måste du ha de bästa coacherna och sparring i världsklass.

Alex tex gick ju ifrån en endimensionell boxare till en komplett MMA fighter under sin tid med Alliance och blev tom så habil i brottningen (som var hans största lucka tidigt i karriären) så att han kunde plocka ner självaste Jon Jones på backen i deras första möte.
Citera
2022-04-10, 19:23
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Haha, ja, och Khamzat lär inte hålla tillbaka och inte orka svara på allt som kommer ut. Lär bli åtminstone lite underhållande men inte i klass med när det är en riktig grudge.

Tror också brottningen tar ut varandra, så det lär väl komma några halvdana försök men det är ju så otroligt energi dränerande att misslyckas med utdragna nedtagningar så lutar väl mer åt en stående fight, där jag håller med om att det är svårt att se Colby avsluta och förmodligen måste isf vinna på poäng.

Hoppas det inte går ett helt halv år innan fighten blir av iaf, vill se mera

Det Colby har är brottning och kondition, men när han kommer möta en stor motståndare som Khamzat kommer det gå åt helvetet, Khamzat är för stark samt en grym brottare.

Colbys striking är ju katastrofal, han gör ingen skada alls. Hade han inte haft brottningen hade Masvidal knockat honom i förra matchen.
Citera
2022-04-10, 19:23
Bannlyst
Citat:
Öh, jo? Han har ett knä i backen. Reglerna säger att man inte får knäa/sparka i huvudet om motståndaren har båda knäna i backen, likt Yan gjorde mot Sterling.

Tung regel.

Man kan alltså sitta på arslet i princip, bara ett knä i nån slags vinkel är i backen och vara helt försvarslös med huvudet ned i backen och få en fotbollspark i ansiktet.

Ja tur att sparken inte träffade för då hade UFC behövt se om sitt regelverk.
Citera
2022-04-10, 19:25
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Tung regel.

Man kan alltså sitta på arslet i princip, bara ett knä i nån slags vinkel är i backen och vara helt försvarslös med huvudet ned i backen och få en fotbollspark i ansiktet.

Ja tur att sparken inte träffade för då hade UFC behövt se om sitt regelverk.

Jag tror du har rätt att det är illegalt föresten. Nog jag som inte är uppdaterad på reglerna. Har för mig att dom ändrat från två knän till ett knä.

Knät emot Sterling är precis samma position som Khamzat hade: https://www.youtube.com/watch?v=g3EBSlJgzx8.
Citera
2022-04-10, 19:26
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Öh, jo? Han har ett knä i backen. Reglerna säger att man inte får knäa/sparka i huvudet om motståndaren har båda knäna i backen, likt Yan gjorde mot Sterling.
Nej, så funkar det inte. Reglerna säger att man inte får knäa/sparka en ”downed opponent” i huvudet. Sitter man på ett ben med en hand i golvet är man definitivt downed. Det är man också om man har båda knäna i marken. Faktum är att det i stort sett räcker att man har något annat än fotsulorna i marken. Har du inte sett hur vissa fighters sätter ner en hand i marken när någon trycker ner dem i clinchen för att undvika knän mot huvudet?
Citera
2022-04-10, 19:29
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, så funkar det inte. Reglerna säger att man inte får knäa/sparka en ”downed opponent” i huvudet. Sitter man på ett ben med en hand i golvet är man definitivt downed. Det är man också om man har båda knäna i marken. Faktum är att det i stort sett räcker att man har något annat än fotsulorna i marken. Har du inte sett hur vissa fighters sätter ner en hand i marken när någon trycker ner dem i clinchen för att undvika knän mot huvudet?

Jo, tänkte också på att det är en av anledningarna att Jon Jones kryper ut som han alltid brukar göra i start.

Men har också för mig att reglerna ändrades från några år tillbaka? Eller att det var olika regler i olika delstater? Kanske misstar mig, men har för mig det.
Citera
2022-04-10, 19:33
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Det Colby har är brottning och kondition, men när han kommer möta en stor motståndare som Khamzat kommer det gå åt helvetet, Khamzat är för stark samt en grym brottare.

Colbys striking är ju katastrofal, han gör ingen skada alls. Hade han inte haft brottningen hade Masvidal knockat honom i förra matchen.

Katastrofal var nog lite att ta i Men han har ingen knockout power direkt. Men ja, eliminerar man hans brottning sabbar ju det hela hans game som han byggt sin karriär på. Sen är ju Khamzat även känd för sin kondition så blir nog riktigt tufft.

Dock är ju Colby riktig svår att avsluta själv, inte ens en bruten käke räcker. Så kan se mig att den fighten eventuellt blir fem ronder om det nu blir en fem rondare.
Citera
2022-04-10, 19:36
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jo, tänkte också på att det är en av anledningarna att Jon Jones kryper ut som han alltid brukar göra i start.

Men har också för mig att reglerna ändrades från några år tillbaka? Eller att det var olika regler i olika delstater? Kanske misstar mig, men har för mig det.
Nej, de har inte ändrats, unified rules säger fortfarande att om du har något annat än fötterna i marken är du ”downed”, de har diskuterat att domarna kan bortse från någon som stående sätter ner fingrar i marken för att på det sättet komma undan knän i huvudet, men det är upp till domaren och något HELT annat än Khamzat-situationen där han uppenbarligen var downed enligt alla konstens regler.

Förstår faktiskt inte vad Burns tänkte på när han laddade iväg en fotbollsspark i den situationen.
Citera
2022-04-10, 19:43
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, de har inte ändrats, unified rules säger fortfarande att om du har något annat än fötterna i marken är du ”downed”, de har diskuterat att domarna kan bortse från någon som stående sätter ner fingrar i marken för att på det sättet komma undan knän i huvudet, men det är upp till domaren och något HELT annat än Khamzat-situationen där han uppenbarligen var downed enligt alla konstens regler.

Förstår faktiskt inte vad Burns tänkte på när han laddade iväg en fotbollsspark i den situationen.

Ja, du har rätt. Hittade och läste detta lite snabbt: https://mmajunkie.usatoday.com/2018/...le-let-us-help.

Och det styrker det du säger.

Händer ju rätt ofta ändå, vilket är förståeligt i stundens hetta. Yans var ju ett riktigt jävla hjärnsläpp då han hade typ 3-5 sekunders betänketid.

Noterade även att Torres upkick emot Dern var lite suspekt, men har för mig att hon stod på båda sulorna hukad.
Citera
2022-04-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ok nu kopplar jag , och jag instämmer med dig
Problemet med tredje rundan var att burns inte tog något initiativ och det bedömmer domarna. Han åt Khamzats jabs i 3 minuter och 30 sekunder innan han i slutet tog lite initiativ och träffade några slag.
Citera
2022-04-10, 19:50
Medlem
bobo909s avatar
Säger som Bam Bam Tuivasa "Even I dont know the rules"

https://www.youtube.com/watch?v=iDK874ROKNY

Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Problemet med tredje rundan var att burns inte tog något initiativ och det bedömmer domarna. Han åt Khamzats jabs i 3 minuter och 30 sekunder innan han i slutet tog lite initiativ och träffade några slag.

Han gasade påtagligt efter andra.
Citera
2022-04-10, 20:36
Sånt jävla rån.

Har tittat på matchen flera ggr och t.o.m. räknat alla träffar. Paus start osv.

Burns vann. Mer nu än jag tyckte direkt efter matchen.

Det är helt solklart att domarna var kraftigt påverkade av Borz hype.

I sista ronden tex där det står ”significant strikes landed in 3rd round” efter ca 3:30 min står det Burns 20 och Chimaez 31. Hur i helvetet kom de fram till dessa siffror egentligen?! Kommer fram till max 17-18 träffar varje gång och då är jag jävligt generös. De flesta är typ halvträffar jabbar eller direkt i guarden. Då räknar jag även med leg kicks.

Burns däremot träffar betydligt fler rena och hårda träffar. Båda innan dessa siffror visas och efter.

Burns hade en kort period av utmattning i tredje där Borz pressade och slog, men det gick över ganska fort och han gjorde ingen skada.

Borz vann första 10-9, Burns vann andra stort, minst 10-8 och Burns vann även sista 10-9.

Även om Borz skulle vinna sista så hade det blivit 28-28.

Väldigt tråkigt när det blir såhär.
Senast redigerad av redlineoffside 2022-04-10 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in